Teksten (cursor) springer ukontrolleret fr~
Fra : Otto

Dato : 08-11-10 20:18

Jeg tror, at mit problem skyldes en form for konflikt mellem hardware.
Der er en edb-kyndig, som mener, at der kan være en konflikt imellem
"touchpad" og min mus.
Min laptop fik ny HD samt Windows 7.
Problemet var også eksisterende før disse ændringer.
Min laptop er en Packard Bell Easy Note, som er god, efter den fik det
maksimale RAM.
Når jeg skriver en meddelelse i Chrome, så skriver jeg pludselig tekst
to linjer tilbage, eller to linjer længere fremme.
Det sker hele tiden, også når jeg skriver denne meddelelse i min Nyheds
browser: MesNews.
Det er utroligt generende, og jeg vil gerne af med problemet.
Jeg ved ikke, om mit spørgsmål hører hjemme i denne gruppe, jeg kan jo
kun stille spørgsmålet og kender ikke svaret, men så giv mig venligst
et praj, som kan præcisere sagen.

Mvh. Otto

Fra : Henning

Dato : 08-11-10 20:53

>Jeg ved ikke, om mit spørgsmål hører hjemme i denne gruppe, jeg kan jo
>kun stille spørgsmålet og kender ikke svaret, men så giv mig venligst
>et praj, som kan præcisere sagen.

news:dk.edb.hardware.baerbar ville være den korrekte gruppe.
Har du prøvet at rense din touchpad, evt. disable den?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-10 22:42

Otto skrev:

> Jeg tror, at mit problem skyldes en form for konflikt mellem hardware.
> Der er en edb-kyndig, som mener, at der kan være en konflikt imellem
> "touchpad" og min mus.

Jeg tror at du kommer til at røre musepladen mens du skriver. Det
sker for mig når jeg bruger en bærbar.

--
Bertel

Fra : Dadyw

Dato : 09-11-10 08:39

> Jeg tror at du kommer til at røre musepladen mens du skriver. Det
> sker for mig når jeg bruger en bærbar.

Jeg oplevede det samme med en HP bærbar. Det var et stort problem,
indtil jeg fandt ud af, at jeg strejfede musepladen, når jeg tastede.
På min HP kan man ved at trykke på en knap, afbryde musepladen.
Hilsen
Leif

Fra : Otto

Dato : 09-11-10 20:31

Dadyw a écrit :

> [...]
> fandt ud af, at jeg strejfede musepladen, når jeg tastede.
> På min HP kan man ved at trykke på en knap, afbryde musepladen.

Jeg kan ikke finde nogen specialknap.
Tilsyneladende har det hjulpet, at jeg var inde i enhedshåndteringen og
opdagede, at der var installeret 2 mus, jeg fjernede driveren til den
mus, jeg ikke bruger, og så var den tilsyneladende hjemme.
Grunden til, at jeg bruger særskilt mus til min laptop er, at jeg ikke
gider omstille mig mellem mine 2 faste pc'er og min laptop.
Tak!