Problemmer Raw Fat32.
Fra : Hemming Mortensen

Dato : 08-11-10 11:57

Hej.
Har købt usb stick Kingdston 32 Gbyt. men når jeg har fyldt nogle billeder
på sticken og evt vil slette nogle af dem sker der noget og jeg kan ikke
bruge sticken mere, den kan ikke formateres mere og den skriver systemet er
Raw, jeg har prøvet med mange programmer for at bringe den tilbage til fat32
system men det lykkes ikke. jeg har fået den byttet med en ny tre gange men
resultatet er det samme med de nye.
er der nogle der har en løsning siger jeg tak.
Mvh.
Hemming

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-11-10 12:29

Hemming Mortensen skrev:

> jeg har fået den byttet med en ny tre gange
> men resultatet er det samme med de nye.

Så tror jeg næppe at det er din usb-penn der
er noget galt med.

Har du prøvet den på en anden maskine?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Hemming Mortensen

Dato : 08-11-10 12:39

Hej.
Ja de de er blevet prøvet på 2 andre maskiner.
og problemet er kun på på 32 Gbyte. jeg har andre på 8 og 16 Gbyte der er
der ingen problemer.
mvh
Hemming

Fra : jk

Dato : 08-11-10 13:30

On Mon, 8 Nov 2010 11:57:27 +0100, "Hemming Mortensen" <hemming@os.dk>
wrote:

> [...]
>resultatet er det samme med de nye.
>er der nogle der har en løsning siger jeg tak.

32 Gb er grænsen for fat32, og måske er den lidt større, hvorfor den
formatterer som raw.

http://www.pendriveapps.com/format-fat32-larger-than-32gb/

http://blog.easeus.com/easeus-products/Solve-CHKDSK-is-not-available-for-RAW-drives-problem-with-ease-391.html

mvh

John

P.S.

PartitionMagic skal kunne delete partitionen på usb-nøglen. Derefter
kan du evt. lave 2 x 16 Gb partitioner på den.
På XP er det et udmærket værktøj, hvis du passer på windows.
http://www.torrentreactor.net/torrents/2711132/Partition-Magic-8-05-%2B-serial

Fra : Martin [TMM]

Dato : 08-11-10 19:12

Hej
On 08-11-2010 13:29, jk wrote:
> 32 Gb er grænsen for fat32

Ikke korrekt. FAT32 har en øvre grænse på 2TB.
Dog kan du ikke have filstørrelser på mere end 4GB på FAT32. Det kan du
på NTFS og alle de ext2-ext3-ext4- filsystemer jeg har været i kontakt
med. (extX er std filsystem på linux)

Mvh
Martin

Fra : jk

Dato : 09-11-10 09:10

On Mon, 08 Nov 2010 19:12:29 +0100, "Martin [TMM]"
<tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> wrote:

> [...]
>Dog kan du ikke have filstørrelser på mere end 4GB på FAT32. Det kan du
>på NTFS og alle de ext2-ext3-ext4- filsystemer jeg har været i kontakt

Ja, jeg har da også i sin tid formatteret 80 Gb med fat32.

Men prøv at google: fat32 usb problem

så fremkommer der meget om, at det er et generelt problem.

Usb harddiske benytter jo aldrig fat32 nutildags. Men visse usb-nøgle
programmer hænger ved den gamle standard.

Måske noget sludder ? Men lav partitionen på 20 Gb og der er ingen
problemer.

mvh

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-11-10 21:20

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> 32 Gb er grænsen for fat32, og måske er den lidt større, hvorfor den
> formatterer som raw.

Nej - de 32 gb er grænsen Windows XP og nyere sætter for en partition,
hvor Windows skal installeres, når Windows selv skal formattere den.

Du kan sagtens lave Fat32 partitioner på flere terrabytes med andre
værktøjer f.x. med en gammel Windows ME eller Partition Magic eller
tilsvarende.

Og Windows kan sagtens bruge de store partioner, når de er lavet med
andre værktøjer - den kan bare ikke selv formattere.

Jan

Fra : Thore

Dato : 08-11-10 14:57

wrote:

> [...]
>resultatet er det samme med de nye.
>er der nogle der har en løsning siger jeg tak.

Boot maskinen med en boot-cd med et partition-program, (partition-magic
e.l.) slet den/de partitioner, der er på den, lav en partition på 30GB
(og kun en part. og formater den som fat32. Alt er naturligvis væk, men
du _burde_ ikke få problemer fremad...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : cykelsmeden

Dato : 08-11-10 16:43

Den 08-11-2010 14:56, Thore skrev:
> [...]
> e.l.) slet den/de partitioner, der er på den, lav en partition på 30GB
> (og kun en part. og formater den som fat32. Alt er naturligvis væk, men

du burde kunne det samme fra:
kontrolpanel
administration
computeradministration
lager

//finn

Fra : Hemming Mortensen

Dato : 08-11-10 16:54

Tak for alle oplysninger, jeg vil forsøge med dem. og se om det lykkes.
mvh
Hemming

Fra : Kurd

Dato : 08-11-10 17:49

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> du burde kunne det samme fra:
> kontrolpanel
> administration
> computeradministration
> lager
>
> //finn

Det kan man også, men hvorfor gøre det let, når der findes ukendte
tredjepartsprogrammer?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-10 18:53

Hemming Mortensen skrev:

> [...]
> bruge sticken mere, den kan ikke formateres mere og den skriver systemet er

Der findes et program der kan FAT-formatere meget store drev
(langt over 32 Gbyte). Det findes i en version med grafisk
brugerflade. Jeg har kun kunnet finde et link fra en fransk side.
Klik på "Télécharger". Det betyder "Download":

http://www.01net.com/telecharger/windows/Utilitaire/disque_dur_cdrom_dvd/fiches/107848.html

Jeg har selv brugt det til nogle drev på 64 Gbyte.

--
Bertel