TDC support
Fra : Rado

Dato : 14-10-10 04:16

TDC er da vist faldet voldsomt af på den på det seneste m.h.t. email
support. Jeg sendte en mail til dem den 21 sep., der fik jeg så en
automail tilbage om at der på grund af travlhed p.t. var lang ventetid
på svar, 7-10 arbejdsdage. Men jeg har ikke hørt fra dem endnu.

--
Rado

We're all biased. The question is however whether we're
biased in the right or in the wrong direction...

Fra : Ole C

Dato : 14-10-10 10:46

Rado skrev blandt andet:

> [...]
> automail tilbage om at der på grund af travlhed p.t. var lang ventetid
> på svar, 7-10 arbejdsdage. Men jeg har ikke hørt fra dem endnu.

Ja, TDC er efterhånden dårligere end ringe, når det gælder support.
Til gengæld er det dyrt....

--
vh
Ole C

Fra : Lars

Dato : 14-10-10 12:18

On Thu, 14 Oct 2010 11:45:52 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Ja, TDC er efterhånden dårligere end ringe, når det gælder support.
>Til gengæld er det dyrt....

De påstår ellers at det er pga deres gode service at de tager lidt
mere end andre.
:)

--
Lars

Fra : lena andersen

Dato : 15-10-10 00:14

hvad skal man sige, når de er nærmer sig lukke forretning...hehe

Fra : Rado

Dato : 15-10-10 01:36

On Thu, 14 Oct 2010 16:13:38 -0700, lena andersen <jens@saki.com>
wrote:

>hvad skal man sige, når de er nærmer sig lukke forretning...hehe

Det tror jeg nu ikke de gør. Sidst jeg talte med en supporter i
telefon (en måneds tid siden) fik jeg tilbudt et VIP abonnement gratis
i 3 mdr. Noget de tilbød kunderne "fordi de havde haft et godt år".
Men det kan selvfølgelig være aktionærerne han tænkte på, for det
overskud de har haft ser ikke ud til at være brugt på at forbedre
supporten....

Men der er til gengæld noget om at kapitalfondene der ejer TDC nu vil
sælge det igen.

Fra : Sørensen

Dato : 15-10-10 07:11

"Rado" > skrev

> [...]
> gratis
> i 3 mdr. Noget de tilbød kunderne "fordi de havde haft et godt

Tror du også på julemanden ))))
Du har ikke overvejet at det er for at få kunder i butikken, der
er sikkert en del der glemmer at melde det fra når det begynder
at koste penge.

> [...]
> det
> overskud de har haft ser ikke ud til at være brugt på at

Netop, og De har også lige fyret 250 teknikkere samtidig med at
De lovere hurtigere service.

vh.
Sørensen

Fra : Rado

Dato : 16-10-10 06:05

On Fri, 15 Oct 2010 08:10:44 +0200, Sørensen
<90909090@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>Du har ikke overvejet at det er for at få kunder i butikken, der
>er sikkert en del der glemmer at melde det fra når det begynder

Klart, det er jo bagtanken.

>Netop, og De har også lige fyret 250 teknikkere samtidig med at
>De lovere hurtigere service.

Ja det hænger jo ikke rigtig sammen medmindre de resterende arbejder
tilsvarende hurtigere.

Fra : --

Dato : 07-11-10 15:12

"Lars" <lars@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> De påstår ellers at det er pga deres gode service at de tager lidt
> mere end andre.
> :)
>
> --
> Lars

Sådan var det egentlig også i gamle dage, men det er som sagt, gamle dage
Der er sket meget med TDC, efter indførelsen af diverse uigennemskuelige
pakkeløsninger og voldsomme prisstigninger. Når jeg læser TDC's prislister,
så skulle man tro, at det var en slags satire på et teleselskab. Og det er
slet ikke muligt længere at købe en ganske enkel bredbåndsforbindelse, uden
at man skal tvinges til at aftage alle mulige andre produkter såsom TDC
Play, som er helt unødvendige, men som er med til at holde prisen oppe. Man
kan selvfølgelig bare vælge ikke længere at være kunde hos TDC, og det var,
hvad jeg valgte ...

Fra : Hauge

Dato : 07-11-10 15:22

Den 07-11-2010 15:12, -- skrev:
> Der er sket meget med TDC, efter indførelsen af diverse uigennemskuelige
> pakkeløsninger og voldsomme prisstigninger.

