Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LR 3.2 Desaturate
Fra : /Peter

Dato : 09-11-10 15:25

jeg oplever efte opdatering til LR 3.2 at RAW filer eksporteret, bliver
mere rødligenår de vises i andre billedviser-
programmer, f.eks. AcdSee eller Fastone, selvom den røde/oranmgegule
farve er desaturatet (nedonet) og WB
temperaturen er kørt godt ned, og billedet egentlig ser "rigitigt" ud i
LR.
Men efter normal sRGB (.JPG) export er det meget rødt/gult i andre
programmer.

Er der sket noget i opdateringen fra tidligere versioner mht.. eksport
eller farvestyring,
som jeg ikke er opmærksom på?

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-11-10 16:45

On 2010-11-09 15:24:58 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> said:

> [...]
> programmer.
>
> Er der sket noget i opdateringen fra tidligere versioner mht.. eksport

FastStone og ACDSee (ikke Pro version), er ikke farvestyrede.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : /Peter

Dato : 09-11-10 18:05

> FastStone og ACDSee (ikke Pro version), er ikke farvestyrede.

Ok, men jeg synes det er efter opdgradering til LR 3.2 jeg oplever
at billedet er så meget forskelligt - over i det røde - i forhold til
hvad LR viser.

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-11-10 18:14

On 2010-11-09 18:04:52 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> said:

> [...]
>

> Ok, men jeg synes det er efter opdgradering til LR 3..2 jeg oplever
at billedet er så meget forskelligt - over i det røde - i forhold til

Fra hvilken version? Jeg har ikke oplevet nogen forskel, men hvis du
har opgraderet fra LR2 og samtidig gået til Process version 2010 så kan
du se forskelle. Nogen gange ganske store forskelle og andre gange
meget små. Gyldne farver har i visse tilfælde vist store udsving til
det bedre.

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-11-10 18:16

On 2010-11-09 18:13:42 +0100, Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> said:

> [...]
> du se forskelle. Nogen gange ganske store forskelle og andre gange
> meget små. Gyldne farver har i visse tilfælde vist store udsving til

Jeg må lige tilføje at min kommentar skal læses som forskelle der ses i
LR og ikke udenfor. Jeg har ikke oplavet forskelle udenfor LR mellem LR
versioner, hvis det så ens ud i LR. Men har du rent taktisk checket
hvordan det ser ud i LR i de tilfælde i de forskelige versioner? Men
iøvrigt giver det ikke så meget mening at tale om forskelle, når du
bruger ikke farvestyrede programmer.

Fra : /Peter

Dato : 09-11-10 18:34

> [...]
> hvordan det ser ud i LR i de tilfælde i de forskelige versioner? Men
> iøvrigt giver det ikke så meget mening at tale om forskelle, når du

der er nok en pointe der, jeg mener dog ikke fænomenet har været der
tidligere.

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-11-10 20:56

On 2010-11-09 18:33:50 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> said:

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> der er nok en pointe der, jeg mener dog ikke fænomenet har været der
> tidligere.

Du har stadig ikke svaret på det essentielle spørgsmål om hvilke
versioner du har sammenlignet....

Fra : /Peter

Dato : 09-11-10 21:19

> Du har stadig ikke svaret på det essentielle spørgsmål om hvilke
> versioner du har sammenlignet....

jeg sammenligner LR 3.2 med andre billedeviser programmer, og ikke andre
versioner af LR, som ike gacv de samme problemer,
hvilket også vile være noget besværlligt med at afiindtallere nuværende
osv. .for at sammenligne.

Fra : /Peter

Dato : 09-11-10 21:26

> Du har stadig ikke svaret på det essentielle spørgsmål om hvilke
> versioner du har sammenlignet....

ok, jeg har opgraderet til 3.2, men ved ikke om det er med Process
version 2010 eller havd det er ,
men er siker på at den tidligere version eksporterede .JPG filer, der så
fine ud - som i LR -
i andre programmer inkl på hjemmesider.

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-11-10 23:36

On 2010-11-09 21:26:13 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> said:

> [...]
> version 2010 eller havd det er ,
> men er siker på at den tidligere version eksporterede .JPG filer, der så

Ok, men hvis der skal kommeteres på dit problem må du være lidt mere
præcis. Hvad er det du sammenligner?

Fra : Carsten

Dato : 10-11-10 10:40

"/Peter" skrev i meddelelsen

[...]

Hej Peter

Har oplevet det samme - billederne bliver næste håbløse at se på i IE f.eks.
Det gjorde de ikke med ver. 2.*.
Jeg har ikke kunnet finde en forklaring.

Mvh

Carsten

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-11-10 11:38

On 2010-11-10 10:39:34 +0100, "Carsten" <carsten@ecc.dk> said:

> [...]
> Det gjorde de ikke med ver. 2.*.
> Jeg har ikke kunnet finde en forklaring.

Jeg ser ingen forskel i negativ retning mellem LR 2 ot LR 3. Kan du
levere nogle eksempler?