newlines i `kommando`
Fra : Leif Neland

Dato : 04-11-10 22:37

Hvordan bevarer man newlines i en konstruktion som

#!/bin/sh
data=`for x in Fee Fie Fo Fum
do
host www.$x.dk
done`
echo $data | wc -l

Dette giver resultatet 1, fordi alt output bliver sat på en linie.
Selv ikke et echo -e "\n" i løkken hjælper.

Derimod:

#!/bin/sh
for x in Fee Fie Fo Fum
do
host www.$x.dk
done | wc -l

giver 5.

Jeg vil gerne kunne gøre mere med data end bare at kunne sende det
igennem en enkelt kommando

Hvordan?

Leif

Fra : Kent Friis

Dato : 04-11-10 22:42

Den Thu, 04 Nov 2010 22:36:44 +0100 skrev Leif Neland:
> Hvordan bevarer man newlines i en konstruktion som
>
> #!/bin/sh
> data=`for x in Fee Fie Fo Fum
> do
> host www.$x.dk