Hvorfor bliver kattene altid syge uden for~
Fra : Allan G

Dato : 14-10-10 13:32

Ja Hvorfor sker den slags altid når dyrlægen har lukket ?

Jeg havde Rocke til vagtdyrlæge her i går.
Hehe ro på han har det vist fint,

Men han havde det ikke godt kl ca 1900 i går.

Hmm det kom rigtigt hurtigt, ja jeg ved stadigvæk ikke hvad der er galt,
eller var.

Torsdag er jo vejedag
Desværrer knurrede Rocke af mig da han blev løftet, og så så jeg at han
trak vejrer rigtigt hurtigt.

Rocke knurrer ikke af mig, kun når han har ondt, og samme dag havde han
været på springtur, og dagen før fjernede jeg en flåt fra hans øre.
Jeg var godt nok bange for at han på en eller anden måde havde fået en
forgiftning
Så der blev ringet til dyrlægen,

Sådan et besøg hos dyelægen kl 1930 koster desværrer, så jeg trække det i
Rockes lommepenge, 1161,50 dkk

Og vi fandt ikke ud af hvad der var galt, kun at han havde 40 i feber og
trak vejret hurtigt.
Det var en vagt dyrlæge i nærmeste by , ikke min egen.

Her idag kom der sjovt nok et brev fra min egen dyrlæge, det var en
indkaldelse ti Rockes årlige eftersyn.

det blev så udskudt, flyttet en uge for det der med pencelin og vaxiner duer
vist ikke på samme tidspunkt.

Nå men hvis man kun læser Regningen og ikke kender historien bagved, ja så
er jeg et fjols, en kattetosse :.-)
Her står:

Årsag ... Sløj, brummer når han tages op

1161,50 DKK

Mvh Allan

Fra : Anelise

Dato : 14-10-10 16:30

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er jeg et fjols, en kattetosse :.-)
> Her står:
>

> Årsag ... Sløj, brummer når han tages op

hej Allan

ja, du har helt ret, hvorfor altid i week end´en eller efter lukketid

Men Rocke kom jo i hvert fald et halvt døgn før i behandling, end hvis du
havde ventet til næste dag.
Du har ret, det lyder lidt komisk med overskriften på regningen, men det er
jo dig, som kender Rocke, der kan mærke, at der er noget galt med ham, og
det mener jeg bestemt, at man skal reagere på, som du gjorde.
God bedring til ham.
Venlig hilsen
Anelise

Fra : Ladyinred

Dato : 15-10-10 04:27

> [...]
> er jeg et fjols, en kattetosse :.-)
> Her står:
>

> Årsag ... Sløj, brummer når han tages op

HejAllan

Ja det er tit man må afsted med de små når det er efter normal lukke tid men
godt du fik ham under behandling, man ved jo ik hvad der er galt så et halvt
døgn senere afsted kan jo ha' store konsekvenser for behandlingen.
Ja en underlig tekst på regningen men vi ved jo alle selv bedst hvornår der
er noget glat med vores små mivser så kan de kalde os hvad de vil men vi
holder jo bare af vores små misser og hvad skulle dr. dyr/dyrlægevagten gøre
uden os
God bedring med Rocke

Mig og manden har siddet oppe på skift i nat for i går fik Micro alle sine
bisser trukket ud og han har bestemt ik været ok. Han har ik kunne holde på
urinen også vi har brugt natten på at tørre den lille fyr så han skulle
ligge og blive kold i sin egen urin.
Jeg har aldrig oplevet det problem tidligere når en af misserne har været i
narkose.
Jeg håber og krydser fingre for det snart er ok, jeg må vist ha en snak med
dr.dyr her til morgen,

Mange hilser
Birgit

Fra : Kate

Dato : 23-10-10 14:45

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> wrote in

> Ja Hvorfor sker den slags altid når dyrlægen har lukket ?
>
> Jeg havde Rocke til vagtdyrlæge her i går.
> Hehe ro på han har det vist fint,
>
> Men han havde det ikke godt kl ca 1900 i går.

Nogen gange skulle man tro kattene har kontrakt med dyrlægen, hihi.
Lante er også blevet syg et par gange udenfor åbningstid. Den værste
var en fredag 5 min efter lukketid, men okay, Lante var altså rigtigt
syg.

