Test af USB stick
Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-10 10:06

Jeg har en 16GB Kingston DataTraveler USB stick som er begyndt at
drille mig lidt. Hvis jeg f.eks. vil overføre en del større RAR-filer
fra min stationære til den bærbare, kommer der ofte fejlmeddelelser,
når jeg efterfølgende vil udpakke RAR-filerne på den bærbare.

Inden jeg overvejer en ombytning vil jeg gerne lige have testet den
grundigt. Hvad vil i anbefale af program til dette?

Fra : jk

Dato : 12-11-10 10:33

On Fri, 12 Nov 2010 10:06:09 +0100, Per Nielsen
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

> [...]
>fra min stationære til den bærbare, kommer der ofte fejlmeddelelser,
>når jeg efterfølgende vil udpakke RAR-filerne på den bærbare.

Afmonterer du sikkert ? med ikonet på bundbjælken, og højreklik på
det. Når du tager nøglen ud.
>Inden jeg overvejer en ombytning vil jeg gerne lige have testet den
>grundigt. Hvad vil i anbefale af program til dette?

Du kan da bare reformattere usb-nøglen. En formattering af f.eks. en
harddisk udelader jo at bad clusters bruges. Det må være det samme
her.
Windows kan også detektere for fejl. Højreklik på drevet i 'denne
computer', egenskaber, funktioner, undersøg.

mvh

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-10 10:43

jk tastede følgende:
> Afmonterer du sikkert ? med ikonet på bundbjælken, og højreklik på
> det. Når du tager nøglen ud.

Det er jeg altid meget opmærksom på. Og gør også altid andre
opmærksomme på det samme

> Du kan da bare reformattere usb-nøglen. En formattering af f.eks. en
> harddisk udelader jo at bad clusters bruges. Det må være det samme
> her.

Jeg har lige lavet en grundig formattering fra FAT32 tilbage til NTFS.
Og prøver lige at lave det stunt med overførsel af mange RAR-filer fra
den stationære til den bærbare igen.

> Windows kan også detektere for fejl. Højreklik på drevet i 'denne
> computer', egenskaber, funktioner, undersøg.

Det kigger jeg også på. Takker.

Fra : /John

Dato : 12-11-10 15:32

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Inden jeg overvejer en ombytning vil jeg gerne lige have testet den
> grundigt. Hvad vil i anbefale af program til dette?

http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-10 18:42

Følgende er skrevet af /John:
> http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539
>
> John

Tak for det John Programmet melder sticken defekt:

Warning: Only 15177 of 15267 MByte tested.
The media is likely to be defective.
14.8 GByte OK (31082400 sectors)
48 KByte DATA LOST (96 sectors)
Details:0 KByte overwritten (0 sectors)
0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
48 KByte corrupted (96 sectors)
0 KByte aliased memory (0 sectors)
First error at offset: 0x00000001bc822200
Expected: 0x00000001bc822200
Found: 0x513d8621bc823a80
H2testw version 1.3
Writing speed: 5.28 MByte/s
Reading speed: 21.6 MByte/s
H2testw v1.4

Fra : /John

Dato : 12-11-10 18:54

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for det John Programmet melder sticken defekt

Velbekomme og tak for tilbagemelding; rart at ku' gi' en hjælpende hånd i ny
og næ :)

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-10 19:16

Efter mange tanker skrev /John:
> Velbekomme og tak for tilbagemelding; rart at ku' gi' en hjælpende hånd i ny
> og næ :)
>
> John

Jeg har lagt mærke til din hjælp før, det må du da gerne fortsætte med

Fra : /John

Dato : 12-11-10 19:28

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lagt mærke til din hjælp før, det må du da gerne fortsætte med

Mange tak for roserne :)

John

Fra : /John

Dato : 12-11-10 19:16

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Programmet melder sticken defekt

Forklaring her (se også kommentarer under artiklen):
http://ing.dk/artikel/91238-pas-paa-falske-usb-noegler-florerer-paa-nettet

Flere overskrifter:
http://www.comon.dk/s-g/S-g-7.18974.html?q=micromemory

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-10 20:03

/John kom med denne ide:
> Forklaring her (se også kommentarer under artiklen):
> [...]

Jeg tror ikke det er mit problem Den jeg har problemer med er en
Kingston Datatraveler. Men jeg har faktisk haft sådan en MicroMemory
dims der blev kylet hårdt og kontant i skralderen. Det er nok sådan ca
2 år siden, købt i føtex.

