The Pacific
Fra : MFN

Dato : 30-10-10 13:18

Denne serie som er lavet af de samme bag "Band Of Brothers" - er der nogen
der har erfaringer med den ? Er den på samme niveau ? Altså god ?

/Michael

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-10-10 20:57

MFN <mfnprivat@msn.com> wrote:

> Denne serie som er lavet af de samme bag "Band Of Brothers" - er der nogen
> der har erfaringer med den ? Er den på samme niveau ? Altså god ?

Den har været diskuteret i gruppen før. Prøv at søge lidt tilbage

Tråden hed: "The Pacific" (2010) TV mini-series -

Og er fra ca sidste 1/3-del af august 2010.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-10-10 22:34

Den 30-10-2010 14:18, MFN skrev:
> Denne serie som er lavet af de samme bag "Band Of Brothers" - er der
> nogen der har erfaringer med den ? Er den på samme niveau ? Altså god ?
>
> /Michael

jeg synes den er lige så god - men den er mere blodig og viser krigens
håbløshed og grusomhed - hvor BOB er mere en serie om rigtige helte .. (
hvad de helt sikkert også var)

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-10-10 22:48

"MFN" <mfnprivat@msn.com> wrote in message
> Denne serie som er lavet af de samme bag "Band Of Brothers" - er der nogen
> der har erfaringer med den ? Er den på samme niveau ? Altså god ?
>
> /Michael

Den var desværre meget skuffende og overhovedet ikke på niveau på BoB.

Hvis du kan fange den i fjernsynet eller låne den af en kammerat, så gør
det,
men jeg ville ikke anbefale at bruge penge på den uden at have set
ihvertfald
et par afsnit.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-10-10 23:04

Den 30-10-2010 23:48, Peter Larsen skrev:
> "MFN" <mfnprivat@msn.com> wrote in message

> Den var desværre meget skuffende og overhovedet ikke på niveau på BoB.
Nahh den er bare noget helt andet eller på mange måder noget andet
jeg kan da godt forstå at der er nogen der kløjs i arme og ben der
bliver skudt af
og blod der vælter ud - men sådan er krig nu en gang ( nogen gange )

Der bliver skudt efter ubevæbnede mænd osv ..

Det er anden men måske ligefrem mere realistisk skildring af anden
verdenskrig
BOB tror jeg også er nemmer for at forstå da det er en krig i mellem 2
kulturer som vi
forstår

Hvor Japanerne er helt fremmed for os og vores måde at tænke på .. der
fandtes ikke andre
måde at besejre dem på ind ved at slagte dem - hvor "normale" mennesker
overgiver sig når
der ikke er noget formål med at forsætte eller konsekvenserne er helt ud
af propotion med udfaldet

> [...]
> det,
> men jeg ville ikke anbefale at bruge penge på den uden at have set

der i er jeg enig jeg køber praktisk tale aldrig noget før det rammer en
pris jeg vil gi

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-10 11:39

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Der bliver skudt efter ubevæbnede mænd osv ..
>
> Det er anden men måske ligefrem mere realistisk skildring af anden

Jeg kan ikke se hvordan splatter effekter være nævneværdigt med til at
hæve kvaliteten af en film eller serie hvis de andre ting, med historien
som det absolut vigtigste, ikke er med.

> [...]
> overgiver sig når
> der ikke er noget formål med at forsætte eller konsekvenserne er helt ud

BoB er nemmere at forstå fordi den er klarere i spyttet. Vi følger én enhed
og én kampagne. Geografisk og tidsmæssigt er vi aldrig i tvivl om hvor vi
befinder os. Der udover havde BoB den ene force at den udover at have
et overordnet fokus på Easy Company, lykkedes at være episodisk, så
hvert afsnit havde sit eget tema og tone mæssige sprog, uden at det føltes
kunstigt og overflødigt i den store sammenhæng.

Desværre digter The Pacific også for meget, hele det afsnit hvor de har
orlov
i Australien fandt aldrig sted.

Fra : Zeki

Dato : 01-11-10 00:09

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse
> Denne serie som er lavet af de samme bag "Band Of Brothers" - er der nogen
> der har erfaringer med den ? Er den på samme niveau ? Altså god ?

Jeg sad klistret til BOB. Forleden satte jeg mig til rette med de 10 afsnit
af 'Pacific'. Har stadig de sidste par afsnit til gode, da den ikke fænger
mig på samme måde som BOB. Men smag og behag.