Component problemer
Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-11-10 21:26

Jeg står og skal bruge et grafikkort (pci-e eller pci) der kan levere et
component signal i standard pal 675i .
Bemærk at det ikke er s-video/composite signal jeg er på udkig efter..

Det lader dog til at være noget mere besværligt, i disse moderniserede
tider med hdmi og displayport. Har forsøgt et hav af convereter og
adaptere, på diverse nvidia/ati kort, uden held.

Er der nogen som har erfaring med et kort (ati/matrox/nvidia) som klarer
det problemfrit ?

Det er selvfølgelig ikke helt ligegyldigt hvad det koster, men godt kort
hænger heller ikke på træerne..

nogen bud/erfaringer ?

Fra : N_B_DK

Dato : 11-11-10 08:48

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsll.dk.invalid> wrote in message
> Jeg står og skal bruge et grafikkort (pci-e eller pci) der kan levere
> et component signal i standard pal 675i .
> Bemærk at det ikke er s-video/composite signal jeg er på udkig efter..

Er 99% sikker på mit ældre X800 pro (ati) kan sende det ud i component.

Ps du mener sikkert 625i ;) 675 linier har der ihvertfald aldrig været i et
PAL signal.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 11-11-10 08:48

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-11-10 21:09

Den 11-11-2010 08:48, N_B_DK skrev:

> Er 99% sikker på mit ældre X800 pro (ati) kan sende det ud i component.

Har du et modelnr / producent/revision /så meget info som muligt på det
kort ? Der findes sikkert en million kort baseret på x800, hvoraf 95%
(ifølge mit held) ikke har den feature. Kunne forestille mig det var
noget specifikt for hver kort, og ikke udelukkende på gpu'en.

Er det evt et kort du vil sælge, eller bytte med nyere kort ?

> Ps du mener sikkert 625i ;) 675 linier har der ihvertfald aldrig været i
> et PAL signal.

Hov ja, det var en svipser

Har iøvrigt prøvet med en dvi-component adapterkabel, det gav et lilla
billede som ifølge nogle sites skulle tyde på fejl i synkronisering.
Ændringer af horisontal/vertical -+ ændrer dog ikke noget, men måske det
er sat ud af spil pga dvi udtaget..?

Fra : N_B_DK

Dato : 11-11-10 22:35

> Er det evt et kort du vil sælge, eller bytte med nyere kort ?

Mit kort er til AGP, så det hjælper dig desværre ikke så meget, finder lige
kortet imorgen og ser hvad model nummeret er.

--
MVH. N_B_DK