Fra : /John

Dato : 12-11-10 21:03

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke det er mit problem Den jeg har problemer med er en
> Kingston Datatraveler

Javelja :)

http://crn.dk/nyheder/Fik-pakke-med-falske-Kingston-USBer-1.373964.html

http://www.google.com/search?q=falske+kingston+usb+n%C3%B8gler

> Men jeg har faktisk haft sådan en MicroMemory dims der blev kylet hårdt og
> kontant i skralderen

Jeg har en 4GB Aldi-én af slagsen; klarer test-programmet uden fejl og
virker fint :)

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-10 21:12

Følgende er skrevet af /John:
> Javelja :)
>
> http://crn.dk/nyheder/Fik-pakke-med-falske-Kingston-USBer-1.373964.html
>
> http://www.google.com/search?q=falske+kingston+usb+n%C3%B8gler

Nå ja, det undrer mig sådan set ikke Nu skal jeg bare have fundet
kvitteringen (købt online) og set om der stadig er garanti på, ellers
ryger den bare i skralderen.

Fra : /John

Dato : 12-11-10 21:43

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå ja, det undrer mig sådan set ikke Nu skal jeg bare have fundet
> kvitteringen (købt online) og set om der stadig er garanti på

Tjah.. det er da forsøget værd.

Ellers kan jeg kun anbefale at købe 'så'n noget' i fx Aldi eller Bilka; dér
er aldrig noget p.. hvis man skal ha' noget byttet eller pengene tilbage!

Lidt flere relevante overskrifter:
http://crn.dk/nyheder/S-g-pa-CRN-7.146.html?q=falske+usb+n%C3%B8gler

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-10 23:05

> [...]
> er aldrig noget p.. hvis man skal ha' noget byttet eller pengene tilbage!

Det gør jeg såmænd også ofte.

Fra : cykelsmeden

Dato : 12-11-10 15:41

Den 12-11-2010 10:06, Per Nielsen skrev:
> Hvis jeg f.eks. vil overføre en del større RAR-filer fra min stationære
> til den bærbare, kommer der ofte fejlmeddelelser, når jeg efterfølgende
> vil udpakke RAR-filerne på den bærbare.
hvis "større RAR-filer" betyder mere end 4gb, og sticken er formateret
(som oftests) med FAT, er det ikke bare "lidt dril" men en naturlig
konsekvens

//finn

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-11-10 18:45

cykelsmeden har bragt dette til os:
> hvis "større RAR-filer" betyder mere end 4gb, og sticken er formateret (som
> oftests) med FAT, er det ikke bare "lidt dril" men en naturlig konsekvens
>
> //finn

Og det er så ikke det der driller De pågældende RAR-filer havde
alle en størrelse af ca 150MB. Problemet er det samme om sticken er
FAT32 eller NTFS formatteret.

Fra : Simon

Dato : 15-11-10 19:16

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> hvis "større RAR-filer" betyder mere end 4gb, og sticken er formateret
> (som oftests) med FAT, er det ikke bare "lidt dril" men en naturlig
> konsekvens
>
> //finn

Hvis jeg må blande mig i debatten - Skal usb-sticks ha' en vis størrelse for
at kunne formateres i NTFS?
Mine som er max 4 gb kan kun formateres i fat32.

vh
Simon

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-11-10 19:33

Simon frembragte:
> Hvis jeg må blande mig i debatten - Skal usb-sticks ha' en vis størrelse for
> at kunne formateres i NTFS?
> Mine som er max 4 gb kan kun formateres i fat32.

Underligt... jeg sidder her med en 1 GB med NTFS.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Dadyw

Dato : 16-11-10 08:23

Den 15-11-2010 19:15, Simon skrev:
> [...]
> at kunne formateres i NTFS?
> Mine som er max 4 gb kan kun formateres i fat32.

Hvis du vil formatere en USB stick til NTFS, skal du gå ind i egenskaber
for det drev, den er tildelt.
Her vælger du "Egenskaber" og derefter "Hardware". Det kan være
vanskeligt at finde den rigtige USB enhed, da alle bliver vist, selv om
du har valgt egenskaber for en specifik USB enhed.
Find USB enheden og vælg derefter "Egenskaber"
Derefter skal du vælge "Politiker"
Her skal du markere: "Optimer for ydelse".
Klik derefter på OK, og du vil kunne formatere til NTFS
Hilsen
Leif

Fra : Simon

Dato : 16-11-10 15:02

Klip//

> [...]
> Derefter skal du vælge "Politiker"
> Her skal du markere: "Optimer for ydelse".
> Klik derefter på OK, og du vil kunne formatere til NTFS

Mange tak Leif,
Det virker
vh
Simon