Skyline-brugere
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-10 14:37

Jeg har snakket med en person, med indgående kendskab til Skyline.
Hans udsagn er, at produktet er fint, hvis man bor i en større by.
Bor man på landet, ville han ikke anbefale det.
Hvad er jeres erfaringer?
--
Steen
http://bit.ly/9PqtQB

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-10-10 15:09

On 17-10-2010 15:37, Steen wrote:
> Jeg har snakket med en person, med indgående kendskab til Skyline.
> Hans udsagn er, at produktet er fint, hvis man bor i en større by.
> Bor man på landet, ville han ikke anbefale det.
> Hvad er jeres erfaringer?

Vås - Skylines sendere sidder ofte i mobiltlf. master som står med få
km's. mellemrum langs mortorvejene.

Bor selv i en landsby, men tæt på motorvej, og har udmærket dækning.

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-10 21:15

On 2010-10-17 16:08:42 +0200, Karl Erik Christensen said:

> Vås - Skylines sendere sidder ofte i mobiltlf. master som står med få
> km's. mellemrum langs mortorvejene.
>
> Bor selv i en landsby, men tæt på motorvej, og har udmærket dækning.
>
> Karl Erik.

Jeg kan selvfølgeligt ikke udtale mig om det, da jeg stadig kun
overvejer Skyline - men udsagnet har jeg fra en medarbejder hos Skyline.
--
Steen
http://bit.ly/9PqtQB

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-10-10 21:05

"Steen" skrev i meddelelsen
> Jeg har snakket med en person, med indgående kendskab til Skyline.
> Hans udsagn er, at produktet er fint, hvis man bor i en større by.
> Bor man på landet, ville han ikke anbefale det.
> Hvad er jeres erfaringer?

Jeg bor p.t. på landet. jeg har 6,x km til nærmeste mast, som min Skyline
internetforbindelse er rettet imod. Jeg modtager 10Mb/2Mb uden problemer.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 19-10-10 13:00

> Jeg bor p.t. på landet. jeg har 6,x km til nærmeste mast, som min Skyline
> internetforbindelse er rettet imod. Jeg modtager 10Mb/2Mb uden problemer.

Samme her - med udvendig antenne monteret på en mast kører det fint:
http://majland.org/blog/?p=403

Jeg har haft færre nedbrud siden jeg droppede kobberet end jeg havde på isdn
og senere adsl hos TDC.

Ikke at det har kørt helt fejlfrit. Sidt der var "bøvs" med det var i maj
hvor jeg måtte power cycle routeren.

Nogen steder tilbyder de også en løsningen med en indendørs antenne (det
gamle clearwire). Det kender jeg ikke noget til.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-10 17:46

On 2010-10-19 13:59:42 +0200, Anders Majland said:

> [...]
>
> Nogen steder tilbyder de også en løsningen med en indendørs antenne
> (det gamle clearwire). Det kender jeg ikke noget til.

Når man bestiller 10 Mb, får man vist en udendørs tallerken knaldet på
huset (modtager).
Det er vist ikke så tit man får samme modtager, hvis man bestiller
mindre end 10 Mb (det er i alt fald den historie jeg har fået).
Stabiliteten er nok klart bedre /med/ en udendørs parabol

--
Steen
http://bit.ly/9PqtQB

Fra : Anders Majland

Dato : 19-10-10 20:09

> [...]
> end 10 Mb (det er i alt fald den historie jeg har fået). Stabiliteten er
> nok klart bedre /med/ en udendørs parabol

Det er en anden router de leverer nu end den jeg fik for 1,5år siden. Jeg
kører ip telefoni uden problemer igennem den gamle (viptel) mens nogen har
problemer med at få det igennem den nye ...

Lige efter de havde overtaget clearwire var deres kundeservice helt til
rotterne, men det er vist blevet lidt bedre ...

Men de har vist stadig langt igen for at nå niveauet fra telmore mf...

Fra : Paul-J 2660Brøndby

Dato : 24-10-10 08:21

> [...]
> det er vist blevet lidt bedre ...
>
> Men de har vist stadig langt igen for at nå niveauet fra telmore mf...

Rart at møde en skyline+viptel-kollega.
Jeg har været med helt siden Clearwire startede.
Med den nye 4M-CPE4000 Alvarionmodem som jeg har fået kører det klart bedre, med
undtagelse af upload-lydkvaliteten på Viptel. Dvs at folk som jeg ringer til siger at
lydkvaliteten er meget dårlig. Mens der ikke er noget i vejen med det som jeg hører.
Sådan har det været i flere år. Min uploadhastighed er kun 0,14 Mbit. Jeg har forgæves
klaget flere gange til support .
Måske er det på grund af min beliggenhed på grænsen af dækningsområdet i Kbh-vestegn.
Men alle grønne dioder lyser på min boks.

Så nu har vi taget Skype i brug - der er efterhånden flere og flere som har en bærbar
online næsten hele tiden.
Min linksys/sipura adapter er til salg. (200kr + porto. Send mig en mail hvis det har
interesse. adressen er brugbar.)

Fra : Anders Majland

Dato : 24-10-10 22:31

> [...]
> Med den nye 4M-CPE4000 Alvarionmodem ...... Måske er det på grund af min
> beliggenhed på grænsen af dækningsområdet i Kbh-vestegn. Men alle grønne

Det er ret forskellig teknologi vi kører med selvom begge dele er wimax -
jeg har deres faste eksterne antenne og kører stabilt med 10/2mb mbit mens
du vist har deres indendørs løsning ?

Fra : Hauge

Dato : 24-10-10 15:31

Steen skrev:
> Hvad er jeres erfaringer?