Så blir det nok snart at der kommer PBS-gebyr, bare for at vride lidt
flere penge ud af folket. ;)

/Hauge

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-11-10 15:58

Den 07-11-2010 15:21, Hauge skrev:
> Så blir det nok snart at der kommer PBS-gebyr, bare for at vride lidt
> flere penge ud af folket. ;)

Der har altid været gebyrer, i stedet for at fakturere det særskilt er
det bare blevet en del af prisen mange steder. Og når det så skilles ud,
så er det bare den prisstigning der alligevel ville være kommet.

Et automatisk træk hos PBS koster i øvrigt mellem 5 og 25 kr. alt efter
antal linjer i trækket, og hvor vidt der medsendes bilag til trækket.

- Chano Andersen

Fra : Hauge

Dato : 07-11-10 16:33

Den 07-11-2010 15:58, Chano Andersen skrev:
> Der har altid været gebyrer, i stedet for at fakturere det særskilt er
> det bare blevet en del af prisen mange steder. Og når det så skilles ud,
> så er det bare den prisstigning der alligevel ville være kommet.

Tjaeh, der findes på noget nyt hele tiden, for at klemme lidt flere
penge ud af kunderne. Logisk nok.

> Et automatisk træk hos PBS koster i øvrigt mellem 5 og 25 kr. alt efter
> antal linjer i trækket, og hvor vidt der medsendes bilag til trækket.

Jæps, er klar over det.
Men fedt nok, at TDC i lange tider har haft travlt med at få folket over
på PBS, for så at kaste et gebyr efter det, det er da at spilde folks tid.

Mvh Hauge

Fra : Lars

Dato : 07-11-10 15:59

On Sun, 07 Nov 2010 15:21:53 +0100, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Så blir det nok snart at der kommer PBS-gebyr, bare for at vride lidt
>flere penge ud af folket. ;)

Det bliver indført pr. 25/12 2010
Det er TDC's julegave til folket :)

--
Lars

Fra : Hauge

Dato : 07-11-10 16:31

Den 07-11-2010 15:58, Lars skrev:
> Det bliver indført pr. 25/12 2010
> Det er TDC's julegave til folket :)

Det var jeg klar over, derfor mit indlæg

Mvh Hauge

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 13-11-10 20:05

> Så blir det nok snart at der kommer PBS-gebyr, bare for at vride lidt
> flere penge ud af folket. ;)
>
> /Hauge

Det har hidtil været betalt af TDC. Nu sender TDC blot faktureringen fra PBS
videre. Det er ikke noget TDC kommer til at nyde godt af.

Søren

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-11-10 20:18

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com>
skrev :

>Det har hidtil været betalt af TDC. Nu sender TDC blot faktureringen fra PBS
>videre. Det er ikke noget TDC kommer til at nyde godt af.

De får da en højere indtægt.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-11-10 20:44

Den 13-11-2010 20:04, Søren Bøgh Nielsen skrev:
> Det har hidtil været betalt af TDC. Nu sender TDC blot faktureringen fra PBS
> videre. Det er ikke noget TDC kommer til at nyde godt af.

Hvis TDC i stedet valgte at sænke abonnementet med et beløb der
modsvarer PBS gebyret, er det korrekt. Så ville de ikke nyde godt af
det. Men hvis de IKKE ændre grundprisen, så vil de få en indtægt der
bliver forhøjet med det beløb de nu opkræver fra deres kunder.

Så jo, TDC kommer til at nyde godt af at tilskrive et PBS gebyr.

- Chano Andersen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 15-11-10 20:41

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det beløb de nu opkræver fra deres kunder.
>
> Så jo, TDC kommer til at nyde godt af at tilskrive et PBS gebyr.

Argh, det blev alligevel en dårlig formulering fra min side. Jeg ville
selvfølgelig også lige have nævnt muligheden for betaling på Selvbetjeningen
med kort som alternativ i samme sætning. Så slipper man for gebyr.

Søren

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-11-10 23:59

Den 15-11-2010 20:41, Søren Bøgh Nielsen skrev:
> Argh, det blev alligevel en dårlig formulering fra min side. Jeg ville
> selvfølgelig også lige have nævnt muligheden for betaling på Selvbetjeningen
> med kort som alternativ i samme sætning. Så slipper man for gebyr.

Så længe det varer...

