KDE og automatisk full-size vindue
Fra : cykelsmeden

Dato : 16-10-10 15:38

Den infame funktion, som det er lykkedes mig at fjerne i windows 7, er
åbenbart også indlagt i KDE på min nye Suse maskine.
Nærmere bestemt, det at hvis man rammer overkanten af skærmen ved
flytning af et åbent vindue, så går vinduet automatisk i full-size.
Hvor slår man dette fra?

//finn

Fra : Leif Neland

Dato : 19-10-10 13:41

Den 16-10-2010 16:38, cykelsmeden skrev:
> [...]
> Nærmere bestemt, det at hvis man rammer overkanten af skærmen ved
> flytning af et åbent vindue, så går vinduet automatisk i full-size.

Er det ikke bare et klassisk eksempel på "Don't do that then"?

Lad være med at DOBBELT-klikke på bjælken, når der skal flyttes, er det
så svært?

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-10 16:36

Den Tue, 19 Oct 2010 14:40:33 +0200 skrev Leif Neland:

> Er det ikke bare et klassisk eksempel på "Don't do that then"?

Bare fordi du er pixel-præcis med din mus, er ikke det samme som at alle
andre er det.

Derudover kunne det jo være han ØNSKEDE at placere et program i toppen
af skærmen. Jeg har fx min Audacious i øverste højre hjørne.

> Lad være med at DOBBELT-klikke på bjælken, når der skal flyttes, er det
> så svært?

Hvordan kom dobbelt-click ind i billedet?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Leif Neland

Dato : 19-10-10 16:59

> Hvordan kom dobbelt-click ind i billedet?

Jeg skal dobbeltklikke på bjælken for at maximere i vista.

Er det da anderledes i 7?

(Hvem har forøvrigt fundet på det navn? Det er jo helt umuligt at google
efter 7, i modsætning til vista)

Leif

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-10 17:02

Den Tue, 19 Oct 2010 17:59:23 +0200 skrev Leif Neland:

> Jeg skal dobbeltklikke på bjælken for at maximere i vista.
>
> Er det da anderledes i 7?

Åbenbart, ellers ville vi nok ikke læse et indlæg hvor cykelsmeden
brokker sig over netop at det er anderledes.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : cykelsmeden

Dato : 19-10-10 21:24

Den 19-10-2010 18:02, Kent Friis skrev:

> Åbenbart, ellers ville vi nok ikke læse et indlæg hvor cykelsmeden
> brokker sig over netop at det er anderledes.

Nu var det ikke min hensigt at bringe windowsemner herind, men blot at
påpege at denne uhensigtsmæssige funktionalitet først er set i w7, og så
åbenbart er tilført KDE. På w7 kan den fjernes inde en underindstilling
i skrivebordsegenskaber, men tilsyneladende ikke i KDE (under Suse)
- og det har intet med hverken Vista eller dobbeltklik at gøre. Bare
det at et vindue berører øverste kant, gør det fuldsizs, og man må
manuelt minimere, hvorefer det lægger sig der hvor man vil flytte det
væk fra. bobbobbob

//finn

Fra : Leif Neland

Dato : 20-10-10 10:28

Den 19-10-2010 22:24, cykelsmeden skrev:

> [...]
> at et vindue berører øverste kant, gør det fuldsizs, og man må manuelt
> minimere, hvorefer det lægger sig der hvor man vil flytte det væk fra.

Så har jeg misforstået. Det må du meget rundstykke.

Leif

Fra : Sune Vuorela

Dato : 20-10-10 08:53

On 2010-10-16, cykelsmeden <news@not2old.dk> wrote:
> [...]
> Nærmere bestemt, det at hvis man rammer overkanten af skærmen ved
> flytning af et åbent vindue, så går vinduet automatisk i full-size.

systemsettings > desktop > screen edges

/Sune

Fra : cykelsmeden

Dato : 20-10-10 14:34

Den 20-10-2010 09:53, Sune Vuorela skrev:
> systemsettings> desktop> screen edges

den var d..... svær at finde!
- altså til jeg fandt ud af at bruge søgefunktionen

Tak - det virker fint.

//finn