Eneste erfaring jeg har emd Skyline, er at de kom her for 14 måneder
siden for at sætte udstyr op, for der var med 100% sikkerhed masser af
signal. Det var der så ikke, da teknikeren endelig kom og målte, så det
blev droppet.

Fredag i denne uge (forgårs), modtager jeg så en faktura for september i
år. Virkelig godt, når man tænker på at jeg slet ikke er kunde ved dem ;)

Så hverken deres signalkort (som er beregnet), eller faktureringsenhed
fungerer..

Mvh Hauge

Fra : tustrup

Dato : 30-10-10 14:49

On 17 Okt., 15:37, Steen wrote:
> Jeg har snakket med en person, med indg ende kendskab til Skyline.
> Hans udsagn er, at produktet er fint, hvis man bor i en st rre by.
> Bor man p landet, ville han ikke anbefale det.
> Hvad er jeres erfaringer?
> --
> Steenhttp://bit.ly/9PqtQB

Jeg bor ca. 7 km fra mobilmasten.
Har haft Skyline i et par år. en 5/5 forbindelse inkl. ip-telefoni.
Fungerer perfekt.
/Søren

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 31-10-10 21:30

tustrup <tustrup@gmail.com> wrote in news:a2c7d1c2-96e2-4fa2-8c56-
7381e2bbcd5c@u10g2000yqk.googlegroups.com:

> Jeg bor ca. 7 km fra mobilmasten.
> Har haft Skyline i et par år. en 5/5 forbindelse inkl. ip-telefoni.
> Fungerer perfekt.

Jeg har prøvet at få Skyline i vores sommerhus, men der var for mange
bakker og træer til at det kunne lade sig gøre trods kun 3,3 km til
nærmeste mast. Teknikeren prøvede 3 retninger af, og det gik ikke - det er
et sted ude ved Rold skov.

Lokale forhold er afgørende ved de (høje) frekvenser, der bruges til WiMax.

Mvh. NKJensen

Fra : Hm

Dato : 01-11-10 19:38

On 17 Okt., 15:37, Steen wrote:
> [...]
> Steenhttp://bit.ly/9PqtQB

Jeg bor ca. 7 km fra mobilmasten.
Har haft Skyline i et par år. en 5/5 forbindelse inkl. ip-telefoni.
-----------------
Jeg bor i midten af Randers, og har ca. 1 til masten, men montøren kunne
ikke finde signal uden jeg skulle holde modem ud af tagvinduet, og det fandt
jeg ret upraktisk
så jeg må desværre droppe skyline indtil videre.

Hanne / som må nøjes med mobilt bredbånd indtil videre

Fra : Anders Majland

Dato : 01-11-10 21:15

> [...]
> fandt jeg ret upraktisk
> så jeg må desværre droppe skyline indtil videre.

Imho er man nødt til at skelne mellem deres løsninger - Fra clearwire har de
overtaget wimax med små indendørs enheder mens de selv tidligere var igang
med udrulning med faste udvendige antenner.

> Jeg har prøvet at få Skyline i vores sommerhus, men der var for mange
> bakker og træer til at det kunne lade sig gøre trods kun 3,3 km til
> nærmeste mast.
> Lokale forhold er afgørende

Yep - og ikke altid muligt lige at sætte en 25meter mast op bare for at få
internet ,,,,

(ville gerne have Skyline... men tvivler på at jeg kan få Wimax
løsningen... FWA kan jeg godt få.. men det er en tusse dyrere om måneden...)

Jeg bor så langt ude at kobberet ikke kan trække noget som helst (1024/512).
På 3's 3g netværk jeg komme op omkring 1mbit og det samme med TDC. Så jeg
har reelt ikke andre muligheder end skyline hvis jeg vil have noget
hurtigere. Ulempen er så at antennen skulle op i toppen af min antennemast.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-11-10 22:51

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> TDC. Så jeg har reelt ikke andre muligheder end skyline hvis jeg vil have
> noget hurtigere. Ulempen er så at antennen skulle op i toppen af min

Hvis antennemasten er så højt oppe som du antyder, så kan du ikke se deres
antenne fra jorden ;)

Fra : Anders Majland

Dato : 15-11-10 11:11

> Hvis antennemasten er så højt oppe som du antyder, så kan du ikke se deres
> antenne fra jorden ;)

Min antenne er kun oppe i ~8meter over terræn.

Og så var jeg endda nødt til at skære de øverste 6meter af et par træer for
at få signal hjem (der var masser af signal lige indtil det blev forår og
der kom blade på træerne)

Og nej jeg kan ikke se masten fra jorden. Bor omkring kote 50 og masten er
nede omkring 20-25 i Møldrup (Mastedabasen skriver ikke noget om højden)
Imellem er kuperet terræn men dog ikke noget der er højere end her. Derimod
er der en del skov. Så det skal nok passer med at min min antenne i
~60meters højde er nødvendig for line of sigt til udstyret i masten i
Møldrup

Skyline har også udstyr "nede" i bjerregrav. Men det ligger for lavt i
forhold til mig og jeg har en også naboens store maskinhus i jern lige i
signalvejen ...

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 30-10-10 23:55

tustrup <tustrup@gmail.com> skrev 2010-10-30:

> Jeg bor ca. 7 km fra mobilmasten.
> Har haft Skyline i et par år. en 5/5 forbindelse inkl. ip-telefoni.
> Fungerer perfekt.
> /Søren
øh.... et enkelt lille pip....
kan du "se" masten ?? altså det her med, at der skal være Line-Of-Sight ....
eller har du bakker, træer og lignende imellem ??
(ville gerne have Skyline... men tvivler på at jeg kan få Wimax
løsningen... FWA kan jeg godt få.. men det er en tusse dyrere om måneden...)

--
regards
niels