- Chano Andersen

Fra : FP

Dato : 27-11-10 13:07

"Søren Bøgh Nielsen" skrev i en meddelelse >

> [...]
Selvbetjeningen
> med kort som alternativ i samme sætning. Så slipper man for gebyr.

Kreativiteten fejler bestemt ikke noget i TDC når det gælder om at få flere
kroner i kassen.
Hvis nu de kunder der vælger selvbetjeningen med kort, glemmer at indbetale
til tiden
så tager TDC sig sikkert godt betalt med rykkergebyr og renter for sen
betaling.

Mvh FP
http://whistleblower.users.whitehat.dk/rettigheder-sag-kommune-ret-til-aktindsigt-anke-lov-justitsmord.htm

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-10-10 19:36

> [...]
> automail tilbage om at der på grund af travlhed p.t. var lang ventetid
> på svar, 7-10 arbejdsdage. Men jeg har ikke hørt fra dem endnu.

Efter forleden at have hjulpet en bekendt med det - åbenbart større projekt
det er - at komme i kontakt med TDC, er jeg til gengæld meget imponeret over
det lykkedes dig at finde frem til en mailadresse på dem - hvordan pokker
gjorde du det?

5 klik fra forsiden kan det lykkes at finde en kontaktformular - og dette er
endda hvis man finder de lettere skjulte steder at klikke første gang, det
er det efter min vurdering nok de færreste der gør.

En almindelig e-mailadresse finder jeg dog ikke nogen steder ( som ellers er
et krav jf.
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nyheder-fra-FO/Pressemeddelelser/emailadressehjemmeside )

Nu kunne man jo forledes til at tro jeg bare var elendig til at finde rundt
på hjemmesider, og det er ingenlunde umuligt, men
http://forum.tdc.dk/t5/Abonnement/Elendig-kundepleje-hos-TDC viser så i
hvert fald at jeg ikke er den eneste der ser dårligt. Her beskriver bl.a. en
døv person det uheldige i at det eneste han kan finde på hjemmesiden er et
telefonnummer....

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Rado

Dato : 15-10-10 00:40

On Thu, 14 Oct 2010 20:35:56 +0200, "Michael Kjærsgård"
<mk@vindenand.dk> wrote:

> [...]
>endda hvis man finder de lettere skjulte steder at klikke første gang, det
>er det efter min vurdering nok de færreste der gør.

OK, det var nu også den formular jeg anvendte. Beklager
misforståelsen.

Og den er svær at finde, det er jeg enig i...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 14-10-10 23:57

Den 14-10-2010 05:15, Rado skrev:

> [...]
> automail tilbage om at der på grund af travlhed p.t. var lang ventetid
> på svar, 7-10 arbejdsdage. Men jeg har ikke hørt fra dem endnu.

Så prøv at ringe ind; 20 eller 30 minutters ventetid er ikke usædvanlig
- garneret med rekvalmer, brudstykker af den samme musik man hørte osse
for en måned siden kun afbrudt af en "dame" der uafladeligt beklager den
lange ventetid

På grund af den timeout jeg fik når jeg surfede fik supporten overbevist
mig om at vores idsn var noget skidt og solgte mig en ip/pstn-løsning
med 10 mb bredbånd.

Næste uge kom der en TDC-homeduo-kasse eller hvad den hedder med box
m.v. og en oplysning om at vores ekstra linie ville blive lukket - stik
mod aftalen

Dette blev så aflyst, en ny skæringsdag berammet, en ny ip osv. bestilt
hvilket resulterede i en ny Homeduo; denne blev så igen aflyst, en ny
dag berammet og endnu en Homeduo var igen på vej.

Så opgav jeg (da havde jeg sammenlagt hængt i telefonen i over 2 timer),
men den flinke medarbejder kiggede så på mit abb. og tilbød mig 4 mb i
stedet for de 2; fint nok, og en ny dag blev igen berammet...

Da klokken var 1701 den pågældende dag uden at noget var sket ringede
jeg (og kom igennem efter 30 min.); jo, "Ivar" havde glemt at bogføre
aftalen, så en ny dag blev igen berammet til konverteringen til de 4
mb... ;)

Nogle dage efter blev jeg ringet op og fik at vide at min isdn kun kunne
trække 2 mb, så dét... ;)

Næste dag blev jeg igen ringet op og fik at vide at min isdn kun kunne
trække 2 mb, så dét

I mellemtiden havde jeg fundet ud af at det var min Netgear-router der
var svedet af, så den skiftede jeg hvorefter alt kørte som før.