> [...]
> Så der blev ringet til dyrlægen,
>
> Sådan et besøg hos dyelægen kl 1930 koster desværrer, så jeg
> trække det i Rockes lommepenge, 1161,50 dkk

Ja, det koster altså at være en pylrerøv Jeg har også betalt for
det nogle gange. Men som jeg siger better safe than sorry...

> [...]
>
> Her idag kom der sjovt nok et brev fra min egen dyrlæge, det var
> en indkaldelse ti Rockes årlige eftersyn.

Jamen, vagtlægen sender besked til ens daglige dyrlæge når man har
måtte afsted akut. Det ved jeg at Kbh's Dyrhospital har gjort 2 gange
til min gamle dyrlæge da jeg boede i Måløv og Rødovre.
Min nuværende dyrlæge er det samme sted der har vagten.

> [...]
> bagved, ja så er jeg et fjols, en kattetosse :.-)
> Her står:
>

> Årsag ... Sløj, brummer når han tages op

Hæhæhæhæ, sådan en regning kunne jeg også sagtens stå med. Er kræet
anderledes end normalt, så må der proffer til og så må det koste det
det gør

Håber Rocke er frisk igen.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 05-11-10 16:55

Og så var den gal med Rocke igen.

Denne gang nåede jeg det inden for normal åbningstid.

Ævv det var åbenbart en byld der var sprunget på hans skulder, Føj det var
ulækkert at finde et hul i skulderren på størelse med en 25 øre og et par mm
dybt. vildt vædskende.

Det er nok Spot der har bidt ham, de leger lidt vildt nogle gange.

Jeg vidste jo ikke hvad der var sket, så jeg blev presset ind nede hos
dyrlægen, Det kan værer at Rocke skal have klippekort derned til.
3 gange inden for en måned har han været afsted, dog var den ene kun det
årlige sundhedstjeck.

Møgkat han har været dyr denne måned.

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 06-11-10 11:29

> Og så var den gal med Rocke igen.

Så fik jeg givet ham hans piller her til morgen, Hehe ikke en men 1 1/2 skal
han have i 6 dage 2 gange om dagen.

Æv det ser ulækkert ud sådan et åbent sår, men ifølge dyrlægen burde det
hele helt på 10 dage

Det er nu også lidt mindre såret her idag, men Add stadigvæk åbent

Rocke er super frisk og har været det hele tiden, så det var vist godt at
jeg gik til dyrlæge da han virkede syg og brummede af mig.
Da jeg startede denne tråd.

Det viser da at der var noget galt der, ja når han er så ligeglad med et hul
i skulderen.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 06-11-10 15:15

> Det er nu også lidt mindre såret her idag, men Add stadigvæk åbent

Forventer Rocke er helet nu, men jeg fik at vide af min dyrlæge, sidste
år da Mowgli fik en byld på brystet at den skulle hele indenfra, så hun
lagde et dræn der kunne få betændelsen til at løbe fra og lade helingen
start i bunden og efter et antal dage skulle jeg så fjerne drænet.
husker ikke hvor mange dage, men Mows helede fint og har heldigvis ikke
siden været ude af haven og få tæv

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 12-11-10 23:52

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Hej Kate

Det er nu først her i går at såret faldt af så jeg kunne kigge
Der var regnvejr og blæst så Rocke var ude og få et gratis bad

Det ser finr ud tror jeg ja hvad ved jeg.
Men der er et lille åbent hul , dvs, lidt rødt kød kan man se.
Jeg tror det er fint .

Og selvfølgelig prøvede jeg at trykke på det hævede område.
Det viste sig at værer en skulder .

Det kan værer at det slet ikke er Spot der har bidt Rocke i skulderen,
Der var også riftmærker på den anden side af Rocke.
Lige under øret, Hmm Det er en kat.

Spot har ingen skader ?

Rocke var på springtur før og efter.
Her idag fangede jeg ham udenfor indhegningen, Så de er blevet indekatte her
i dag/nat.

Rockes straf er at der lukket af ud til haven i nat.

Og så fik de resten af det stykke and jeg spiste til aftensmad.

Møgkatte.

Mvh Allan