Ping Jopa
Fra : Pwh

Dato : 02-11-10 20:20

Har en tåbelig diskussion kørende omkring størrlsen på en rotte,
hvad er din erfaring ???

/Jens

Fra : jopa

Dato : 02-11-10 20:52

Pwh udtrykte præcist:
> Har en tåbelig diskussion kørende omkring
> størrlsen på en rotte,
> hvad er din erfaring ???

Der var du heldig var midt i en diskution i en
anden gruppe om webdesign, og skulle lige checke om
nogen var i live herinde B-)

Min erfaring vedr Rotter er fra træningsbanen og
den gang man brugte dem i Polisen.

60 kg plus minus og omkring 65cm over
ryggen.(hanhund)
Husker dem knapt så høje som min kamel.

Kender en soldier på flyvestation skrydstrup der er
MP er med hund, han har en tæve på ca Milos vægt og
ca 65 høj gætter jeg på.

Gætter på Balder har nået de 40kg efterhånden

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : JB

Dato : 02-11-10 22:49

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Har en tåbelig diskussion kørende omkring størrlsen på en rotte,
> hvad er din erfaring ???
>
> /Jens

Standard for rottweiler

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Rottweil.pdf

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 02-11-10 22:56

JB frembragte:

> http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Rottweil.pdf

Skulderhøjde for hanner 61 til 68 cm.

Vægt: ca 50 kg

Jeg erindrer dem en del tungere nok mindst 10 kg

men standarten er nok ændret med årene

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Dadyw

Dato : 03-11-10 09:10

Den 02-11-2010 22:55, jopa skrev:
> JB frembragte:

> Skulderhøjde for hanner 61 til 68 cm.
>
> Vægt: ca 50 kg
>
> Jeg erindrer dem en del tungere nok mindst 10 kg
>

> men standarten er nok ændret med årene

Min han Rottweiler, som jeg havde indtil november 1994 vejede 55 kg, og
han var ikke fed på nogen måde (måske med undtagelse af de unges måde at
bruge udtrykket "fed" på)
Hilsen
Leif

Fra : oz3bto

Dato : 03-11-10 23:19

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Har en tåbelig diskussion kørende omkring størrlsen på en rotte,
> hvad er din erfaring ???
>
> /Jens

De rotter vi kender ligger imellem 55 og 65 kg (3 styk)

Fra : Pwh

Dato : 04-11-10 09:01

Tak for svarene allesammen.
Så er det vel ikke helt umuligt at min Balder lander på 55-60 kg,
det mener min modstander i diskussionen.

/Jens (hvis Balledyr pt vejer knap 40kg)

Fra : jopa

Dato : 04-11-10 10:01

Pwh frembragte:
> Tak for svarene allesammen.
> Så er det vel ikke helt umuligt at min Balder
> lander på 55-60 kg,
> det mener min modstander i diskussionen.

Hvad mener du selv

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-11-10 12:34

jopa, skrev:
> Pwh frembragte:
>>
> Hvad mener du selv

Jeg gætter selv på 55-60kg,
min dyrelæge gættede på min. 60 kg da hun så ham 12 uger gammel.

OT
Har bemærket en pudsighed nu hvor Balder bliver Barfet og får
masser af kødben og andet med godt med kalk i.
Angel får ca det samme og spise, bare mindre pritioner da hun skal
tabe sig og Balder skal vokse.
Angel skider næsten dagligt de der hårde hvide lorte ud pgr kalken fra
kødbenene som åbenbart er i overskud for hende.
Balder har så at sige aldrig hård mave, så jeg gætter på at han simpelthen
helt som det skal værer optager alt det kalk han får via kosten.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-10 12:41

Den 04-11-2010, skrev Pwh:

> [...]
> Balder har så at sige aldrig hård mave, så jeg
> gætter på at han simpelthen
> helt som det skal værer optager alt det kalk han

Milo skider også hvide kalklorte de dage han kun
får ben.
Nogen hunde optager sikkert anderledes, og Balder
skal jo bruge kaælken til at vokse med så mon ikke
det er naturligt at han optager bedre

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-11-10 13:35

jopa, skrev:

> [...]
> får ben.
> Nogen hunde optager sikkert anderledes, og Balder
> skal jo bruge kaælken til at vokse med så mon ikke

Nemlig, precist det jeg mente.
Voksne hunde har nok et begrænset kalkbehov,
men Balder skal jo gerne opbygge et solidt skelet.

