Hvor køber man denne DVD-film: Mon Oncle (~
Fra : Langgaard

Dato : 11-10-10 01:26

Hej

Der er tale om en fransk film af Jaques Tati fra omkring 1960?

MVH Leif Langgaard

Fra : Max

Dato : 11-10-10 08:29
Fra : Peter Heide

Dato : 11-10-10 13:09

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej Leif
>
> Den er fra 1958
>
> http://www.amazon.co.uk/Mon-Oncle-DVD-Jacques-Tati/dp/B0006687TO

Du kan også få den i en box-set hvor alle Tati's film indgår : har set den
til ca. 200 kr. i div. butikker i kbh.

Fra : Langgaard

Dato : 11-10-10 09:43

On 11 Okt., 14:09, "Peter Heide" <sal...@vip.dk> wrote:

> Du kan også få den i en box-set hvor alle Tati's film indgår : har set den
> til ca. 200 kr. i div. butikker i kbh.

Hej

Husker du nærmere hvor du har set sættet, jeg kan ikke finde det her
ovre i Jylland, det er udsolgt

MVH Leif Langgaard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-10-10 00:10

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

<snip>

> Husker du nærmere hvor du har set sættet, jeg kan ikke finde det her
> ovre i Jylland, det er udsolgt

Jeg købte mit sæt i Fona.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Langgaard

Dato : 12-10-10 03:21

On 12 Okt., 01:10, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:
> Langgaard <langga...@klarupnet.dk> wrote:
>
> <snip>

> Jeg købte mit sæt i Fona.
>
> --
> Ikke ham på Facebook.

Hej

Er du ikke træt af at se på det?

--
MVH
Leif Langgaard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-10-10 15:17

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Hej
>
> Er du ikke træt af at se på det?

Lån den på biblioteket.

Filmen er fra 1958 og er tilsyneladende ikke copy protected.

Og ja, jeg er modtstander af ophavslovgivningen som den er i Danmark. 25
år burde være tilstrækkelig.

Som det er nu, så er "et værk" beskyttet i 70 år efter ophavsmandens
død. Eksempelvis gælder der kun 25 år i England, således at men kan købe
Arne Jakobsen (der døde for næsten 40 år siden) møbler uden at skulle
betale afgift til Fritz Hansen.

Den lange beskyttelse hæmmer innovation indenfor møbeldesign. Og der er
Danmark et skrækeksempel.

Men for ikke at være alt for off-topic, så vil jeg henvise til sidste
uges Weekendavisen, artiklen på forsiden af Ideer: Piratparadokset, af
Markus Bernsen.

Og har du ikke avisen liggende, så kan jeg oplyse, at der henvises i
artiklen til en del kildemateriale på:

http://www.ssrn.com

The Piracy Paradox - og mange flere.

God læselyst.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-10-10 19:02

Axel Hammerschmidt skrev:

> [...]
> død. Eksempelvis gælder der kun 25 år i England, således at men kan købe
> Arne Jakobsen (der døde for næsten 40 år siden) møbler uden at skulle

Det med de 70 år er EU-stof. Hvis der er forskel på beskyttelsen af
møbler i Danmark og England, skal du nok finde en anden forklaring.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-10-10 20:09

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> Det med de 70 år er EU-stof. Hvis der er forskel på beskyttelsen af
> møbler i Danmark og England, skal du nok finde en anden forklaring.

Nu skal vi ikke til at gå dk.videnskab.jura i bedene, men du ta'r fejl.

I England gælder "den ideelle ophavsret" (droit moral) ikke. Det er et
"Continentalt" begreb, der vist nok stammer fra Frankrige. England og
USA - og den øvrige anglo-saksiske verden, benytter Copy Right.

Så vidt jeg husker er der et EU *forslag* om ophavsret, men det er ikke
lov, bl.a fordi de 70 år strider mod nuværende engelsk (og irsk) ret.

Men læs det tidligere link. Det er tankevækkende, som ophavsretten i
dansk version dræber innovation indenfor f.eks møbelbranchen.

Et andet eksempel er PH lamperne og firmaet Louis Poulsen.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-10-10 22:22

Axel Hammerschmidt skrev:

> [...]
> "Continentalt" begreb, der vist nok stammer fra Frankrige. England og
> USA - og den øvrige anglo-saksiske verden, benytter Copy Right.

Den almindelige ophavsret, som for eksempel begrænser kopiering af film,
gælder også i England i 70 år efter ophavsmandens død.

http://www.ipo.gov.uk/types/copy/c-duration/c-types.htm

http://europa.eu/legislation_summaries/internal_market/businesses/intellectual_property/l26032_en.htm

> Men læs det tidligere link. Det er tankevækkende, som ophavsretten i
> dansk version dræber innovation indenfor f.eks møbelbranchen.

Jeg vil læse artiklen i Weekendavisen ved lejlighed. Jeg har kigget
hurtigt på Piracy Paradox-artiklen, som da virker interessant, men det
var nu ikke dét, jeg satte spørgsmålstegn ved.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-10-10 16:49

> [...]

> Den almindelige ophavsret, som for eksempel begrænser kopiering af film,
> gælder også i England i 70 år efter ophavsmandens død.

Det interessante findes i linket i "sound recording" i dette afsnit,
forneden:

: Any sound recording (1) made of a song will be protected for a
: different period of time from the underlying music or lyrics.

Det bliver spændende om The Beatles optagelser får lov til at udløbe
forbi de 50 år. Det er lige op over.

: You should also note that. for copyright works originating outside the
: UK or another country of the European Economic Area (EEA), the term of
: protection may be shorter if it is shorter in the country of origin.
: There may also be variations in the term where a work was created
: before 1 January 1996.

Jeg har f.eks købt fil fra International Historic Films, der nok falder
ind under sidstnævnte bestemmelse.

<http://www.ihffilm.com/>

* Note

1. <http://www.ipo.gov.uk/types/copy/c-duration/c-soundrecordings.htm>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-10 12:27

Den 11-10-2010 09:26, Langgaard skrev:
> Hej
>
> Der er tale om en fransk film af Jaques Tati fra omkring 1960?

Som andre skriver er hans film (de nyeste i det mindste) udgivet i en
(hvid) box; flere biblioteker har den.
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Langgaard

Dato : 13-10-10 03:23

On 12 Okt., 16:17, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Lån den på biblioteket.

Hej

Jeg fandt Tati's 5 dvd boxset i Stereostudiet til 149,-

Tak for hjælpen!

--
MVH Leif Langgaard

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-10-10 21:14

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Det med de 70 år er EU-stof. Hvis der er forskel på beskyttelsen af
> møbler i Danmark og England, skal du nok finde en anden forklaring.

Berne konventionen (som kræver mindst life+50) dækker ikke møbeldesign,
men Danmark har udvidet ophavsretten til dette område. Det har UK ikke,
her sidestilles møbeldesign med industrielt design.

--
Jesper Lund