Ip/pstn med 10 mb fra TDC har jeg simpelthen opgivet; jeg ved ikke hvad
der i givet fald skulle til for at kunne få lokket en sådan opsætning
fra TDC med mindre man sætter ind med Ekstrabladet, Trustpilot, hær
og/eller hjemmeværn e.l.!? ;)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 15-10-10 01:23

On Fri, 15 Oct 2010 00:57:06 +0200, "Hans Paulin (6310)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>- garneret med rekvalmer, brudstykker af den samme musik man hørte osse
>for en måned siden kun afbrudt af en "dame" der uafladeligt beklager den

Sidst jeg prøvede (for en måneds tid siden) måtte jeg også vente så
længe (10-15 min) de første par dage, at jeg gav op. Tredie dag fik
jeg dog forbindelse med det samme, og supporteren beklagede (uden at
jeg selv kom ind på det) at der havde været lang ventetid på grund af
tekniske problemer de sidste par dage. Så jeg gik ud fra at det var
faldet på plads igen da jeg kom igennem med det dsamme denne gang.

Men jeg lagde mærke til at de har droppet den gamle "Du er nr X i
køen" hvilket jeg finder meget usmart for så ved man ikke om der er 2
eller 100 foran en så man man droppe det hvis ikke man gider vente.
Men det er måske fordi køen p.t. altid er så lang at at de ikke har
lyst til at oplyse om det...

> [...]
>der i givet fald skulle til for at kunne få lokket en sådan opsætning
>fra TDC med mindre man sætter ind med Ekstrabladet, Trustpilot, hær

Hehe, ja det er noget af et cirkus nogle gange. Har oplevet to gange
at efter skift af hastighed så gik linjen bare død så jeg måtte
fejlmelde. Den ene gang var lige før påsken så der måtte jeg vente 11
dage før de fik gang i den igen. Plus betale en regning på over 500
for NetBasis adgang, i den tid linjen var nede. :-/ Senere opdagede
jeg at de havde flyttet mig fra fast IP til dynamisk ved et af
hastighedsskiftene, mens de fortsatte med at opkræve for fast IP (som
til sidst var oppe på 50 kr/md (i starten kostede det 10 kr/md).

Mit seneste skift til HomeDuo gik dog helt glat, det er da altid
noget. Og jeg fik tilbudt et samleabonnement til de abonnementer jeg
allerede havde som var omkring 200 kr billigere i kvartalet, plus 3
mdr. gratis VIP support. Efter de 3 mdr vil mit abonnement dog så
blive omtrent det samme som før hvis jeg beholder VIP. Der indebærer
garanti for fejlretning inden for 24 timer så det er muligt jeg
beholder det, det er jo ikke til at vide hvor længe de eller er om
fejlretning hvis linjen går ned, med den fart eller mangel på samme de
kører med nu.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-10-10 01:28

Den 15-10-2010 02:22, Rado skrev:
> Mit seneste skift til HomeDuo gik dog helt glat, det er da altid
> noget.

Har osse overvejet om jeg skulle droppe den ene linie for at få noget
mere kul på; bare synd for de penge der er brugt på fastnettelefoner og
-telefonsvarere :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 15-10-10 02:18

On Fri, 15 Oct 2010 02:28:20 +0200, "Hans Paulin (6310)"
<me@privacy.net> wrote:

>Har osse overvejet om jeg skulle droppe den ene linie for at få noget
>mere kul på; bare synd for de penge der er brugt på fastnettelefoner og
>-telefonsvarere :)

Jeg kører fastnet og 20/1 på samme linje. Hvorfor har du flere linjer?

Fra : Sørensen

Dato : 15-10-10 07:16

"Hans Paulin (6310)" > skrev .

> [...]
> sådan opsætning fra TDC med mindre man sætter ind med
> Ekstrabladet, Trustpilot, hær og/eller hjemmeværn e.l.!? ;)

NÃ¥ Du gav op
Jeg talte med en sælger fra erhverv som sagde at dem solgt De
mange af, men det hjælper jo ikke hvis du er registret som
privat.

vh.
Sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 15-10-10 07:21

"Sørensen" > skrev >>
> NÃ¥ Du gav op
> Jeg talte med en sælger fra erhverv som sagde at dem solgt De
> mange af, men det hjælper jo ikke hvis du er registret som
> privat.

ps. Fullrate kan levere adsl med to telefonlinier, også billigere
end TDC, det er dog begge fastnet på IP basis, dvs. ikke så godt
til fax, alarm mm.

