Min pc bipper
Fra : P.N.

Dato : 21-10-10 08:32

Min HP desktop pc bipper hysterisk når jeg tænder den og indtil bogstaverne
XP dukker op hvor efter alt er normalt igen. kan jeg slukke for det i bias.

Fra : Ole C

Dato : 21-10-10 09:31

P.N. skrev blandt andet:

> Min HP desktop pc bipper hysterisk når jeg tænder den og indtil
> bogstaverne XP dukker op hvor efter alt er normalt igen. kan jeg
> slukke for det i bias.

Bipperiet gør opmærksom fejl, så løsningen er ikke at slukke for lyden.
Men måske du kan identificere fejlen via denne side:
http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Motherboard/BIOSbeep.shtml

--
vh
Ole C

Fra : P.N.

Dato : 21-10-10 13:14

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Bipperiet gør opmærksom fejl, så løsningen er ikke at slukke for lyden.
> Men måske du kan identificere fejlen via denne side:
> [...]

¨Pr¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨oblemet¨¨ er ¨at ¨min pc en ikke ¨kun nøjes ¨med ät
bippe ükontrölleret¨¨den ¨laver ¨de der ¨tegn du ¨ser ¨mellem
ördene.¨hvilket ¨snart¨¨ gør¨¨dën¨ubrugëlig

Fra : Vidal

Dato : 21-10-10 13:24

Den 21-10-2010 14:13, P.N. skrev:
> [...]
> bippe ükontrölleret¨¨den ¨laver ¨de der ¨tegn du ¨ser ¨mellem
> ördene.¨hvilket ¨snart¨¨ gør¨¨dën¨ubrugëlig

Tastaturfejl? Det kan også få den til at beepe i opstarten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole C

Dato : 21-10-10 14:30

Vidal skrev blandt andet:

> Tastaturfejl? Det kan også få den til at beepe i opstarten.

Meget enig!

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-10 14:39

M----e to------------ Dit tasttatur hænger i en eller flere
knapper.--------------

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-10 15:04

Ole C skrev:

> Meget enig!

Jeg elsker Intels fejlbesked der f.eks. kom hvis man havde glemt
at tilslutte et tastatur:

   Keyboard error. Press F1 to continue.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-10-10 14:23

Lyder sjovt ja, men hvis man havde et PS2 tastatur kunne man bare
sætte det i og trykke F1

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Vidal

Dato : 22-10-10 14:44

Den 22-10-2010 15:22, Jens Peter Karlsen skrev:
> Lyder sjovt ja, men hvis man havde et PS2 tastatur kunne man bare
> sætte det i og trykke F1

I gamle dage advarede man meget imod at sætte et tastatur
til, mens computeren var tændt. Er det ændret?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-10-10 22:49

Den 22-10-2010 15:44, Vidal skrev:

> I gamle dage advarede man meget imod at sætte et tastatur
> til, mens computeren var tændt. Er det ændret?

Eftersom alle PC'ere efterhånden bruger USB til tastaturet, og mange
modeller slet ikke har PS/2 stik, så må det siges at høre fortiden til.
USB er lavet til Plug'n'Play, det var PS/2 mig bekendt ikke. Jeg havde i
øvrigt en computer på et tidspunkt der opførte sig MEGET underligt, hvis
man satte tastaturet i mens den var tændt. (PS/2)

- Chano Andersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-10-10 12:03

Det var kun under boot du bare kunne sætte det i. Det skulle ikke
indsættes på noget senere tidspunkt, det ville bestemt ikke virke. I
modsætning til et USB keyboard som du bare kan sætte i når det passer
dig.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-10 13:32

Chano Andersen skrev:

> Eftersom alle PC'ere efterhånden bruger USB til tastaturet, og mange
> modeller slet ikke har PS/2 stik, så må det siges at høre fortiden til.

Det er lidt hårdt trukket op. Mine to nyeste pc'er blev leveret
med PS/2-tastatur. Den nyeste købte jeg 30/8 i år. Den næstnyeste
er vist et halvt år gammel.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-10-10 20:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er lidt hårdt trukket op. Mine to nyeste pc'er
> blev leveret med PS/2-tastatur. Den nyeste købte
> jeg 30/8 i år. Den næstnyeste er vist et halvt år
> gammel.

Jeg langer tastaturer over disken hver dag, og det
er flere år siden at der kun sad PS/2-stik på dem.

I dag er de alle med USB og en grøn adaptor til
PS/2.

Det seneste år har der ikke været PS/2-indgang
på de pc'er jeg sælger - det er mest HP og
Compaq og nogle specialbyggede gamere med
Asus-bundkort.

Forleden fik jeg en bestilling på et PS/2-tastatur,
fordi kunden ville spare de få USB-tilgange der er
i pc'en, men sådan noget kunne jeg ikke lige finde
hos de leverandører jeg bruger.

Det endte med en USB-hub med 4 porte - og et
ønske om en ny pc i julegave - den gamle er fra
2003.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-10 21:36

Allan Vebel skrev:

> Jeg langer tastaturer over disken hver dag, og det
> er flere år siden at der kun sad PS/2-stik på dem.

Okay. Min sidste pc er en Medion fra Aldi. For et par dage siden
købte jeg dog samme sted et 'gamertastatur' netop fordi det har
USB. Nogle af mine PS2-tastaturer har det med ikke at virke.

Hvilket er grunden til at jeg bruger et oldnordisk et der såmænd
har omformerstik fra DIN til PS2. Det er det suverænt bedste
tastatur jeg nogensinde har brugt - bl.a. fordi Windowstaster og
andet snavs slet ikke findes på det.

--
Bertel

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-10-10 14:59

Skift batterier i tastaturet

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : cykelsmeden

Dato : 21-10-10 15:27

Den 21-10-2010 15:59, Carsten Finn Rasmussen skrev:
> Skift batterier i tastaturet

????
- men der er ikke megen tvivl, mindst en af tasterne hænger!
//finn

Fra : Kurd

Dato : 21-10-10 16:04

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> Skift batterier i tastaturet

Eller tryk på knappen på HFI-relæet.

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-10-10 15:37

Den Thu, 21 Oct 2010 16:26:49 +0200 skrev cykelsmeden:

> ????

Der er en der går ud fra alle kører med trådløs.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."