Autogenerering af RSS Feeds for mine websi~
Fra : Brian

Dato : 08-10-10 14:19

Jeg har et CMS website med Coppermine Galleriet installeret og
jeg ønsker at hver enkelt billedside skal have sit eget RSS Feed
med billedoplysninger i. Mit Coppermine galleri viser nemlig
EXIF-data under hvert billede og det er bl.a. disse data jeg vil
have med i et RSS Feed, og vigtigst af alt, det skal køre
AUTOMATISK. Det vil sige, at hver gang jeg lægger et nyt billede
op, så bliver der automatisk produceret et RSS Feed for dette
billede.

Så er der nogen der kan hjælpe mig med et PHP script til
autogenerering af RSS Feeds (vil gerne betale) eller give mig
nogle hints til, hvor et sådant script kan hentes, eller hvordan
jeg kan lave det selv?

Jeg har en del ekspertise med HTML og CSS, men ikke PHP.

Jeg er bekendt med PHP scriptet RSS2HTML og bruger det i
forvejen, men det kan ikke det som jeg ønsker, hjælp..!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-10-10 19:05

On 08-10-2010 15:18, Brian wrote:
> [...]
>
> Jeg er bekendt med PHP scriptet RSS2HTML og bruger det i
> forvejen, men det kan ikke det som jeg ønsker, hjælp..!!

Der er en interessant tråd her der omhandler emnet (hvis du kan oprette
cron-jobs på din server).

Men man burde vel også kunne linke til rss.php og få en opdateret feed?

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-10-10 19:12

On 08-10-2010 20:04, Karl Erik Christensen wrote:

> Der er en interessant tråd her der omhandler emnet (hvis du kan oprette
> cron-jobs på din server).
>
> Men man burde vel også kunne linke til rss.php og få en opdateret feed?
>
> Karl Erik.

Hovsa, glemte linket:

http://www.webmaster-talk.com/php-forum/82664-automatically-generate-rss-from-php-file.html

Fra : Brian Joergensen

Dato : 09-10-10 05:31

http://www.webmaster-talk.com/php-forum/82664-automatically-generate-rss-from-php-file.html

Dette ser interessant ud. I Coppermine galleriet er der en themes-mappe er her ligger
"theme.php" som putter data i min "template.html". Hvis jeg kunne få "theme.php" til at putte
data i en xml-fil også, burde problemet vel være løst? Så er det bare at finde ud af, hvordan
jeg får "theme.php" til at smide data i en ekstra fil også..?

xfeed har jeg forsøgt med, men det giver en fejl når jeg forsøger at installere det via min
plugin manager i Coppermine. Har læst tråden på
http://forum.coppermine-gallery.net/index.php/topic,61197.0.html - de nævner samme problem som
jeg får, noget med en RSS-knap, men de har tilsyneladende ingen løsning på problemet.

Tak for jeres input indtil videre

Fra : Henrik Glensbo

Dato : 09-10-10 08:19

Hvilke rækker er der i den tabel i MySQL som samler data til template.php og hvordan ser koden
ud?

Hilsen Henrik

ps hvilken fejl giver plugin scriptet kunne du evt poste den her også?

Fra : Brian Joergensen

Dato : 09-10-10 19:44

Hej Henrik.

Rækker i tabel i MySQL må jeg lige indhente senere, men du kan se min tråd vedr. xfeed pluginfejl
her: http://forum.coppermine-gallery.net/index.php?topic=61197.new;topicseen#new

-Se efter "photo2pictures".

PS: Min side ligger på one.com´s servere...

mvh.

Fra : Brian Joergensen

Dato : 09-10-10 20:31

Jeg har fået det til at virke.

Den sidste version af xfeed plugin som "jayhunter" gjorde tilgængelig, på før nævnte Coppermine
Galleri Forum, var tilsyneladende ok. Efter at have slettet 'cpg15x_plugin_xfeeds' fra MySQL
tabellen samt slettet xfeed´s filer og mapper på serveren, geninstallerede jeg og nu virker det.

cpg1.5.x_plugin_xfeed_v1.9.2.zip:
http://forum.coppermine-gallery.net/index.php?action=dlattach;topic=61197.0;attach=32458

Link til min hjemmeside og xfeed RSS-knap foroven (eller forneden:
http://www.photo2pictures.com/gs/

Håber i selv fik noget ud af det, for det er da mildest talt en interessant metode, for man
undgår en masse arbejde her. Og mange tak for hjælpen :)

mvh.

Fra : Henrik Glensbo

Dato : 08-10-10 21:37

Er det ikke muligt at bruge det plugin beskrevet her:
http://forum.coppermine-gallery.net/index.php/topic,61197.html
?

Hilsen Henrik

Fra : Brian Joergensen

Dato : 10-10-10 19:37

Jo det var det :)

http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_server
side_php/default.asp?messageid=%3C4cb0c2f2%240%2423753%2414726298
%40news.sunsite.dk%3E