Ubuntu: Flyvske krydser
Fra : Jan Birk

Dato : 15-10-10 07:45

Hej,

I Ubuntu 9.10 var 'minimering/maximering' placeret i øverste højre side
af winduerne.

I 10.04 smuttede de til venstre.

Efter upgrade til 10.10 er de tilbage i højre side

Hvor styres placeringen fra?

/Jan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-10 10:18

Jan Birk skrev::

> I Ubuntu 9.10 var 'minimering/maximering' placeret i øverste
> højre side af winduerne.
> Hvor styres placeringen fra?

Du kan ændre placeringen ved at vælge et andet
brugerfladetema med den ønskede placering (System =>
Indstillinger => Udseende => Tema). Eller du kan installere
Ubuntu Tweak, der indeholder en masse tweak-muligheder,
heriblandt placeringen af knapperne.

Jeg ved ikke, om Ubuntu Tweak er kommet med i 10.10, men
ellers kan du hente programmet fra http://ubuntu-tweak.com.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Jan Birk

Dato : 15-10-10 12:50

Mange tak,

> [...]
> du kan installere Ubuntu Tweak, der indeholder en masse
> tweak-muligheder, heriblandt placeringen af knapperne.

Alle Tema'erne har ny krydset i højre side og jeg synes ikke at kunne
finde noget brugbart i 'Customize'

> Jeg ved ikke, om Ubuntu Tweak er kommet med i 10.10, men ellers kan du
> hente programmet fra http://ubuntu-tweak.com.

Hvis jeg ikke finder det andre steder, så må jeg jo ty til tveak

Tak for svaret

/Jan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-10 16:52

Jan Birk skrev::

> Alle Tema'erne har ny krydset i højre side og jeg synes ikke
> at kunne finde noget brugbart i 'Customize'

Du kan hente masser af temaer på internettet, hvor knapperne
sidder lige som du vil have dem.

Du kan også ændre placeringen i et konfigurationsprogram i
Ubuntu, men det er meget nemmere at hente og bruge Ubuntu Tweak.

> Hvis jeg ikke finder det andre steder, så må jeg jo ty til
> tveak

Programmet giver dig flere andre smarte
funktioner/indstillingsmuligheder, så det er ikke noget du
må ty til som en nødløsning. Hent programmet, og gå på
opdagelse i indstillingerne.

Jeg har ikke fået installeret 10.10, så du må meget gerne
lige melde tilbage, om Ubuntu Tweak er kommet med i Ubuntu
Softwarecenter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Jan Birk

Dato : 16-10-10 08:35

> Jeg har ikke fået installeret 10.10, så du må meget gerne lige melde
> tilbage, om Ubuntu Tweak er kommet med i Ubuntu Softwarecenter.

Det ser desværre ikke sådan ud.

/Jan

Fra : Søren A Christensen

Dato : 16-10-10 11:41

Der er ikke sværer end man gør det til:

Tryk alf-F2
Kør gconf-editor
Naviger til apps / metacity / general /button_layout
Ænder value til menu:minimize,maximize,close

.... eller hvilket layout du ønsker. Elementer til venstre for kolon'et
står i venstre side af vinduet, og elementerne til højre står i .,, gæt
selv

/Søren

Fra : Jan Birk

Dato : 17-10-10 09:52

> [...]
>
> ... eller hvilket layout du ønsker. Elementer til venstre for kolon'et
> står i venstre side af vinduet, og elementerne til højre står i .,, gæt

Tak Godt hint.

/Jan

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 16-10-10 16:49

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> wrote:

> I Ubuntu 9.10 var 'minimering/maximering' placeret i øverste højre side
> af winduerne.
[...]
> Hvor styres placeringen fra?

Et hint: http://j.mp/9iYOl2

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"WE'd be going back to a time when you were only two years old." Paris

Fra : Leif Neland

Dato : 16-10-10 17:42

Den 16-10-2010 17:48, Allan Willems Joergensen skrev:

> [...]
>
> Et hint: http://j.mp/9iYOl2

Det er uhøfligt kun at bruge kortlink. Det kan jo føre hvorsomhelst hen.
Giv dog det fulde link også.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-10-10 18:27

On 16-10-2010 18:42, Leif Neland wrote:

> Det er uhøfligt kun at bruge kortlink. Det kan jo føre hvorsomhelst hen.
> Giv dog det fulde link også.

Rigtigt

Med mindre hele linket er på over 650 tegn.
Jeg følger _aldrig_ kortlinks, med mindre jeg er 100% sikker på hvor de
fører hen. Eller den der giver linket er en kendt og respekteret person,
men de bruger aldrig kortlinks

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!