higlight_string()
Fra : Karl-Arne Gjersøyen

Dato : 03-11-10 12:57

Hei.
Jeg vil gjerne vise PHP code i en siden. Koden postes via et skjema og
blir "fargelagt" via highlight_string() eller highlight_file()
funksjonene som er innebygd i PHP

Men problemet er for det første at koden ikke "wrapper" innenfor en css
box men istedet flommer utover hele siden.

For eksempmel
--------------
..... her er kildekoden

i CSS fila:
-----------
..kildekode {
width: 400px;
height: auto;
}

Et annet problem er at kildekoden med farger viser øverst i fila jeg
skriver til, selv om $html .= "<p>$kildekode</p>"; er under $html .=
"<p>$artikkel_tekst</p>";

Den skulle komme i egen paragraf under $artikkel_tekst.
men der kommer kun "1". (Altså true)

Hva er det jeg gjør galt her?

Takk for hjelpen.

Vennlig hilsen
Karl-Arne
--
My Home Pages: http://www.karl-arne.name/

Fra : Martin

Dato : 03-11-10 18:50

On 03-11-2010 12:56, Karl-Arne Gjersøyen wrote:
> [...]
>
> Men problemet er for det første at koden ikke "wrapper" innenfor en css
> box men istedet flommer utover hele siden.

PHP koden bliver smidt ind i <code> derfor - så prøv muligvis at lege
lidt med at style <code>
Evt. leg lidt med word-wrap eller hvad det nu hedder

PS
Muligvis skulle du stille det i HTML gruppen, da du jo har hele PHP
delen iorden