Canon Pixma mp560
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-10 22:55

En bekendt skal have en multifunktionsprinter og umiddelbart ville jeg vælge
ovenstående til ham.
Men jeg havde tænkt mig, at den skulle fungere som netværksprinter og har
lige opdaget, at den kun er til trådløst netværk, ej kablet.
Hans ene pc har ikke trådløst netværk, men jeg kunne så forestille mig, at
den skulle kobles til via usb og hans bærbare så via trådløst.
Er der nogen der har erfaring med, at den kan begge ting samtidigt? Skal der
laves om på indstillingerne på den, når man vil bruge henholdsvis usb eller
det trådløse.

Kurt

Fra : Kurd

Dato : 08-11-10 23:46

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der laves om på indstillingerne på den, når man vil bruge henholdsvis usb

Der skal ikke være trådløst netværk i en pc, for at den kan udskrive på en
trådløs printer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-10 10:04

Kurt B. Andersen skrev:

> Hans ene pc har ikke trådløst netværk, men jeg kunne så forestille mig, at
> den skulle kobles til via usb og hans bærbare så via trådløst.

Nej, det er ikke nødvendigt. Klienterne skal bare have
forbindelse til LAN'et. Hvordan den forbindelse rent fysisk er
skruet sammen, er ligegyldigt.

M.a.o. kan kablede klienter fint benytte en trådløs printer
(eller en anden trådløs pc).

--
Bertel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-11-10 22:33

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> skruet sammen, er ligegyldigt.
>
> M.a.o. kan kablede klienter fint benytte en trådløs printer

Nåja selvfølgelig - havde åbenbart lige lagt hjernen ned i skuffen.

Kurt