Hvorfor virker -R ikke?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-11-10 09:20

Jeg har nogle .php filer i en mappe og nogle undermapper. Jeg ville have
grep til at søge i alle undermapper, så jeg skriver:

thomas@zepto/Downloads/sphpblog-0.7.0$ grep -r "800" *.php
thomas@zepto/Downloads/sphpblog-0.7.0$ cd scripts
thomas@zepto/Downloads/sphpblog-0.7.0/scripts$ grep -r "800" *.php
sb_formatting.php:   [snip] ',800,600,false);
sb_formatting.php:   [snip] ',800,600,false);

What? Okay, så prøver jeg med:

thomas@zepto/Downloads/sphpblog-0.7.0$ ls -R *.txt
TODO.txt
thomas@zepto/Downloads/sphpblog-0.7.0$ echo $?
0
thomas@zepto/Downloads/sphpblog-0.7.0$ cd docs
thomas@zepto/Downloads/sphpblog-0.7.0/docs$ ls -R *.txt
LICENSE.txt

Hmmm... Jeg er ret sikker på jeg før har kørt disse kommandoer med held.
Er det mig der husker forkert, eller er der noget der er ændret for
nyligt? Jeg kører Ubuntu 10.10.

--
Thomas Jensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-11-10 09:36

Thomas Jensen <lianergoist@tj-software.dk> writes:

> Jeg har nogle .php filer i en mappe og nogle undermapper. Jeg ville have
> grep til at søge i alle undermapper, så jeg skriver:
>
> thomas@zepto/Downloads/sphpblog-0.7.0$ grep -r "800" *.php

Den grep'er kun rekursivt i de biblioteker der hedder '.php' til sidst.
Det var nok ikke det du ville.

Du ville sikkert snarere:

grep -r 800 .

Eller:

find . -name '*.php'|xargs grep 800

--
Jacob - www.bunk.cc

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-11-10 11:00

On Fri, 19 Nov 2010 09:36:00 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Den grep'er kun rekursivt i de biblioteker der hedder '.php' til sidst.

Ah, okay. 1000 tak.

--
Thomas Jensen