Fra : Jean

Dato : 15-10-10 21:44

Hans Paulin skrev:
> Næste uge kom der en TDC-homeduo-kasse eller hvad den hedder med box m.v.
> og en oplysning om at vores ekstra linie ville blive lukket - stik mod
> aftalen

Når du skriver ekstra linie, så mener du måske det at der i ISDN ligger
funktionen at du kan have 2 samtaler kørende på fastnet samtidig.

Det er ikke muligt at have Homeduo sammen med ISDN.

ISDN dæmper linien meget, da der skal reserveres plads til 2 samtaler, så
dropper du ISDN'en og nøjes med PSTN (en linie), så kan du måske få op til
20 m/bit alt efter din afstand til centralen.

Hvis medarbejderen har lovet dig at du kan beholde 2 linier (måske endda et
ekstra fastnetnummr), så er det ikke muligt sammen med Homeduo-løsningen, og
lidt skidt at medarbejderen ikke ved det.

ISDN er desuden et udgået produkt og kunder kan ikke længere nyoprettet en
ISDN-løsning.

Mvh Jean.

Fra : Sørensen

Dato : 15-10-10 21:54

"Jean" > skrev .

> [...]
> samtaler, så dropper du ISDN'en og nøjes med PSTN (en linie),
> så kan du måske få op til 20 m/bit alt efter din afstand til

Næppe 20 mb. hvis han kun kan køre 2 mb. over ISDN

> Hvis medarbejderen har lovet dig at du kan beholde 2 linier
> (måske endda et ekstra fastnetnummr), så er det ikke muligt
> sammen med Homeduo-løsningen, og lidt skidt at medarbejderen
> ikke ved det.

Det kan nemt lade sig gøre og erhverv skulle efter sigende sælge
det.

> ISDN er desuden et udgået produkt og kunder kan ikke længere
> nyoprettet en ISDN-løsning.

Jo hvis det er erhverv

Vh.
Sørensen

Fra : Jean

Dato : 15-10-10 22:03

Sørensen skrev:
> Næppe 20 mb. hvis han kun kan køre 2 mb. over ISDN

Jeg skrev "måske"...

> Det kan nemt lade sig gøre og erhverv skulle efter sigende sælge det.

Så du siger at nettet bliver stærkere, hvis bare Hans bliver erhverskunde?
Du mener at Hans kan få 10 m/bit på en af hans linier, mens han bibeholder
hans ISDN.. hvis bare han bliver erhvervskunde?

Mvh Jean.

Fra : Sørensen

Dato : 15-10-10 22:12

"Jean" > skrev .

> [...]
> Du mener at Hans kan få 10 m/bit på en af hans linier, mens han
> bibeholder hans ISDN.. hvis bare han bliver erhvervskunde?

Læs hvad det er jeg svare på,,, to linier på en duo kan godt lade
sig gøre, een som analog og een som IP, og samtidig kan du få en
højere hastighed da det er en analog linie.

og ja man kan stadig oprette ISDN, i hvert fald som erhverv,

en tredie mulighed er at bibeholde ISDN og lægge en ekstra analog
linie ind med ADSL på men så bliver det lidt dyrt.

vh.
Sørensen

Fra : Jean

Dato : 15-10-10 22:16

Sørensen skrev:
> Læs hvad det er jeg svare på,,, to linier på en duo kan godt lade sig
> gøre, een som analog og een som IP, og samtidig kan du få en højere
> hastighed da det er en analog linie.

Hvordan kan man få 2 linier på en Homeduo-løsning? Du påstår altså at man
kan få IP og analog ud af et og samme telefonstik. Det TDC produkt har jeg
godt nok aldrig hørt om... har du eventuelt et link?

> og ja man kan stadig oprette ISDN, i hvert fald som erhverv,

Ja, men ikke til en pris, der hedder 30 kr. dyrere end en PSTN-linie.

> en tredie mulighed er at bibeholde ISDN og lægge en ekstra analog linie
> ind med ADSL på men så bliver det lidt dyrt.

