køb af loppemidler i udlandet
Fra : Anelise

Dato : 15-10-10 12:42

hej gruppe
er der nogen af jer, der har et link til en forhandler i England eller
Tyskland, hvor man med fordel kan købe Frontline combo vet ?

Jeg handler hos Zooplus og søgte på navnet Frontline combo vet på deres
hjemmeside og blev så henvist til en anden tysk hjemmeside, der forhandler
midlerne til næsten halv pris af, hvad en dansk dyrlæge forlanger for det -
men desværre så sender de ikke varer til andre lande end Tyskland.

venlig hilsen
Anelise

Fra : Heidi

Dato : 15-10-10 21:56

<klip>Frontline combo vet

Bare lige et input til det middel. Det virker ikke på mine dyr. Min dyrlæge
har stoppet med at sælge det fordi mange havde samme erfaring :o

Hilsen Heidi, Miver & Mulles mor

http://tullebo.dk - Vordingborg kattehjem for killinger

Fra : Allan F

Dato : 15-10-10 22:21

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bare lige et input til det middel. Det virker ikke på mine dyr. Min
> dyrlæge har stoppet med at sælge det fordi mange havde samme erfaring :o

¨

Enig.

Allan F

Fra : Anelise

Dato : 15-10-10 23:16

> [...]
>
> Bare lige et input til det middel. Det virker ikke på mine dyr. Min
> dyrlæge har stoppet med at sælge det fordi mange havde samme erfaring :o

Det er jeg da ked af at høre, for jeg har lige i dyre domme købt det til
både katte og hunde hos min dyrlæge. Jeg har godt læst, at lopperne skulle
være blevet resistente overfor midlet, men håber, at det ikke gælder for
lopperne her på Langeland
Men hvilket middel bruger I så til jeres dyr?
Jeg vil ikke bruge Bayvantic, fordi jeg mener, at det var det middel, der
udløste min tidligere hund Mollys blodsygdom.
venlig hilsen, Anelise

Fra : Allan F

Dato : 16-10-10 07:17

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg vil ikke bruge Bayvantic, fordi jeg mener, at det var det middel, der
> udløste min tidligere hund Mollys blodsygdom.

Beyer's Advocate - det har dyrlægen. Det tager både lopper og orm. Koster
svjh 180 kr for 3 doser.

Allan F

Fra : Anelise

Dato : 16-10-10 08:18

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Beyer's Advocate - det har dyrlægen. Det tager både lopper og orm. Koster
> svjh 180 kr for 3 doser.
>
> Allan F

hej Allan F
virker det også mod flåter, for jeg færdes hver dag i en skov med mine to
hunde, og der er masser af rådyr og dermed flåter. Næsten dagligt må jeg
pille en flåt eller to af hundene.
mvh Anelise

Fra : Allan F

Dato : 16-10-10 12:59

> [...]
> hunde, og der er masser af rådyr og dermed flåter. Næsten dagligt må jeg

Ved ikke - det står der ikke noget om på pakken. Der står lopper, larver,
hageorm, rundorm, hjerteorm og otodectes (øremider??).

Allan F

Fra : Heidi

Dato : 16-10-10 21:42

<klip> Men hvilket middel bruger I så til jeres dyr?</klip>

Jeg bruger Capstar. Det er piller. De kan købes i Matas, Apotek mv. (uden
recept)
Her og nu kan jeg ikke sige om de også virker på tæger, men de tager lopper
på et par timer.
Sidst jeg købte, kostede de 81.-nbfor en pakke med 10 piller.

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-10 22:01

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> lopper på et par timer.
> Sidst jeg købte, kostede de 81.-nbfor en pakke med 10 piller.

Capstar piller er ret gode, og særdeles effektive, men de virker *kun* på
voksne lopper som dør i løbet af 24 timer. De virker ikke på æg og larver
desværre, så man skal supplere med et andet loppemiddel, f.eks. Program Vet.
eller Advantage, som jeg selv bruger til Mini.

