danske dvd handler ligger som de har redt
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-10 21:51

besluttede mig lige for jeg ville havde desperat housvife sæson 6 med
danske subs
amazon uk med skat forsendelse osv : 267,22 DKK

det billigst jeg kan finde i Danmark er : 429,95 + forsendelse

altså en forskel på omkring 200 kr

hvad regner de med ?

de har også house sæson 5+6
5 er lige kommet i DK og den koster en jet jager men desværre ser det ud
til amazon uk ikke vil ud med om der overhovedet er undertekster
men ellers mener jeg ikke den koster ret meget mere ind 15 pund - jeg
kan tage fejl men stadigt
og sæson 6 jamen der skal sgu nok gå et år inden den rammer det danske
marked der dyrt & sløvt

Mv,
BMM

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-11-10 23:08

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> amazon uk med skat forsendelse osv : 267,22 DKK
>
> det billigst jeg kan finde i Danmark er : 429,95 + forsendelse

Foreningen af Danske Videogramdistributører (FDV), der reelt bestemmer de
danske detail priser, har ikke opdaget internettets eksistens.

Der er en grund til at FDV kæmper hårdt mod parallelimport af R1 DVD.
Monopolforretningen (der så ikke er en monopolforretning..) skal
beskyttes.

--
Jesper Lund

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-10 23:47

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> [...]
>
> Der er en grund til at FDV kæmper hårdt mod parallelimport af R1 DVD.
> Monopolforretningen (der så ikke er en monopolforretning..) skal

Troede parallelimport reelt blev gjort ulovligt for nogle år siden.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-11-10 07:03

Den 01-11-2010 23:08, Jesper Lund skrev:

> [...]
>
> Der er en grund til at FDV kæmper hårdt mod parallelimport af R1 DVD.
> Monopolforretningen (der så ikke er en monopolforretning..) skal

De kan jo sådan set kæmpe alt det de vil men fakta er at der er fri
handel inden for EU det enste er momsen som der ikke er noget at gøre ved

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-11-10 23:50

Peter Larsen wrote:

> Troede parallelimport reelt blev gjort ulovligt for nogle år siden.

Korrekt, men det er op til rettighedshaverne selv at håndhæve deres
legaliserede monopol, og det gør FDV hårdnakket.

--
Jesper Lund