Lidt dyrt? Så ville Hans skulle betale 164,- for sin nuværende ISDN + 359
kr. for en Homeduo-løsning. Dertil skal lægges at han skal have en tekniker
ud og lave et ekstra stik.

Mvh Jean.

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-10 08:20

"Jean" > skrev i en meddelelse

> Hvordan kan man få 2 linier på en Homeduo-løsning? Du påstår
> altså at man kan få IP og analog ud af et og samme telefonstik.
> Det TDC produkt har jeg godt nok aldrig hørt om... har du
> eventuelt et link?

diskutionen er delvis afledt af at Hans er blevet tilbudt dette
produkt i flere omgange, men han har nu opgivet at få det
leveret.

Teknisk set er det ligetil een analog via filter og een IP ud af
tdc-routeren, jeg har set det et sted hvor jeg var på besøg, og
jeg har hørt fra en sælger i TDC erhverv at det er noget De
sælger, men det er ikke hyldevare så det er ikke på hjemmesiden.
du kan faktisk få mange numre på een linie men det er jo så IP
alle sammen og kun erhverv.

> Lidt dyrt? Så ville Hans skulle betale 164,- for sin nuværende
> ISDN + 359 kr. for en Homeduo-løsning. Dertil skal lægges at
> han skal have en tekniker ud og lave et ekstra stik.

det er hvist 299- for en 10 mb. men Du har ret,
alternativt fullrate med telefoni til 199- (det er hvist også et
TDC-selskab). så kunne han ændre hans ISDN til analog og have 10
mb med to linier for 330 kr. md. i alt

vh.
Sørensen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 16-10-10 10:00

"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan man få 2 linier på en Homeduo-løsning? Du påstår altså at man
> kan få IP og analog ud af et og samme telefonstik. Det TDC produkt har
> jeg godt nok aldrig hørt om... har du eventuelt et link?

HomeDuo på PSTN sammen med bredbåndstelefoni (PSTN til fax og
bredbåndstelefoni til tale)? Det kan sagtens lade sig gøre - hvis altså det
er dét, der snakkes om :)

Søren

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-10 11:05

"Søren Bøgh Nielsen"

> HomeDuo på PSTN sammen med bredbåndstelefoni (PSTN til fax og
> bredbåndstelefoni til tale)? Det kan sagtens lade sig gøre -
> hvis altså det er dét, der snakkes om :)
>
> Søren

Tusinde tak, det er lige det vi taler om ) det har bare vist
sig meget svært at bestille og/eller få leveret, og produktet
fremgår ikke umiddelbart på tdc.dk. men Du lyder som om du har
det fra pålidelig kilde.

Ved Du om man kan bestille det som privatperson ?.

vh.
Sørensen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 16-10-10 11:23

"Sørensen" <90909090@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Tusinde tak, det er lige det vi taler om ) det har bare vist sig meget
> svært at bestille og/eller få leveret, og produktet fremgår ikke
> umiddelbart på tdc.dk. men Du lyder som om du har det fra pålidelig kilde.

Jeg mener ikke, at det sælges som et aktivt produkt, men det findes og nogle
har det. Som du selv er inde på, så kommer PSTN-linjen ud af de
traditionelle stik og bredbåndstelefonien ud af TDC Box/HomeBox's stik.

> Ved Du om man kan bestille det som privatperson ?.

Ja, det kan man sagtens. Prisen er svjh 89,- mere pr. måned.

Søren

Fra : Jean

Dato : 16-10-10 14:06

"Søren Bøgh Nielsen" skrev:
> HomeDuo på PSTN sammen med bredbåndstelefoni (PSTN til fax og
> bredbåndstelefoni til tale)? Det kan sagtens lade sig gøre - hvis altså
> det er dét, der snakkes om :)

Okay på den måde... ja det kan sagtens lade sig gøre.

Men prisen for Homeduo med PSTN er altså 359,- kr., og ikke 299,- som
Sørensen skriver.

Bredbåndstelefoni koster vist 49,- yderligere, hvis det er uden fri
telefoni.

Mvh Jean.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 16-10-10 14:18

> Bredbåndstelefoni koster vist 49,- yderligere, hvis det er uden fri
> telefoni.

89,-. Differencen på en PSTN-linje og en bærelinje (134,- minus 45,-).

Søren

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-10 18:04

"Jean" > skrev
..

> Men prisen for Homeduo med PSTN er altså 359,- kr., og ikke
> 299,- som Sørensen skriver.