Jeg er så blevet advaret imod at tilsætte kalk kunstigt
til hans foder da det åbenbart bliver optaget på en anden
måde end det naturlige og så kunne resulterer i misdannet
knoglevækst pgr for meget kalk.
Der skulle det fungerer med det naturlige kalk fra feks. ben
at det overskydene bare bliver skidt ud som vi ser hos vores voksne hunde.

Tror hunde nu om stunder får for få kødben, synes sjældent jeg ser de der
hvide kalklumper, men en det af de store bløde ulækre kager.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-10 13:59

Pwh sendte dette med sin computer:

> Jeg er så blevet advaret imod at tilsætte kalk
> kunstigt

Mener at kunne huske at man ikke skal give
kalktilskud da de ikke kan optage det, men ben er
jo optimalt

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-11-10 14:08

jopa, skrev:
> Pwh sendte dette med sin computer:

> Mener at kunne huske at man ikke skal give
> kalktilskud da de ikke kan optage det, men ben er
> jo optimalt

Som jeg har kunnet læse mig til optager de fint kalktilskud,
men at man let kan overdoserer med det.
Med det naturlige fra ben skulle for meget kalk bare blive skidt ud igen.
Så Balledyret får bare godt med forskellige ben og diverse mejeriprodukter.
I aften skal han have sildefileter, det har han ikke fået før, var på tilbud i nettto.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-11-10 14:47

Pwh formulerede spørgsmålet:

> Som jeg har kunnet læse mig til optager de fint
> kalktilskud,
Ok kan huske forkert. Har dog aldrig selv brugt det
og mine hunde har aldrig haft knogleproblemer af
nogen art.

Har dog
altid barfet et par gange om ugen.
I tirsdags fik han 1 kg nøgleben.
Forrige uge 1 kg ribben.

Men det kan hurtigt udvikle sig til en hel
videnskab specielt hvis man diskuterer det med
kvinderne i hundegalleriet, så hold dig væk derfra
jensen :')

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-11-10 15:24

jopa, skrev:

> Men det kan hurtigt udvikle sig til en hel
> videnskab specielt hvis man diskuterer det med
> kvinderne i hundegalleriet, så hold dig væk derfra
> jensen :')

Det har du helt ret i, prøver jeg også at afholde mig fra.
Men blev helt utilsigtet viklet ind i en diskussion omkring
rottweileres vægt da jeg skrev til en dame med en Labblanding
hvad min Balder vejede da han var 4mdr (23kg) og hvad jeg regnede
med at han kom til at veje, så kørte diskussionen pludselig

Humoristisk sans har de intet af på HG, der var en tøs med en rottetæve
der blev yderst fornærmet fordi jeg kaldte hendes tæve på 38kg for et lille
pus på størrelse med en stor Labtæve
Når jeg tænker på hvor meget had vi i spøg kan kører på hinandens hunde
her på Usenet tager jeg mig til hovedet over den slags reaktioner.
Det er simpelthen en hønsegård ud over alle breder, ikke værd at debbaterer på.
Synes at denne gruppe er meget bedre balanceret mht kønnene.

OT * 2
Kan værer jeg køber bil i morgen, jeg skal ud og prøvekører en Suzuki Wagon R+ 1.3
Maxien slog sit sidste suk for en mnd siden, så nu har jeg kun en cykel.

/Jens (som skal ud og lufte køtere inden det bliver mørkt)

Fra : Hm

Dato : 04-11-10 17:30

> [...]
> Maxien slog sit sidste suk for en mnd siden, så nu har jeg kun en cykel.
>
> /Jens (som skal ud og lufte køtere inden det bliver mørkt)
Hej Jens
God hundebil da sæderne kan lægges helt ned, jeg kunne have det store
hundebur stående i den ene side, det vil være en god ide med hundebure så
griser de ikke hele bilen til og om sommeren kan klappen stå åben bag til.

