Argh..
Fra : Dak

Dato : 15-10-10 16:22

De har allerede saltet nogen steder.

---
Dak
"Honda CBR600F3"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Veset

Dato : 15-10-10 19:43

On Fri, 15 Oct 2010 17:21:55 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

>De har allerede saltet nogen steder.

Satte mc'en til vinteropbevaring i dag.

--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-10-10 20:03

Dak <dak_n@hotmail.com> writes:

> De har allerede saltet nogen steder.

Jeps, f.eks. Klampenborgvej her i Lyngby

Godt at Retteren står lunt og godt

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-10-10 20:15

> Jeps, f.eks. Klampenborgvej her i Lyngby
> Godt at Retteren står lunt og godt

Du er godt klar over at ting ruster hurtigere, jo varmere det er? Derfor
er kulde ikke noget problem, blot temperaturen er konstant. Siger det
bare..

--
Mvh. Martin

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-10-10 22:13

Martin Sørensen <demolition@laxity.dk.invalid> writes:

> Du er godt klar over at ting ruster hurtigere, jo varmere det er?

Jo, det har noget med den termiske aktiveringseneri: exp(kT/q) osv.

> Derfor er kulde ikke noget problem, blot temperaturen er
> konstant. Siger det bare..

Hvis den smule lune som Retteren har over vinteren var et problem, ville
problemet være MEGET større om sommeren

Igen salt = Intet problem (well, næsten da)

Kai

Fra : Thomas Makro

Dato : 20-10-10 06:14

On 15 Okt., 17:21, Dak <da...@hotmail.com> wrote:
> De har allerede saltet nogen steder.

Øv. Godt der kommer nogle dage med regn, så det skidt kan blive
skyllet væk.

Vintertrafik.dk påstår ellers at der ikke er saltet. Men jeg tror mere
på jer andre.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Dak

Dato : 20-10-10 14:08

> Øv. Godt der kommer nogle dage med regn, så det skidt kan blive
> skyllet væk.
>
> Vintertrafik.dk påstår ellers at der ikke er saltet. Men jeg tror mere
> på jer andre.

Det er fordi du kun kigger på farverne. de viser kun hvis de har saltet
de sidste 48 timer. da indlægget blev skrevet blev der saltet løs. Så du
skal klikke ind på den region du er i og så før musen over info
skiltene. Der kan du se hvornår de sidst har saltet på den strækning du
kører.

--
Dak
"Honda CBR600F3"

Fra : Thomas Makro

Dato : 21-10-10 01:43

On 20 Okt., 15:07, Dak <da...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skal klikke ind på den region du er i og så før musen over info
> skiltene. Der kan du se hvornår de sidst har saltet på den strækning du

Så lærte jeg også noget i dag
Som det ser ud nu, er det kun de store veje der er saltet, så hvis man
vil ud at trille på den tohjulede, skal man bare undgå hovedveje og
motorveje. Ikke noget problem hvis det er en hyggetur man skal ud på.
At der så er -2 grader nu, og dermed kan være glat, er så en anden
sag.

Fra : Anders Majland

Dato : 21-10-10 14:40

> At der så er -2 grader nu, og dermed kan være glat, er så en anden
> sag.

Dernæst er -2 grader også koldt - når man opdager at varmen i håndtagene
ikke virker --- aarrrgh. Men det var nu en flot solopgang og alt i alt en
fin tur trods lidt frost i fingrene... Det er jo snart vinter så om at nyde
det mens vejret er til det ...