OK det er så for en home duo med en analog linie så man har to
linier ?? for en alm. home-duo 10/1 mb.koster 299 på tdc`s
hjemmeside.

vh.
Sørensen

Fra : Jean

Dato : 16-10-10 18:24

Sørensen skrev:
> OK det er så for en home duo med en analog linie så man har to linier ??

"Homeduo med Fastnet" koster 359,- pr. måned og er en analog linie, hvor man
så kan tilkøbe sig IP-telefoni på endnu et telefonnummer.

>for en alm. home-duo 10/1 mb.koster 299 på tdc`s hjemmeside.

Det er "Homeduo med bredbåndstelefoni" er IP-telefoni og er ikke en analog
linie.

Mvh Jean.

Fra : Sørensen

Dato : 16-10-10 18:59

"Jean" > skrev .

> Det er "Homeduo med bredbåndstelefoni" er IP-telefoni og er
> ikke en analog linie.

Nej men iden var jo at Hans skulle bibeholde sin ISDN eller
konvertere den til en analog, og så er det jo ikke nødvendig med
en ekstra analog linie.

nå nu kan vi hvist ikke koge mere suppe på den høne ))

Men jeg håber da at Hans får mod på at bestille en home-duo med
fastnet eller hvad det nu hedder for det vil spare ham penge
og give en (op til) 5 gange hurtigere forbindelse.

vh.
Sørensen

Fra : Jean

Dato : 16-10-10 19:16

Sørensen skrev:
> Nej men iden var jo at Hans skulle bibeholde sin ISDN eller konvertere den
> til en analog, og så er det jo ikke nødvendig med en ekstra analog linie.
>
> nå nu kan vi hvist ikke koge mere suppe på den høne ))

Jeg giver op nu.... :) De 3 første linier fortæller mig bare at du ikke
helt er med. Jeg har ikke omtalt en "ekstra analog linie"...

> jeg håber da at Hans får mod på at bestille en home-duo med fastnet eller
> hvad det nu hedder for det vil spare ham penge og give en (op til) 5
> gange hurtigere forbindelse.

Enig, og måske endda endnu hurtigere.

Mvh Jean.

Fra : Sørensen

Dato : 17-10-10 08:42

"Jean" > skrev

> Jeg giver op nu.... :) De 3 første linier fortæller mig bare
> at du ikke helt er med. Jeg har ikke omtalt en "ekstra analog
> linie"...

Nå så må vi tage den igen ...klip fra dit tidligere indlæg:
------------klip----------------------
Lidt dyrt? Så ville Hans skulle betale 164,- for sin nuværende
> ISDN + 359 kr. for en Homeduo-løsning. Dertil skal lægges at
> han skal have en tekniker ud og lave et ekstra stik.

-------------klip--------------------------------------
Og det er så der jeg siger at han kunne "nøjes" med en duo til
299 da han jo ikke behøver en ekstra analog linie. det ville
selvfølgelig blive alt for dyrt alt i alt .

men alt andet lige så var han bedst hjulpet hvis han kunne finde
en sælger som kunne finde ud af at lave en duo med både fastnet
og IP, men det har han hvist opgivet (forståeligt nok)

vh.
Sørensen

Fra : Jean

Dato : 17-10-10 09:51

Sørensen skrev:
> [...]
> jo ikke behøver en ekstra analog linie. det ville selvfølgelig blive alt

Homeduo som analog koster fortsat 359,- så glem nu de 299,- dertil kommer
prisen for IP-telefoni.

> men alt andet lige så var han bedst hjulpet hvis han kunne finde en sælger
> som kunne finde ud af at lave en duo med både fastnet og IP, men det har
> han hvist opgivet (forståeligt nok)

Jeg kunne nok godt finde en der kunne...

Mvh Jean.

Fra : Sørensen

Dato : 17-10-10 10:04

"Jean" <> skrev >
> Homeduo som analog koster fortsat 359,- så glem nu de 299,-
> dertil kommer prisen for IP-telefoni.

Hvis jeg går ind på tdc.dk og vil bestille en alm. 10 mb.home-duo
så koster den 299- men det kan være at der kommer noget ekstra
gebyr på ?.