Hanne/ som troede at Jens skulle have en hund og ikke en hest

Fra : Pwh

Dato : 04-11-10 20:01

Hm, skrev:
> [...]
> hundebur stående i den ene side, det vil være en god ide med
> hundebure så griser de ikke hele bilen til og om sommeren kan klappen

Det er netop det jeg godt kan lide ved "postmand Per bilen"
Og da det jo er Japansk mekanik virker det bare, ikke som det tyske
skrammel visse hyænekamelejere rasler rundt i

> Hanne/ som troede at Jens skulle have en hund og ikke en hest

Tror nu ikke at lilleballe bliver specielt høj, men nok temmelig kraftigt bygget.
Han vejede precis 40 kg på dyrelægens vægt i dag, så han har kun taget 2 kg
på de sidste 2 uger, det går lidt langsommere nu, men han overhaler snart Angel.

Lidt OT pral.
På vej ud fra dyrelægens parkeringsplads var der to biler hvor de rullede vinduet
ned og sagde at han så skøn ud, den slags varmer
Må sige at jeg indtil videre også har ramt i plet mht racevalg, han er lige efter mit hoved.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 04-11-10 20:35

> [...]
> bygget.
> Han vejede precis 40 kg på dyrelægens vægt i dag, så han har kun taget 2

Altså Jens, nu mente jeg heller ikke en elegant høj hest, Jeg tænkte
nærmere på en lille solid pony

Hanne/ med en elegant "miniature hest"

Fra : Pwh

Dato : 04-11-10 20:54

Hm, skrev:

> Altså Jens, nu mente jeg heller ikke en elegant høj hest, Jeg tænkte
> nærmere på en lille solid pony

Eller måske nærmere en flodhest med hængeører

/Jens (som ikke valgte rotte pgr det smukke ydre)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-10 10:07

> [...]
> Maxien slog sit sidste suk for en mnd siden, så nu har jeg kun en cykel.
>
> /Jens (som skal ud og lufte køtere inden det bliver mørkt)

Elendig hundebil, der ikke kan slæbe en trailer )

M.V.H.... Benny..

Fra : Pwh

Dato : 05-11-10 10:26

Benny Mortensen, skrev:

> Elendig hundebil, der ikke kan slæbe en trailer )

Netop en genial hundebil når du lægger bagsæderne ned.
Den jeg har kig på har trækkrog.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-10 10:42

> Netop en genial hundebil når du lægger bagsæderne ned.
> Den jeg har kig på har trækkrog.
>
> /Jens

Ja det er på de nymodens småbiler, beregnet til et cyklestativ )

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-10 10:04

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Pwh sendte dette med sin computer:

> Mener at kunne huske at man ikke skal give kalktilskud da de ikke kan
> [...]

Jeg giver da i hvert fald hønsene et kraftigt kalktilskud... Og jo ældre
hønsene er, jo mere kalk... Så de kan i hvert fald optage det... Men det er
så ikke alle, der vil spise det. Så det er en hovedløs gerning, for en ældre
høne, at nægte at spise kalk... Forstået på mere end en måde

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 05-11-10 13:55

Følgende er skrevet af Benny Mortensen:

> Jeg giver da i hvert fald hønsene et kraftigt
> kalktilskud... Og jo ældre hønsene er, jo mere
> kalk... Så de kan i hvert fald optage det...

Har du prøvet at lade være og så spise blødkogt æg
B-)

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-11-10 14:11

jopa, skrev:
> Følgende er skrevet af Benny Mortensen:

> Har du prøvet at lade være og så spise blødkogt æg
> B-)

Jeg melder dig til din udbyder for at værer ekstremt OT nu

Har forøvrigt lige købt den Suzuki idag, den kørte bare helt fint,
jeg får den så om en uges tid når den er blevet synet, serviceret og rustbeskyttet.
Det bliver nu rart at kunne slæbe hundene lidt rundt igen, glæder mig til når jeg skal
vise Balder havet for første gang, kan huske de to andre gloede noget.

