Minimalt browsersystem.
Fra : Leif Neland

Dato : 16-10-10 14:27

Hvilken distribution er den mindste, eller giver mulighed for valg ved
installationen?

Jeg har lige ventet 1½ time på installationen af en laptop, der KUN
skulle bruges til browser.
Jeg læste at xubuntu skulle være letvægt, men der blev også installeret
email, im, kontorpakke, spil og andet.

Maskinen kørte ubunto 10.4 før, men disken er så lille, at der ikke var
plads til at opgradere oveni, så der måtte en reinstallation til.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-10-10 15:03

Leif Neland <leif@neland.dk> writes:

> Maskinen kørte ubunto 10.4 før, men disken er så lille, at der ikke
> var plads til at opgradere oveni, så der måtte en reinstallation til.

Damn small Linux?

Eller en Knoppix med persistens til harddisken (kræver cd eller usbnøgle
til billedet).

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-10-10 16:46

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101016 wrote:

> Damn small Linux?
>
> Eller en Knoppix med persistens til harddisken (kræver cd eller usbnøgle
> til billedet).

Den mindste distribution jeg har prøvet som dur til noget er Puppy
Linux. Tag ikke fejl af navnet! Den er IMO langt mere brugbar en DSL.

Puppy har også konsistens til harddisken, ja den kan endda køres fra og
gemme sig selv på en rewritable CD!

Martin

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-10-10 20:53

Martin Larsen wrote:

> Den mindste distribution jeg har prøvet som dur til noget er Puppy
> Linux. Tag ikke fejl af navnet! Den er IMO langt mere brugbar en DSL.

Slitaz Linux har up-to-date kernels (2.6.nyere) og applikationer
<http://en.wikipedia.org/wiki/Slitaz>

--
Jesper Lund