Tøm bufferen
Fra : Kurt G

Dato : 03-11-10 23:34

Hej NG.

Nu har jeg lige fået klaret et problem og vil gerne søge hjælp til noget
andet:

I ASP har man kommndoen Response.flush til at tømme bufferen og få vist det
der er generet indtil da.

Findes der ikke i PHP en tilsvarende?

Mvh Kurt

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-11-10 00:24

Den 03-11-2010 23:34, Kurt G skrev:
> I ASP har man kommndoen Response.flush til at tømme bufferen og få vist det
> der er generet indtil da.
>
> Findes der ikke i PHP en tilsvarende?

Jeps, den hedder flush().

- Chano Andersen

Fra : Kurt G

Dato : 04-11-10 07:25

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, den hedder flush().
>
> - Chano Andersen
Mange tak.
Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-10 07:28

Kurt G skrev:

> Mange tak.

For at det virker som forventet skal man skrive:

   ob_flush();
   flush();

Jeg har glemt hvorfor.

--
Bertel

Fra : Kurt G

Dato : 04-11-10 14:52

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:ihk4d69smn9qgc2j1po37v9sok0148g962@news.dotsrc.org...

> For at det virker som forventet skal man skrive:
>
> ob_flush();
> flush();
>
> Jeg har glemt hvorfor.
>
> --
> Bertel

Skal man skrive begge ting lige efter hinanden?
Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-10 16:14

Kurt G skrev:

> Skal man skrive begge ting lige efter hinanden?

Ja, men du kan jo prøve blot med flush() først og se om det
funker.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 04-11-10 16:42

On 04-11-2010 16:14, Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, men du kan jo prøve blot med flush() først og se om det
> funker.

flush() may not be able to override the buffering scheme of your web
server and it has no effect on any client-side buffering in the browser.
It also doesn't affect PHP's userspace output buffering mechanism. This
means you will have to call both ob_flush() and flush() to flush the ob
output buffers if you are using those.

Så nej, begge skal kaldes.

Dog kan
ob_end_flush();
bruges istedet :)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-11-10 17:10

Martin <maa@scandesigns.invalid> skrev Thu, 04 Nov 2010 16:41:51 +0100

>Så nej, begge skal kaldes.

Vel kun hvis man har brugt ob_start() ?

Og iøvrigt hjælper det altsammen ikke noget, hvis man bruger Zlib
kompress enten i php eller på serveren.?

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-10 00:48

Arne Feldborg skrev:

> Vel kun hvis man har brugt ob_start() ?

Ikke nødvendigvis. Jeg har aldrig brugt ob_start(). Jeg fandt ud
af at jeg skulle bruge begge kald for at få tekst skrevet løbende
ud på en hjemmeside. Jeg skulle bruge det til noget fejlfinding.
Uden ob_flush() var siden tom indtil den var beregnet færdig.

--
Bertel