Jeg fik det tip hos vores dyrehospital, da vi stadig havde Mivser. Han og
lille Mini deltes om en pipette loppemiddel til en lille hund, d.v.s. Mivser
fik 2/3 af pipetten og Mini fik så den resterende trediedel. Det gav altså
en god besparelse, og jeg behøvede aldrig at købe 3 pipetter ad gangen. Jeg
kunne og kan stadig godt købe dem enkeltvis uden at de er dyrere. Hvis
jeg kun vil have en enkelt Capstar pille, kan det såmænd også lade sig gøre.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 18-10-10 06:08

Hej

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvilket middel bruger I så til jeres dyr?

Jeg har gode erfaringer med et Schweizisk præparat, som kan købes hos
Zooplus - det er dog ikke meget billigere end DK.

http://www.zooplus.de/shop/katzen/balkon_garten/ungezieferschutz/weitere_produkte/126045

4 doser for 20 euro

Mvh
Hans

Fra : Anelise

Dato : 18-10-10 11:22

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har gode erfaringer med et Schweizisk præparat, som kan købes hos
> Zooplus - det er dog ikke meget billigere end DK.

Tak for linket, Hans
Bemærk, at midlet kun må bruges til katte.
Måske er vi flere her i gruppen, der også har hund, og derfor vil jeg
videregive dette link
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundepflege/ungezieferschutz/weitere_produkte/178933

Her får man 4 pipetter for ca. 10 Euro eller ca. 75 DKK - og det er da i
hvert fald meget billigere end hos en dansk dyrlæge - om det virker, ved jeg
ikke, men det skal da komme an på en prøve.
Tak for hjælpen til alle jer, der har svaret på min tråd..

venlig hilsen
Anelise (med to hunde og 4 katte

Fra : Anelise

Dato : 18-10-10 11:25

> [...]
> jeg ikke, men det skal da komme an på en prøve.
> Tak for hjælpen til alle jer, der har svaret på min tråd..

PS: måske alligevel ikke så meget billigere, der skal nemlig to tuber til
hunde, der vejer mere end 15 kg.

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-10 15:40

> [...]
>
> Bare lige et input til det middel. Det virker ikke på mine dyr. Min
> dyrlæge har stoppet med at sælge det fordi mange havde samme erfaring :o

Jeg har samme erfaring. Vores dyrehospital droppede det allerede for flere
år siden, fordi lopperne var blevet resistente sagde dyrlægen.

Jeg bruger "Advantage" til Mini. Det virker så kun mod lopper, men hun er
kun i kattegården og kommer ikke ud i tættere bevoksning hvor flåterne
plejer at holde til. Alligevel checker jeg hende jævnligt for flåter, men
hidtil har vi ikke fundet nogen.

Fra : HSLK

Dato : 16-10-10 18:33

Anelise forklarede:
> [...]
> midlerne til næsten halv pris af, hvad en dansk dyrlæge forlanger for det -
> men desværre så sender de ikke varer til andre lande end Tyskland.

Hejsa

Jeg har også oplevet det ikke viker ej heller mod flåter hverken på
hund eller kat

Med venlig hilsen
Henriette.

Fra : ~~Vista~~

Dato : 16-10-10 19:15

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er der nogen af jer, der har et link til en forhandler i England eller
> Tyskland, hvor man med fordel kan købe Frontline combo vet ?

Hej Anelise

Jeg opnår tilfredstillende resultat med Frontline.

Her er en debat med link til køb i udlandet.
http://www.24.dk/group/katte/forum/thread/2147841 Læg mærke til den
Hollandske side. http://www.medpets.nl/

Den vil jeg selv bruge næste gang jeg skal have sager hjem.

Mvh René

Fra : Anelise

Dato : 16-10-10 21:10

"~~Vista~~" <~vista@petersen.mail.dk~> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hollandske side. http://www.medpets.nl/
>
> Den vil jeg selv bruge næste gang jeg skal have sager hjem.

hej René

tak for linket.

Jeg har regnet lidt på priserne:
3 pipetter til kat koster hos min dyrlæge 178 kr., i Holland (kurs 7,52) 139
Dkk
3 pipetter til hund 20-40 kg hos min dyrlæge 245 kr., i Holland 197 Dkk.
Jeg ved så ikke, hvor meget fragten beløber sig til.

Der er da noget at spare, men ikke så meget som hos den tyske hjemmeside,
som Zooplus.de henviste til - men det hjælper jo ikke så meget, når de kun
sender til adresser i Tyskland.

mvh Anelise