er det her et godt køb ? (køkkenmaski
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-10-10 01:09

Exido køkkenmaskine

http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=463&pf_id=6077230

jeg havde en jeg købte billigt som jeg har nævnt tidligere den smeltede
simpelthen indvendigt det samme gjorde min blænder der var så billig at
jeg bare har smidt den ud i stedet for at gå i dialog med netto om
garanti osv, for under 100 kr.

men problemet har været at de ikke havde strøm kraft nok - hvorfor de er
døde under brug - den her har 1000 w det må da været noget ..?

det den skal ka ku er at ælte en dej eller det meste af æltningen - røre
en fars ...og i det hele taget alt muligt som man selv skal stå og bakse
sammen med hænderne ...

jeg ved godt der er nogen der agumentere det tager lige lang tid at gøre
den rent men det synes jeg nu ikke det meste kan ryge i opvaske maskinen
og resten pisker man bare med opvaske vand ( altså varmt rent vand med
sæbe ) og tøre det af med et viske stykke ...

men så kan jeg se der er sådan en *dims* foroven hvor man kan hælde ting
og sager i ja den blive vist nærmest skubbet ind forfra ... er det
sådan en man i gl dage lavede fars med ? nogen bud på hvad man eller
skal med den ?

for jeg mangler strengt taget noget til at hagge salat med - troede
egentligt jeg havde købt maskinen til det - men den massakrere det bare
i meget små stumper - hvidkål guldlerøder osv.

Mv.
BMM

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-10-10 14:30

Hvis du virkeligt arbejder i et køkken som du så ofte har beskrevet vil du
aldrig kunne finde nogen maskine der duer.

Steen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-10-10 16:24

Steen Jakobsen <ingen@post.dk> skrev i meddelelsen
4cc5864f$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvis du virkeligt arbejder i et køkken som du så ofte har beskrevet
> vil du aldrig kunne finde nogen maskine der duer.

Det er så anden gang i dag, du har svaret stort set det samme som mig - og
først opdaget, efter jeg har trykket på "Send". Kan du så lade være med det!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-10-10 06:09

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> først opdaget, efter jeg har trykket på "Send". Kan du så lade være med

Undskyld.

Steen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-10-10 18:01

Den 26-10-2010 07:09, Steen Jakobsen skrev:

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Undskyld.
>
> Steen.
*plonk*

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-10-10 14:24

Ja jeg ved godt at du ikke er for smart. Dette var et svar til en anden
person. Og læg mærke til at jeg topposter igen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-10-10 04:23

Den 25-10-2010 15:29, Steen Jakobsen skrev:
> Hvis du virkeligt arbejder i et køkken som du så ofte har beskrevet
> vil du aldrig kunne finde nogen maskine der duer.
>
> Steen.

??????????????????????
du top citere der er ikke hoved og hale i det du skriver ..

svar under de linjer du har noget at sige til og slet de linjer du ikke
har noget at sige til
det lyder sikker svært men det er det egentligt ikke .. det er ligesom
at føre en dialog

spørgsmålet gik på om det var en go maskine der giver så 2 muligheder
for svar ja eller nej med suplerende forklaring
alt andet lige er noget nonsens ...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-10-10 20:08

Den 25-10-2010 15:29, Steen Jakobsen skrev:

*snip*

kan du ikke lige prøve at sende et indlæg - jeg har lidt problemer med
at få mit kill filter til at virke
jeg skal lige se om det virker :

prøv at læs den her link
http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

Mv
BMM

fut : dsm

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-10 20:14

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
4cc9ca0d$0$23757$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> *snip*
>
> kan du ikke lige prøve at sende et indlæg - jeg har lidt problemer med

Så nu ophører du med at sende indlæg i andres navne, hvor du linker til
bøssesex?

> fut : dsm

Nej. Heller ikke dét evnede du.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-10-10 22:39

Den 28-10-2010 21:13, Jens Bruun skrev:
> Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 4cc9ca0d$0$23757$14726298@news.sunsite.dk:

> Så nu ophører du med at sende indlæg i andres navne, hvor du linker til
> bøssesex?
????????
nu
ikke så bitter Jens - Ta en truxsal
> Nej. Heller ikke dét evnede du.
Nahh det var ikke så godt ..

Nå så skulle den være der ..

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-10-10 16:23

> [...]

> men problemet har været at de ikke havde strøm kraft nok - hvorfor de
> er døde under brug - den her har 1000 w det må da været noget ..?

Well, BMM. Dén køkkenmaskine, der kan overleve i dit køkken, er ikke
opfundet endnu. Måske en mejertærsker er vejen frem?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-10 17:44

> [...]
>

> det den skal ka ku er at ælte en dej eller det meste af æltningen - røre
> en fars ...og i det hele taget alt muligt som man selv skal stå og bakse

Det ser da ud til at være en ret lækker maskine, der både kan ælte dej og
røre f.eks. kager.

> [...]
> og resten pisker man bare med opvaske vand ( altså varmt rent vand med
> sæbe ) og tøre det af med et viske stykke ...

Jeg vil tro, at det hele kan kommes i opvaskemaskinen, men ellers er
rengøringen af tilbehøret nu ikke så slem.

> [...]
> og sager i ja den blive vist nærmest skubbet ind forfra ... er det
> sådan en man i gl dage lavede fars med ? nogen bud på hvad man eller

Den "dims" foroven er kødhakkeren, som er ekstratilbehør til maskinen, og
bare sættes på når man skal hakke kød. Man putter bare kødstykkerne i
foroven, (og passer for himlens skyld på fingrene), og så går hakningen som
en leg. Hvis du skal lave vanillekranse til jul, kommer du bare dejen ned
ovenfra som ved kødet, efter at have sat "stjernepladen" i, så kommer der
lange strimler ud, som bare skal skæres i passende stykker og formes til
vanillekranse.

> for jeg mangler strengt taget noget til at hagge salat med - troede
> egentligt jeg havde købt maskinen til det - men den massakrere det bare
> i meget små stumper - hvidkål guldlerøder osv.

Det kan du så ikke med denne maskine. Det er den ikke beregnet til. Hvis du
skal snitte grøntsager skal du bruge en foodprocessor med tilhørende plader,
hvor man kan snitte både fint og groft.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 25-10-10 13:40

On 25 Okt., 18:44, "Tove Krieger" <missmini...@dk.invalid> wrote:

> Det kan du så ikke med denne maskine. Det er den ikke beregnet til. Hvis du
> skal snitte grøntsager skal du bruge en foodprocessor med tilhørende plader,
> hvor man kan snitte både fint og groft.

Enig. Men decideret hovedsalat er ikke optimalt at snitte på maskine,
det skæres eller plukkes bedst ved håndkraft. Kål og grove grønsager
kan derimod udmærket snittes på en foodprocessor (som altså er en
anden maskine, end denne billige køkkenmaskine).

Der findes simpelthen processer i et køkken, som maskiner ikke kan
løse (eller i hvert fald kun løse med et meget ringe resultat.
Kartoffelskrælning er en af de andre (jeg ved godt, man kan få
monstrummer til restaurationskøkkener, der kan klare opgaven
nogenlunde).

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-10-10 21:04

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

kan derimod udmærket snittes på en foodprocessor (som altså er en
anden maskine, end denne billige køkkenmaskine).

Jeg tror nu heller ikke, at det var hovedsalat Bo mente, men forskellige
slags grøntsager man bruger til råkostsalat. Hovedsalat vil jo blive totalt
smadret i en foodprocessor.

Fra : S.B.

Dato : 26-10-10 20:13

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg tror nu heller ikke, at det var hovedsalat Bo mente, men forskellige
> slags grøntsager man bruger til råkostsalat. Hovedsalat vil jo blive

Mangler der ikke en kage-krog, eller hvad den nu kaldes?
Synes ikke dejkrog er ret praktisk at bruge til kagedej, og et piskeris
bliver bare klistret ind

Personligt ville jeg vælge en maskine hvor man kan købe tilbehør til, alt
efter hvad man har brug for af ekstra.
om 1000 watt er rigtig eller ej, tjae... svigerfar har en 18 volt
skruemaskine og den løber tør for strøm lang tid før min på 12 volt gør, så
nok efter hvordan man vælger at måle det....

Til mit hobbybrug er min Kenwood længe god nok, er ikke et industrikøkken,
og måler ikke ingredienserne op med 1 grams nøjagtighed
Den kan lave en smootie, hakke noget kød, ælte en dej, blande en kagedej
osv - alt dette sikker ikke videnskabelig korrekt, men vi er ikke døde af at
spise maden endnu.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 08:52

Kevin Borbye Edelvang wrote:
> [...]
> Kartoffelskrælning er en af de andre (jeg ved godt, man kan få
> monstrummer til restaurationskøkkener, der kan klare opgaven

Jeg laver mad til fem plus det løse og ville nødig undvære min
kartoffelskrællemaskine.
http://www.obhnordica.dk/Default.aspx?ID=204

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 26-10-10 20:26

"Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg laver mad til fem plus det løse og ville nødig undvære min
> kartoffelskrællemaskine.
> http://www.obhnordica.dk/Default.aspx?ID=204

Dét der er vejen frem - virker den som den skal og gør arbejdet godt nok?

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 23:12

Søren Bøgh Nielsen wrote:
> Dét der er vejen frem - virker den som den skal og gør arbejdet godt
> nok?

Ja, det kører fint. Man skal lige fjerne et par øjer hist og her - eller
alternativt lade den køre indtil potaten er slebet helt ned. Faktisk har jeg
allerede slidt én ned - OBH havde et problem med en blød plastaksel, som de
vist har løst.. Men jeg står også forrest i køen, når der er store
arrangementer i klub eller lignende.

Fra : S.B.

Dato : 26-10-10 21:12

"Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg laver mad til fem plus det løse og ville nødig undvære min
> [...]

Hvor besværlig er den at gøre ren efter brug?

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 23:14

S.B. wrote:
> Hvor besværlig er den at gøre ren efter brug?

Tager ikke mange minutter. Til at begynde med skyllede jeg den bare, men det
var trods alt ikke nok. De små skræller sidder og modner

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 26-10-10 16:23

On 26 Okt., 09:52, "Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> wrote:

> Jeg  laver mad til fem plus det løse og ville nødig undvære min
> kartoffelskrællemaskine.http://www.obhnordica.dk/Default.aspx?ID=204

Medmindre, der er sket teknologiske fremskridt, vil jeg sige nej tak
til sådan en. De kartofler, jeg har sat tænderne i fra sådan en fætter
havde en fuldstændig ujævn overflade, fordi man i realiteten bare
vælter kartoflerne rundt i en slynge med pigge på indersiden. Der er
ikke tale om en skrælning efter mine begreber.

De fleste kartoffeldage får vi dem med skræl på. Når der skal
skrælles, vælger jeg som regel en større, mere regelmæssig sort, så
tager det "ikke mange minutter" at skrælle til 4-6 personer.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-10-10 05:27

Den 27-10-2010 00:22, Kevin Borbye Edelvang skrev:
> De fleste kartoffeldage får vi dem med skræl på. Når der skal
> skrælles, vælger jeg som regel en større, mere regelmæssig sort, så
> tager det "ikke mange minutter" at skrælle til 4-6 personer.

Det har du faktisk ret i af alle trivialiteter så er katfolskrælning
ikke den værste og det går ret hurtigt - men jeg køber nu for det meste
bag kartofler så er sagen som regel ud af verden på
5 - 10 minutter

Mv.
BMM

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-10-10 11:27

> [...]

vælter kartoflerne rundt i en slynge med pigge på indersiden. Der er
ikke tale om en skrælning efter mine begreber.

Jeg købte for nogle år siden en hånddreven "skræller" til nye kartofler. Det
er nemlig rigtigt at de pigge er irriterende, de giver kartoflerne et
"ulden" overflade, og det synes jeg også påvirker smagen af kartoflerne.

De fleste kartoffeldage får vi dem med skræl på. Når der skal
skrælles, vælger jeg som regel en større, mere regelmæssig sort, så
tager det "ikke mange minutter" at skrælle til 4-6 personer.

Hvis det er mindre kartofler, koger jeg dem med skræl på og piller dem
efterfølgende. Som regel gør jeg som dig, bruger større kartofler og
skræller dem. Jeg bryder mig ikke om at spise kartofler med skræl på (måske
en vanesag, men min mand nægter at spise dem), men det tager altså heller
ikke lang tid at skrælle et par kilo, hvis man har en god skrællekniv som
f.eks. min. Den er 50 år gammel, og jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden
den.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-10 07:31

> [...]
> vælter kartoflerne rundt i en slynge med pigge på indersiden. Der er
> ikke tale om en skrælning efter mine begreber.

Smager de bedre med jævn overflade?

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-10 12:26

"Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i meddelelsen

> Smager de bedre med jævn overflade?
> --

Jeg bryder mig ikke om den noprede overflade i munden, men nogle er jo mere
sarte end andre.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-10-10 04:29

Den 25-10-2010 18:44, Tove Krieger skrev:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det ser da ud til at være en ret lækker maskine, der både kan ælte dej
> og røre f.eks. kager.

jamen jeg har også en go fornemmelse for den :) og der er lige drysset
10 000 kr ned fra himlen
well lidt arveforskud .. også kan jeg jo lige så godt købe noget
fornuftigt :)

> Jeg vil tro, at det hele kan kommes i opvaskemaskinen, men ellers er
> rengøringen af tilbehøret nu ikke så slem.

det bliver jo bedre og bedre ..

> [...]
> i foroven,

> (og passer for himlens skyld på fingrene),
jeg ved jeg er distræt men har en eller anden 6 sans der for mig til at
overleve med legemet i behold

> [...]
> "stjernepladen" i, så kommer der lange strimler ud, som bare skal
> skæres i passende stykker og formes til vanillekranse.

det er sgu smart ..

> Det kan du så ikke med denne maskine. Det er den ikke beregnet til.
> Hvis du skal snitte grøntsager skal du bruge en foodprocessor med
> tilhørende plader, hvor man kan snitte både fint og groft.

ja jeg troede egentligt jeg havde købt en men ...det viste sig at være
en blænder der så anderledes ud også har jeg lige som 3 af dem dvs de 2
har jeg brændt af og smidt ud så der er i virkeligheden kun en
men i bund og grund en dyr måde at handle ind på altså blive ved med at
købe det forkerte indtil man rammer noget der dur

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-10-10 11:33

.. Hvis du skal lave vanillekranse til

> det er sgu smart ..

Jeg glemte at skrive, at hvis du skal lave vanillekranse, og din maskine
fungerer som de gamle kødhakkere med håndsving (sådan en har jeg), så skal
du huske at fjerne kniven fra maskinen inden du begynder at putte dej i.
Kniven bruges kun når du hakker kød. Jeg vil da tro at brugsanvisningen
indeholder alle de oplysninger du har brug for.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-10-10 18:01

Den 27-10-2010 12:32, Tove Krieger skrev:
> [...]
> at putte dej i. Kniven bruges kun når du hakker kød. Jeg vil da tro at
> brugsanvisningen indeholder alle de oplysninger du har brug for.

ok - det må jeg prøve til Jul :)

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-10-10 09:22

Bo M. Mogensen wrote:

> jamen jeg har også en go fornemmelse for den:) og der er lige drysset
> 10 000 kr ned fra himlen

Fortæl meget gerne om den hvis du køber den. Jeg er også interesseret.

Martin

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-10-10 18:22

Den 28-10-2010 10:22, Martin Larsen skrev:

> Fortæl meget gerne om den hvis du køber den. Jeg er også interesseret.
>
> Martin

ja den ser go ud :) og frem for alt så kan den tage strøm nok hvad der
er problemet med discount modelerne til 2-300 kr de brænder slet og ret
sammen ..
jeg overvejer lidt at ønske min den til Jul da jeg skal ud at rejse -
skal lige tænke over det fordi på den ene side har jeg pengene på den
anden side vil min mor blive ælde vild for at købe den til mig :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-10 20:27

> [...]
> skal lige tænke over det fordi på den ene side har jeg pengene på den
> anden side vil min mor blive ælde vild for at købe den til mig :)

Så synes jeg helt ærligt, at du skulle lade din mor glæde dig, og give dig
den i julegave.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-10-10 20:02

Den 28-10-2010 21:27, Tove Krieger skrev:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
>

> Så synes jeg helt ærligt, at du skulle lade din mor glæde dig, og give
> dig den i julegave.

jamen jeg tror også det bliver vejen frem - af grunde som jeg ikke lige
kan komme på er de træt af at købe
dvd miniserier til mig :)