Farvelaserprinter
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-10-10 13:20

Jeg er på udkig efter sådån én i prislaget
omkr. 2500 kr.
Ca. 3000 sider om året, hovedparten sort/hvid.
Udskrivning af fotos skal være acceptabel.
Pictbridge scannings og kopifunktion vil være
en god bonus.
Også gerne WiFi.

Gode råd og erfaringer modtages gerne.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ole C

Dato : 25-10-10 13:37

Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> Ca. 3000 sider om året, hovedparten sort/hvid.
> Udskrivning af fotos skal være acceptabel.
> Pictbridge scannings og kopifunktion vil være

Denne?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=481248

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-10-10 15:16

Den 25-10-2010 14:36, Ole C skrev:

> Denne?
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=481248

Pudsigt. Jeg faldt over netop denne i et online katalog
for CBC-butikkerne og var i en butik i lørdags. De
havde ikke hørt om denne printer og havde næsten solgt
mig en Brother HL-3070 LED-printer. Jeg fik kolde
fødder da jeg var kommet hjem og fandt ud af at ingen
anmeldere kunne få det trådløse netværk til at fungere,
samt at monstret vejer 20 kg.

Tampen brænder godt varmt.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ole C

Dato : 25-10-10 18:42

> [...]

> fødder da jeg var kommet hjem og fandt ud af at ingen
> anmeldere kunne få det trådløse netværk til at fungere,

Ok.
Jeg skal understrege at jeg ingen personlige erfaringer har med den, men jeg
har læst en del anmeldelser på nettet som overvejende er positive.

--
vh
Ole C

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-10-10 23:56

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Gode råd og erfaringer modtages gerne.

Jeg vil anbefale en løsning hvor du kun har
printeren - og så en løs scanner ved siden af.

Jeg scanner direkte til pc'en, bare ved at
trykke på en knap - og scanner direkte til
printeren på samme måde.

På den måde kan jeg selv vælge hvilke
scannere og printere jeg vil bruge.

Jeg husker den gang da man kunne købe en
radio, båndoptager og pladespiller i ét kabinet,
det kunne det hele, indtil båndoptageren ikke
kunne mere - så var man nødt til at udskifte det
hele, eller finde en løs båndoptager at sætte
til systemet.

På samme måde har jeg det med sampak af
print, scan og kopi - jeg tror på at det er bedre
og billigere i den sidste ende.

En vigtig ting er dupleks, her kan jeg udskrive
på begge sider at papiret i en og samme
arbejdsgang, det er der ikke mange multiprintere
der kan klare.

Når du skal vælge, er det fuldstændig ligegyldigt
om du vælger Brother, HP, Oki eller noget andet,
du skal vælge det der passer til dig.

Dog er det det vigtigt at undersøge prisen på
udskrivning - det vil sige tonerpriser i forhold til
alt andet.

Normalt er farvelaserudskrifter en fjeredel billigere
end blækudskrifter, men der findes udtalelser
der siger det modsatte - det skal man lige
undersøge.

Det var lige det jeg havde at sige til debatten.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-10-10 14:00

Den 26-10-2010 00:56, Allan Vebel skrev:

> Jeg vil anbefale en løsning hvor du kun har
> printeren - og så en løs scanner ved siden af.
>
> Jeg scanner direkte til pc'en, bare ved at
> trykke på en knap - og scanner direkte til
> printeren på samme måde.

Fin pointe. Tanken har da godt nok strejfet mig,
eftersom jeg ikke scanner ret meget. Jeg bruger min
nuværende blækprinter som kopimaskine, men det
er faktisk ret sjældent og i virkeligheden er
det kun min kone der kopierer.

Fsv. flatbedscanner: er den funktionalitet
du beskriver almindelig eller skal man kigge
særligt efter det (scanne til printer/scanne
til PC, begge fra scanneren)?

> [...]
> det kunne det hele, indtil båndoptageren ikke
> kunne mere - så var man nødt til at udskifte det
> hele, eller finde en løs båndoptager at sætte

Åh ja, nu du nævner det

> [...]
>
> En vigtig ting er dupleks, her kan jeg udskrive
> på begge sider at papiret i en og samme
> arbejdsgang, det er der ikke mange multiprintere

Også en god pointe.
> Når du skal vælge, er det fuldstændig ligegyldigt
> om du vælger Brother, HP, Oki eller noget andet,
> du skal vælge det der passer til dig.

Efter det seneste er jeg noget mere omhyggelig med
at studere anmeldelser. Jeg er desværre lidt for
let at besnakke, når jeg først står i butikken.

> Det var lige det jeg havde at sige til debatten.

Tak for dit input. Det er værdifuldt for mig.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-10 16:58

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Fsv. flatbedscanner: er den funktionalitet
> du beskriver almindelig eller skal man kigge
> særligt efter det (scanne til printer/scanne
> til PC, begge fra scanneren)?

Det er almindeligt, i hvert fald på de scannere
fra HP jeg har haft gennem tiden.

På ScanJet G4050 er der en knap til at lave
en pfd-fil (den kommer direkte på skrivebordet),
en anden knap til kopi direkte til standardprinter,
en til dias og en til billeder.

Desuden medfølger et omfattende program til
styring af de forskellige muligheder.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-10 22:38

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Efter det seneste er jeg noget mere omhyggelig
> med at studere anmeldelser. Jeg er desværre lidt
> for let at besnakke, når jeg først står i butikken.

Prøv at kigge efter noget HP, det har jeg kun god
erfaring med.

Min første HP LaserJet 4L fik jeg i 1994 - den holdt
i 14 år.

Den næste HP LaserJet 6P fra 1999 har jeg endnu,
den sprøjter stadig udskrifter ud, når det kun skal
være i sort/hvid.

Til brochurer i farver (dem laver jeg mange af) bruger
jeg HP LaserJet 2605dtn, den er helt fantastisk til
den slags, og har nu kørt i et par år.

Langer jeg en HP-printer over disken, ser jeg den
aldrig igen. Det må være tegn på at det bare kører
stabilt.

Det er grunden til at jeg fortsætter med HP. De er
måske en smule dyrere i indkøb - man betaler
sikkert for en bedre kvalitet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-10 10:11

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> Ca. 3000 sider om året, hovedparten sort/hvid.
> Udskrivning af fotos skal være acceptabel.
> Pictbridge scannings og kopifunktion vil være

Jeg siger som Allan at ét apparat til én funktion er det bedste.
Jeg bruger stadig en smaddergod, gammel Acer-scanner.

Jeg købte for nylig en farvelaserprinter. Valget faldt på en
Canon LBP5050n som har netkort indbygget (derfor n), men ikke
trådløst. Jeg kan berolige dig med at den ikke vejer 20 kg. Den
vejer 25 kg. Den skal ret ofte igennem en flere minutter lang
justeringsperiode. Det undrer mig. Men derudover virker den fint
og trykker nydeligt. De mange justeringer har måske noget at gøre
med at den normalt er slukket og kun tændes når jeg skal bruge
den.

Pris hos Wupti: 1569.-

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-10-10 12:49

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den skal ret ofte igennem en flere minutter lang
> justeringsperiode. Det undrer mig.

Det er helt normalt at den skal køre en kalibrering.

Min HP er som standard sat til at kalibrere med
48 timers mellemrum, eller 15 minutter efter den
er tændt.

> den normalt er slukket og kun tændes når jeg skal
> bruge den.

Også her.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 16:24

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk>skrev:

> [...]
>Ca. 3000 sider om året, hovedparten sort/hvid.
>Udskrivning af fotos skal være acceptabel.
>Pictbridge scannings og kopifunktion vil være

har den her
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B188608/cid/8016/refId/kelkoodk/
kan anbefale den
mvh. Karsten