postfix log anayzer
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 14-10-10 18:05

Hej Ng

Jeg leder efter en logfils anayzer der kan lave nogle fine html rapporter
til mig, jeg har specifikt behov for at kunne se hvem en given modtager har
modtaget emails fra... dvs afsender adresser og hvornår.

Jeg har været på postfix's side men ingen af de listede kan dette. Er der
nogen der kender til et program der kan gøre dette for mig?

Mvh Jacob

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-10-10 16:42

Jacob d'Andrade wrote:

> Jeg leder efter en logfils anayzer der kan lave nogle fine html
> rapporter til mig, jeg har specifikt behov for at kunne se hvem en given
> modtager har modtaget emails fra... dvs afsender adresser og hvornår.

Har ikke kendskab til sådanne, men det må være muligt at klare opgaven
vha nogle af standardværktøjer som grep, sort mm. Kan du ikke komme med
et eksempel fra logfilen så vi kan se formatet? Jeg bruger ikke selv
postfix.

Martin

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 18-10-10 13:57

Det er da helt sikkert jeg kan

Jeg kan en smule shell scripting, men jeg kan ikke hitte ud af hvordan man
bestemmer at der skal startes fra en connect from line, og derfra og så til
at man skal læse afsender i linje 4 fra startlinjen, f.eks. Så hvis nogen
kan komme med et lille eksempel jeg selv kan rode videre med, vil jeg være
meget taknemmelig. Jeg kører med amavisd-new, derfor connectes der til
127.0.0.1, pga virus og spam scanning.

Mvh Jacob

Loglinjer fra postfix - anonymiseret en smule:

Oct 18 14:49:30 francesca postfix/smtpd[30634]: connect from
mail-ww0-f49.google.com[74.125.82.49]
Oct 18 14:49:31 francesca postfix/smtpd[30634]: 6444A18008A:
client=mail-ww0-f49.google.com[74.125.82.49]
Oct 18 14:49:31 francesca postfix/cleanup[30653]: 6444A18008A:
message-id=<AANLkTi=oBpFz7B2yuiTUH9UUf8vAbDDXRvZcO+y_iDi_@mail.gmail.com>
Oct 18 14:49:31 francesca postfix/qmgr[15444]: 6444A18008A:
from=<AFSENDER-EMAIL@gmail.com>, size=1836, nrcpt=1 (queue active)
Oct 18 12:49:33 francesca postfix/smtpd[30668]: connect from
unknown[127.0.0.1]
Oct 18 12:49:33 francesca postfix/smtpd[30668]: 3707418008D:
client=unknown[127.0.0.1]
Oct 18 14:49:33 francesca postfix/cleanup[30653]: 3707418008D:
message-id=<AANLkTi=oBpFz7B2yuiTUH9UUf8vAbDDXRvZcO+y_iDi_@mail.gmail.com>
Oct 18 14:49:33 francesca postfix/qmgr[15444]: 3707418008D:
from=<AFSENDER-EMAIL@gmail.com>, size=2249, nrcpt=1 (queue active)
Oct 18 12:49:33 francesca postfix/smtpd[30668]: disconnect from
unknown[127.0.0.1]
Oct 18 14:49:33 francesca postfix/local[30669]: 3707418008D:
to=<MODTAGER@MITDOMÆNE.DK>, relay=local, delay=0.06, delays=0.05/0/0/0,
dsn=2.0.0, status=sent (delivered to mailbox)
Oct 18 14:49:33 francesca postfix/qmgr[15444]: 3707418008D: removed
Oct 18 12:49:33 francesca postfix/smtp[30654]: 6444A18008A:
to=<MODTAGER@MITDOMÆNE.DK>, orig_to=<MODTAGER@MITVIRTUELLEDOMÆNE.DK>,
relay=127.0.0.1[127.0.0.1]:10024, delay=2.3, delays=0.49/0/0.01/1.8,
dsn=2.6.0, status=sent (250 2.6.0 Ok, id=29620-03, from MTA: 250 2.0.0 Ok:
queued as 3707418008D)
Oct 18 14:49:33 francesca postfix/qmgr[15444]: 6444A18008A: removed

Fra : Leif Neland

Dato : 16-11-10 09:33

Har du virus/spamfilter på serveren?
Til MailScanner (http://mailscanner.info/) kan man sætte et plugin til at
gemme info om al mailen i en sql-database, der kan laves rapporter fra,

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-10 21:37

On 2010-10-14 19:04, Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> rapporter til mig, jeg har specifikt behov for at kunne se hvem en given
> modtager har modtaget emails fra... dvs afsender adresser og hvornår.

MRTG har vist et postfix modul.

Mvh
Martin

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 27-10-10 13:41

"Martin Møller Skarbiniks Pedersen" skrev i meddelelsen

<SNIP>

MRTG har vist et postfix modul.

Jo, men det er kun mængder af emails, jeg ønsker noget der kan vise hvem der
har sendt hvad til hvem hvornår. email adresser...

Mvh Jacob

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 27-10-10 13:59

Jacob d'Andrade <thezub@FJERNgmail.com> wrote:

> Jeg leder efter en logfils anayzer der kan lave nogle fine html rapporter
> til mig, jeg har specifikt behov for at kunne se hvem en given modtager har
> modtaget emails fra... dvs afsender adresser og hvornår.

Hvorfor er HTML et krav?

Det er lang tid siden jeg har brugt det, men jeg er ret sikker på at
pflogsumm (http://goo.gl/19lz) kan det, du efterspørger.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"WE'd be going back to a time when you were only two years old." Paris

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 10-11-10 16:52

"Allan Willems Joergensen" skrev i meddelelsen

> [...]

Hvorfor er HTML et krav?

Det er lang tid siden jeg har brugt det, men jeg er ret sikker på at

---
Jeg har tænkt lidt, og måske er det væsentlig smartere at få en parser til
at indlæse logfilen i en sql database så man så kan selecte det data man
ønsker. pflogsumm kan kun vise mig at en given emailadresse på min server
har modtaget så mange emails, ikke fra hvem de er sendt, jeg ønsker at kunne
gemme f.eks i en sql mailid, afsender, modtager, tidspunkt, så man kan hive
data ud om hvem der har sendt mail til hvem hvornår. og hvor mange.

Mvh Jacob

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 10-11-10 18:59

Jacob d'Andrade <jacob@FjerneDetteandrade.dk> wrote:

> [...]
> gemme f.eks i en sql mailid, afsender, modtager, tidspunkt, så man kan hive
> data ud om hvem der har sendt mail til hvem hvornår. og hvor mange.

Hvis du ikke kan finde noget, der passer til dine behov, så er det nok
lettest bare at skrive noget selv.

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 10-11-10 20:50

Hvis du ikke kan finde noget, der passer til dine behov, så er det nok
lettest bare at skrive noget selv.

--

Det er også den konklusion jeg er kommet frem til Er begyndt at kigge på
hvordan pflogsumm analysere logfilen og se om jeg måske kan bruge noget af

Tak for jeres svar.

Mvh Jacob