Coen-brødrene?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-10-10 23:57

Så "No country for old men" i forgårs og har lyst til at klappe alle
brødrenes film af nu (nogen der har en liste - evt. med et par
anbefalinger ved?) :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Zeki

Dato : 12-10-10 04:07

> Så "No country for old men" i forgårs og har lyst til at klappe alle
> brødrenes film af nu (nogen der har en liste - evt. med et par
> anbefalinger ved?) :)

Fargo!

Fra : Zeki

Dato : 12-10-10 07:28

"Zeki" <zeki@dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> Fargo!

Og når du har set den, så se den fantastiske 'A Simple Plan'. Ikke en
Coen-film, men samme stil!

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 08:13

Den 12-10-2010 08:28, Zeki skrev:
> Og når du har set den, så se den fantastiske 'A Simple Plan'. Ikke en
> Coen-film, men samme stil!

Dén er osse noteret, tak :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 08:12

Den 12-10-2010 05:06, Zeki skrev:
> "Hans Paulin (6310)"<me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> Fargo!

Noteret, tak! :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : TL

Dato : 12-10-10 05:02

On Tue, 12 Oct 2010 00:56:57 +0200, in dk.kultur.film "Hans Paulin
(6310)" <me@privacy.net> wrote:

>Så "No country for old men" i forgårs og har lyst til at klappe alle
>brødrenes film af nu (nogen der har en liste - evt. med et par
>anbefalinger ved?) :)

The Big Lebowski

meget højp på min personlige favorit-liste.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 08:11

Den 12-10-2010 06:02, TL skrev:
> The Big Lebowski
>
> meget højp på min personlige favorit-liste.

Vi satte os ned og så den fornylig da den er så rost :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-10-10 05:41

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> declared in:

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Films_directed_by_the_Coen_brothers

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 08:18

Den 12-10-2010 06:41, Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Hans Paulin (6310)<me@privacy.net> declared in:
> 4cb39639$0$23763$14726298@news.sunsite.dk :
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Films_directed_by_the_Coen_brothers

Tak :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Holst

Dato : 12-10-10 13:53

On 12-10-2010 00:56, Hans Paulin (6310) wrote:

> Så "No country for old men" i forgårs og har lyst til at klappe alle
> brødrenes film af nu (nogen der har en liste - evt. med et par
> anbefalinger ved?) :)

Jeg har set nogle stykker af deres film, hvoraf to af de mest kendte vel
er Fargo og The Big Lebowski, som begge er nævnt.

En lille perle, som jeg er rigtig vild med, er deres The Man Who Wasn't
There, der har Billy Bob Thornton i hovedrollen som en barber i et
Amerika nok omkring 1950 eller så.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 22:56

Den 12-10-2010 14:53, Holst skrev:

> En lille perle, som jeg er rigtig vild med, er deres The Man Who Wasn't
> There

Tak :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mr. D

Dato : 12-10-10 15:50

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Så "No country for old men" i forgårs og har lyst til at klappe alle
> brødrenes film af nu (nogen der har en liste - evt. med et par
> anbefalinger ved?) :)

O brother, where art thou er efter min mening en af de bedste ...
Har lige set a serious man, og den synes jeg også er god.
men den førstnævnte har også fed fed musik.

tror jeg efter denne debatstreng gør det samme som dig, og ser så mange, jeg
kan få fat i
simon

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 22:58

Den 12-10-2010 16:50, Mr. D skrev:

> O brother, where art thou er efter min mening en af de bedste ...
> Har lige set a serious man, og den synes jeg også er god.

Ok tak :)

> tror jeg efter denne debatstreng gør det samme som dig, og ser så mange,
> jeg kan få fat i

Hæ hæ :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-10-10 20:49

On 12-10-2010 00:56, Hans Paulin (6310) wrote:
> Så "No country for old men" i forgårs og har lyst til at klappe alle
> brødrenes film af nu (nogen der har en liste - evt. med et par
> anbefalinger ved?) :)

Alle de som allerede er nævnt er fænomenale.

Se endelig også "Miller's Crossing" - superfed
"gangster-thriller-drama"! Én af mine Coen-favoritter.

"Blood Simple" er også ganske god, men bærer lidt præg af at være
primo-80'er. Men som "altid" er Frances McDormand suveræn i Coen-film.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 22:59

Den 12-10-2010 21:49, Kim Jensen skrev:
> [...]
>
> "Blood Simple" er også ganske god, men bærer lidt præg af at være
> primo-80'er. Men som "altid" er Frances McDormand suveræn i Coen-film.

Ka være det ender med at jeg ser dem alle :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-10-10 11:18

On 12/10/2010 00:56, Hans Paulin (6310) wrote:
> Så "No country for old men" i forgårs og har lyst til at klappe alle
> brødrenes film af nu (nogen der har en liste - evt. med et par
> anbefalinger ved?) :)

Disse to links burde dække dig 100% ind:
< http://en.wikipedia.org/wiki/Coen_brothers#Filmography >
og
<
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/TheCoenBrothers?from=Main.CoenBrothers

Jeg er ikke så meget til deres filmstil, så jeg kan ikke rigtig anbefale
noget.

--
Peter Knutsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-10-10 12:09

Den 13-10-2010 12:17, Peter Knutsen skrev:

> [...]

Tak :)

> Jeg er ikke så meget til deres filmstil, så jeg kan ikke rigtig anbefale

Ok :)

--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk