Back To The Future (Tilbage til fre
Fra : Per Jensen

Dato : 24-10-10 15:22

Hej.

BTTF 1,2 & 3 er blevet restaureret og udsendes nu på Bluray med masser
af ekstamateriale mm.

Er der nogen der ved, om den vil bliver lanceret i Danmark med danske
undertekster, eller skal jeg bare bestille den i udlandet, og leve med
at der ingen danske undertekster er ?

http://hd.engadget.com/2010/08/22/back-to-the-future-blu-ray-trailer-revealed/

På forhånd tak,

// Per.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-10-10 17:11

"Per Jensen" <news@fjerneszapro.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen der ved, om den vil bliver lanceret i Danmark med danske
> undertekster, eller skal jeg bare bestille den i udlandet, og leve med at

Jeg fandt den med danske undertekster på Blu-ray hos Moviezoo, men det er
måske ikke lige det du søger ? Den skulle blive released d. 26/10, det er
vist nu på tirsdag.

http://www.moviezoo.dk/blu-ray-film/soeg/tilbage%20til%20fremtiden%20bluray/0

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-10-10 04:24

Den 24-10-2010 18:10, Tove Krieger skrev:
> Jeg fandt den med danske undertekster på Blu-ray hos Moviezoo, men det
> er måske ikke lige det du søger ? Den skulle blive released d. 26/10,
> [...]

Prisen er da fornuftig - jeg troede egentligt ikke der var nogen pointe
i at lave gamle film til BR - men en god ven af mig forklarede at måden
man gør det på er ved at man scanner hver frame ind på ny
og for derved en væsentlig bedre opløsning - hvordan de så bære sig ad
med at lave dts 5.1 ud af stereo er mig en gåde

Mv.
BMM

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 09:57

> [...]
> og for derved en væsentlig bedre opløsning - hvordan de så bære sig ad
> med at lave dts 5.1 ud af stereo er mig en gåde

Det kan man vist heller ikke, men DVD udgaverne har både Dolby og Dts 5.1
lyd.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-10-10 14:23

Den 26-10-2010 10:57, Sven Lindhardt skrev:

> Det kan man vist heller ikke, men DVD udgaverne har både Dolby og Dts
> 5.1 lyd.

Ja ok jeg har dem kun på whs hvis jeg har dem så det skal jeg ikke kunne
sige - spørgsmålet er om 5.1 lyder bare kommer ud af alle højtaler men
stadig i sterio ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 16:00

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> Ja ok jeg har dem kun på whs hvis jeg har dem så det skal jeg ikke kunne
> sige - spørgsmålet er om 5.1 lyder bare kommer ud af alle højtaler men
> stadig i sterio ?

Det står på cover'et til DVD udgaven, at lyden kan vælges som Dolby Digital
5.1 eller DTS 5.1, så det skulle ikke være noget problem at have de samme
lydmuligheder på Blu ray udgaven som på DVD udgaven.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-10-10 04:19

Den 26-10-2010 16:59, Sven Lindhardt skrev:

> [...]
> Digital 5.1 eller DTS 5.1, så det skulle ikke være noget problem at
> have de samme lydmuligheder på Blu ray udgaven som på DVD udgaven.
Nahh Øhh næppe nå ja men de kan da i grunden godt være der var 5.1 lyd
for 25 år siden ?

jeg har købt en film en ef spilbergs først med Dennins viwer (spørg mig
ikke hvordan det staves) nå han bliver forfulgt af en lastbil og den er
fra begyndelsen af 70 erne den har også dts lyd :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 13:07

> Nahh Øhh næppe nå ja men de kan da i grunden godt være der var 5.1 lyd
> for 25 år siden ?

Ifølge Wikipidia startede 5.1 surround lyd i 1970. Første surround
eksperiment var Walt Disney Fantasia fra 1940.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-10-10 17:08

Den 27-10-2010 14:06, Sven Lindhardt skrev:

> Ifølge Wikipidia startede 5.1 surround lyd i 1970. Første surround
> eksperiment var Walt Disney Fantasia fra 1940.

ja ok det viste jeg så ikke - rock bandet the Who lavede en lp med lyd i
4 højtaler jeg ved ikke om det var før eller efter
den gang vikerde det tosset - men nu om dage - man for ikke en bedre
film oplevelse ind med dts der er udnyttet optimalt som f.eks saving
privat ryan - det er jo som at være der selv .. på d dag

Fra : Per Jensen

Dato : 27-10-10 17:53

On 26/10/10 05.24, Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> og for derved en væsentlig bedre opløsning - hvordan de så bære sig ad
> med at lave dts 5.1 ud af stereo er mig en gåde

Surround er lige meget, jeg vil hellere have god stereo end middelmådig
Surround.

Stereo på et sæt gode B&W højttalere er at foretrække her i huset.

// Per.

Fra : Per Jensen

Dato : 27-10-10 17:52

On 24/10/10 18.10, Tove Krieger wrote:

> Jeg fandt den med danske undertekster på Blu-ray hos Moviezoo, men det
> er måske ikke lige det du søger ? Den skulle blive released d. 26/10,
> [...]
Ser ikke ud til at det er den "nye" version, eller er jeg helt dum ? jeg
gider ikke en "gammel" boxset med opskaleret materiale, ej heller DVD,
jeg kan ikke snuppe den lave bitrate på DVD.

// Per.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-10 09:53

"Per Jensen" wrote in message

[...]

----------------
Hos Amazon har de den til ca. £28 og den er med danske undertekster check
selv
https://www.amazon.co.uk/Back-Future-Trilogy-Blu-ray-Michael/dp/B003AQCV08/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1287996629&sr=8-2

Mvh Sven

Fra : Peter Olsen

Dato : 25-10-10 14:36

"Sven Lindhardt" <svt(snabela)lindhardt(dot)net> wrote in

> [...]
> https://www.amazon.co.uk/Back-Future-Trilogy-Blu-ray-Michael/dp/B003AQC
> V08/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1287996629&sr=8-2

Eneste forskel er coveret, det er 100% de samme discs som den danske
release vil indeholde.
Fordel er så også at man kun skal slippe ca. 270kr (moms + porto er
medregnet) i forholdet til de 330-350kr incl porto hos de danske webshops.

Amazon har lige mailet mig at mine er på vej.

--
Peter Olsen