Mikrofonlyd direkte igennem til hovedtelef~
Fra : Mads

Dato : 25-10-10 22:21

Hej

Jeg har en PC stående som jeg i et par år har brugt til at indspille
sange på via en USB mikrofon fra SE og programmet Adobe Audition.

Det har altid fungeret fint, men der er pludselig sket et eller andet
der gør at jeg ikke længere kan høre det mikrofonen optager i mine
hovedtelefone, altså mens jeg optager det. Mikrofonen virker fint og
der bliver optaget, men jeg kan altså først høre det bagefter, når jeg
afspiller optagelsen igen. Dette gør det ret svært at indspille sange,
for jeg har brug for at høre mig selv sammen med musikken der ligger
som et forudindspillet spor.

Jeg har naturligvis ledt Windows (XP) indstillingerne igennem
adskillige gange, for det var da det mest oplagte sted at starte, men
jeg kan ikke finde nogen indstillinger i de forskellige Windows mixere
for ind- og afspilning der ændrer på noget.

PC'en er baseret på et Asus A8N-E bundkort med onboard AC97 lyd og det
har virket perfekt i flere år.

Jeg har også forsøgt at Google efter en løsning, men det er jo svært
når jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal kalde den forsvundne funktion.

Har I nogen ideer til en løsning ?

mvh Mads

Fra : Klaus H

Dato : 26-10-10 10:50

> [...]
>
> Jeg har også forsøgt at Google efter en løsning, men det er jo svært
> når jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal kalde den forsvundne funktion.

Prøv systemgendannelse til en dato da det virkede.

Klaus H

Fra : Mads

Dato : 26-10-10 19:19

On Tue, 26 Oct 2010 11:49:53 +0200, "Klaus H" <khvaek@6705e.dk> wrote:

>Prøv systemgendannelse til en dato da det virkede.
>
>Klaus H

Desværre. Ingen ændring.

mvh Mads

Fra : Max

Dato : 26-10-10 13:08

Hej Mads

> Har I nogen ideer til en løsning ?

Prøv at trykke på F10.

Max

Fra : Mads

Dato : 26-10-10 19:16

On Tue, 26 Oct 2010 14:08:11 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Prøv at trykke på F10.

F10 slår "Monitor record levels" til og fra i Audition og med en slået
til kan man se at der er hul igennem fra mikrofonen, men der kommer
ingen lyd igennem til lyttebøfferne.

mvh Mads

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-10-10 13:23

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> crashed Echelon writing

> [...]
> afspiller optagelsen igen. Dette gør det ret svært at indspille sange,
> for jeg har brug for at høre mig selv sammen med musikken der ligger

Normalt under mikrofon (ud fra XPs egen mixer) skal man "blot" fjerne
markeringen "Slå fra". Dermed vil lyden fra Mikrofon ryge ind over
indstillede output enhed.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads

Dato : 26-10-10 19:18

On 26 Oct 2010 12:22:32 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Normalt under mikrofon (ud fra XPs egen mixer) skal man "blot" fjerne
>markeringen "Slå fra". Dermed vil lyden fra Mikrofon ryge ind over
>indstillede output enhed.

Er prøvet. Nu opretter en USB mikrofon sin egen lille mixer sammen med
Windows mixeren, men jeg har prøvet at slå alt til der var slået fra.

mvh Mads