god ide med en katteven til min kat?
Fra : sofie ullum

Dato : 16-11-10 22:26

Hej, min kat Miver er meget social overfor mig, men jeg er desværre
meget på arbejde og synes det er synd for ham, han er indekat og har
overvejet mange måder at aktivere ham på. Er dog kommet frem til at en
anden kat at lege med ville være det bedste, men da pladsen i forvejen
er rimeligt trang mener jeg ikke det er ansvarligt for mig at have to
katte, min nabo har til gengæld en kat og har lidt samme problem, vi
overvejer at lade kattene være sammen når de er alene hjemme,
selvfølgelig med en tilvænningsperiode, men hvordan kan man gøre det
smartest? der er mange indlæg om nye katte i husstanden og tilvænning,
men ikke når det ikke er en permanent flytning, jeg kan forstille mig en
del problemer mht. teritorie, og overvejer om det overhovedet er en god
ide?

Med venlig hilsen
sofie ullum
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-11-10 08:42

Den 16-11-2010 22:25, sofie ullum skrev:
> [...]
> men ikke når det ikke er en permanent flytning, jeg kan forstille mig en
> del problemer mht. teritorie, og overvejer om det overhovedet er en god

Katte er så forskellige af sprog og temperament, at der ikke er andet at
gøre end prøve!
Nogle katte vil aldrig nogensinde kunne sammen; andre finder hurtigt ud
af det.

Hvad angår pladsen, så kan nogle katte godt være 3 eller 4 i en
1-værelses lejlighed, mens andre kan være meget aggressive over for
hinanden i et stort hus.

Med sprog mener jeg, at nogle katte tilsyneladende forstår hinandens
sprog hurtigt, mens andre ikke rigtigt forstår hinanden og bliver utrygge.

Vores Ravel er f.eks. multilingual. Han kan kommunikere med stort set
alle andre katte uden problemer og vil også gerne i kontakt med hunde.

Bjarne

Bjarne

Fra : oz3bto

Dato : 28-11-10 18:33

"sofie ullum" <ikkesomdutrorKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ikke når det ikke er en permanent flytning, jeg kan forstille mig e
> del problemer mht. teritorie, og overvejer om det overhovedet er en go

Med voksne katte så kan de enten sammen eller også kan de ikke og der er
kun en måde at finde ud af det på