Jeg skelner ikke om det er analog eller IP da det i den givende
situation kun var internettet man skulle bruge.

det ville også være voldsomt hvis TDC skulle have 359 for samme
linie som fullrate tager 199 for (ok fullrate har ikke Play)

vh.
Sørensen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 17-10-10 17:28

> OK det er så for en home duo med en analog linie så man har to linier ??
> for en alm. home-duo 10/1 mb.koster 299 på tdc`s hjemmeside.

HomeDuo på PSTN (stadig kun ét nummer/linje) koster 359,- pr. måned.

HomeDuo med bredbåndstelefoni koster 299,- pr. måned.

HomeDuo på PSTN *med* bredbåndstelefoni (et til tale og et til fax) koster
448,- pr. måned, så vidt jeg lige kan regne ud.

Søren

Fra : Ole C

Dato : 16-10-10 00:24

Sørensen skrev blandt andet:

> to linier på en duo kan godt lade
> sig gøre, een som analog og een som IP

Lyder besværligt.
Det kan sagtens lade sig gøre at have to (eller flere) ip-telefonlinier, så
hvis TDC ikke kan levere det, er det da på tide at skifte udbyder....

--
vh
Ole C

Fra : Jean

Dato : 16-10-10 14:06

Ole C skrev:
> Det kan sagtens lade sig gøre at have to (eller flere) ip-telefonlinier,
> så hvis TDC ikke kan levere det, er det da på tide at skifte udbyder....

Det er ikke det Hans skal bruge. Han skal bruge PSTN (analog) til sin fax.

Mvh Jean.

Fra : Ole C

Dato : 16-10-10 16:28

Jean skrev blandt andet:

> Det er ikke det Hans skal bruge. Han skal bruge PSTN (analog) til sin
> fax.

Hvorfor det?
Fax virker som regel udmærket over ip-telefoni - hvis man altså stadig
beskæftiger sig med noget så antikveret

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-10 16:43

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev

> Hvorfor det?
> Fax virker som regel udmærket over ip-telefoni - hvis man altså stadig
> beskæftiger sig med noget så antikveret

Ja, fax virket udmærket over IP tlf...
Bjarne

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-11-10 20:45

Den 13-11-2010 16:42, bsn skrev:
> Ja, fax virket udmærket over IP tlf...

Ikke i alle tilfælde, og ikke alle kombinationer af afsender og modtager
fax. Jeg er stødt på situationer hvor en fax på en IP telefoni
forbindelse har virket fantastisk, og pludseligt kan der ikke modtages
fax fra en enkelt person, alle andre fungere fint.

- Chano Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-11-10 18:17

Hauge wrote:

> Jæps, er klar over det.
> Men fedt nok, at TDC i lange tider har haft travlt med at få folket over
> på PBS, for så at kaste et gebyr efter det, det er da at spilde folks
> tid.

Det første fix hos pusheren er altid gratis..

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-11-10 20:12

Søren Bøgh Nielsen wrote:

> Det har hidtil været betalt af TDC. Nu sender TDC blot faktureringen fra
> PBS videre. Det er ikke noget TDC kommer til at nyde godt af.

Øh? TDC sætter prisen op, men TDC kommer ikke til at nyde godt af det?

Det skulle da lige være hvis kunderne smutter..

--
Jesper Lund

Fra : Lars

Dato : 13-11-10 20:40

On 13 Nov 2010 19:12:21 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Øh? TDC sætter prisen op, men TDC kommer ikke til at nyde godt af det?
>
>Det skulle da lige være hvis kunderne smutter..

TDC vil have at deres kunder betaler med kort i fremtiden. Hvis du
betaler med dankort/visa/mastercard etc. så er det gratis at betale.
--
Lars

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-11-10 00:00

Lars <lars@invalid.invalid> skrev :

>TDC vil have at deres kunder betaler med kort i fremtiden. Hvis du
>betaler med dankort/visa/mastercard etc. så er det gratis at betale.

Hvor har du set det?

Iøvrigt, der står ikke nogen varsling om kommende BS-gebyr på min
sidste regning pr. 26. oktober d.å.

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-11-10 22:40

Lars wrote:

> TDC vil have at deres kunder betaler med kort i fremtiden. Hvis du
> betaler med dankort/visa/mastercard etc. så er det gratis at betale.

Mastercard gebyret er vist 1.25% af beløbet. Gad vide hvor længe det
varer inden TDC så indfører et Mastercard gebyr?

Men hvis jeg fortsætter som TDC kunde vil jeg selvfølgelig vælge det kort
som koster TDC flest penge

--
Jesper Lund