/Jens (som er blevet for gammel til at kører Maxi mere)

Fra : JB

Dato : 05-11-10 14:13

> [...]
> vise Balder havet for første gang, kan huske de to andre gloede noget.
>
> /Jens (som er blevet for gammel til at kører Maxi mere)

Så skal du måske også til træning?

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 05-11-10 14:16

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du måske også til træning?

Og på udstilling?

Fra : Pwh

Dato : 05-11-10 14:29

JB, skrev:
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og på udstilling?

Det har jeg ingen planer om, men man skal aldrig sige aldrig
Jeg synes at opdragelsen af Balder er gået som smurt,
han er den der blev hurtigst lydig af de tre hunde jeg har haft,
så i den retning er der ingen grund til at slæbe ham ned på en træningsbane.

/Jens

Fra : JB

Dato : 05-11-10 16:04

> [...]
> han er den der blev hurtigst lydig af de tre hunde jeg har haft,
> så i den retning er der ingen grund til at slæbe ham ned på en

Det er ikke for at opdrage hunden, man går til træning. Det er for at have
det sjovt. Og det kan man selvfølgelig også selv have det med hunden. Men
det er svært som privatperson at finde f.eks. sporarealer, det er lidt
nemmere i en klub.

Jeg vil ikke undvære det, jeg bliver ved, til jeg falder om af alderdom.

Jytte

Fra : jopa

Dato : 05-11-10 15:36

Pwh skrev:

> Jeg melder dig til din udbyder for at værer
> ekstremt OT nu
Hvis hønsene ikke får kalk kan man ikke spise
blødkogt æg om morgenen siger john der er bonde
født og kvajet opdraget

> Har forøvrigt lige købt den Suzuki idag, den
> kørte bare helt fint,
Super

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-11-10 15:42

jopa, skrev:

> Super

Så nu er det slut med dine Maxi jokes.
Så kan du drille med mit hundehus på fire hjul i stedet for

/Jens (med gruppens grimmeste bil, men med de flotteste hunde)

Fra : jopa

Dato : 05-11-10 16:09

Pwh frembragte:

> Så nu er det slut med dine Maxi jokes.
> Så kan du drille med mit hundehus på fire hjul i
> stedet for
Hjulene på min kridtbar er større end dem på
suzukien :')

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-11-10 16:25

jopa, skrev:
> Pwh frembragte:

> Hjulene på min kridtbar er større end dem på
> suzukien :')

Fordelen ved min lille bil er at jeg kan få Balder til at trække
den hvis jeg løber tør for benzin

/Jens

Fra : jopa

Dato : 05-11-10 16:27

Pwh forklarede:

> Fordelen ved min lille bil er at jeg kan få
> Balder til at trække
> den hvis jeg løber tør for benzin

Så kan han trække dig på arbejde og vente i bilen.
Smart lol

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 05-11-10 17:11

jopa, skrev:
> Pwh forklarede:

> Så kan han trække dig på arbejde og vente i bilen.

Det er tanken.

> Smart lol

Næh, en Suzuki

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-10 10:44

> [...]
> vise Balder havet for første gang, kan huske de to andre gloede noget.
>
> /Jens (som er blevet for gammel til at kører Maxi mere)

Hvad da, laver rynkerne for meget vindmodstand

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-10 10:43

> Følgende er skrevet af Benny Mortensen:

> Har du prøvet at lade være og så spise blødkogt æg B-)
>
> --
> Mvh John
> www.wordpresstema.dk

Ja det var jo altså til hønsene, så der var nogen skal at koge ægget i

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 06-11-10 12:02

Benny Mortensen frembragte:

> Ja det var jo altså til hønsene, så der var nogen
> skal at koge ægget i
Min pointe var at uden kalk til hønsene lægger de
æg uden skald. :D

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk