Microsoft Silverlight i Linux Ubuntu 9.04?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-10-10 22:06

Når jeg går ind på siden http://sputnik.tv2.dk/free/ og vil se et af
tv2's programmer, får jeg besked på at installere Microsoft Silverlight,
men det kan man vel ikke i Linux Ubuntu 9.04?

Hvad gør man hvis man gerne vil se TV2's programmer på ovennævnte
adresse med Linux Ubuntu 9.04?

Claus

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-10-10 22:11

> men det kan man vel ikke i Linux Ubuntu 9.04?

Korrekt.

> Hvad gør man hvis man gerne vil se TV2's programmer på ovennævnte
> adresse med Linux Ubuntu 9.04?

Man overbeviser sig om, at man ikke har brug for at se Sputnik under
Linux.

Sagt på en anden måde: Glem det

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-10-10 22:51

Claus E. Beyer skrev:

> [Jeg får] besked på at installere Microsoft Silverlight, men det
> kan man vel ikke i Linux Ubuntu 9.04?

Du kan prøve med Moonlight, i nogle tilfælde virker det:

· http://www.mono-project.com/Moonlight

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Steen Thomassen

Dato : 27-10-10 23:27

Den 27-10-2010 23:06, Claus E Beyer skrev:
> [...]
> men det kan man vel ikke i Linux Ubuntu 9.04?
>
> Hvad gør man hvis man gerne vil se TV2's programmer på ovennævnte

I Ubuntu 10.10 er moonlight med - det kan være du skal overveje
opgradring, da support af version 9.04 er udløbet for nogle dage siden.

MVh
Steen

Fra : Søren A Christensen

Dato : 28-10-10 07:22

Installerer moonlight-plugin-mozilla via "synaptic package manager"
(System -> Administration -> Synaptic Package Manager), og så skulle det
køre ....

Du havde vel prøvet at google "linux silverlight" eller "ubuntu
silverlight" inden du postede her, eller ... ?

/Søren

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 28-10-10 07:43

On 10/27/2010 11:06 PM, Claus E Beyer wrote:
> Når jeg går ind på siden http://sputnik.tv2.dk/free/ og vil se et af
> tv2's programmer, får jeg besked på at installere Microsoft Silverlight,
> men det kan man vel ikke i Linux Ubuntu 9.04?

Prøver man at se eurosport sker der det samme.

Der er et link til "Installér Microsoft Silverlight" - men det smarte
dér er at eurosport ser at man kører linux og dirigerer en hen til
moonlight.

Jeg fik det dog ikke til at virke...

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-10-10 18:00

Mogens Kjaer wrote:

> Der er et link til "Installér Microsoft Silverlight" - men det smarte
> dér er at eurosport ser at man kører linux og dirigerer en hen til
> moonlight.
>
> Jeg fik det dog ikke til at virke...

DRM delen af Silverlight er forhåbentlig ikke implementeret i Linux

--
Jesper Lund