appelsin/choko-kagetvivl
Fra : Ralph

Dato : 16-10-10 13:17

Jeg har denne opskrift:

http://www.echos.dk/?p=1245

Og er sådan set igang, men der er flere mærkelige ting, koge hele appelsiner
og så blende dem, manglende mel, manglende oplysning om fremgangsmåde, det
ser ud som om den er skåret i "lagkagebunde" og lagt sammen med chokoglasur,
og hvordan laves den appelsingele/-is/-skal der er brugt til pynt?

Tror I på projektet? Jeg kan stadig nå at prøve en anden opskrift, men den
lyder lækker.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 16-10-10 13:39

> Jeg har denne opskrift:
>
> http://www.echos.dk/?p=1245

Jeg har to slags chokolade, 70% alm. chokolade + en variant med orangesmag,
er det overkill at bruge sidstnævnte.

--
Ralph

Fra : B. Sørensen

Dato : 16-10-10 15:55

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har to slags chokolade, 70% alm. chokolade + en variant med
> orangesmag, er det overkill at bruge sidstnævnte.

Den side, du henviser til, har et billede, som er hentet på bonappetit.com.
En søgning her viste hurtigt, at billedet er fra en anden opskrift:

http://www.bonappetit.com/recipes/1993/04/chocolate_orange_and_honey_cake

Så du skal nok ikke regne med, at din kage bliver som illustrationen viser.

B. Sørensen

Fra : Ralph

Dato : 16-10-10 16:36

"B. Sørensen" <curly@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Den side, du henviser til, har et billede, som er hentet på
> bonappetit.com. En søgning her viste hurtigt, at billedet er fra en anden
> opskrift:

Kagen blev fin, jeg delte den ikke, tilføjede 100 g. smør og 150 g. mel, og
3 spsk. flormelis til chokoglasur, fin kage , smager meget af appelsin.

--
Ralph