Katte og laserpegepenne
Fra : Allan F

Dato : 08-10-10 04:14

Der er så stor forskel på hvordan katte reagerer på den lille røde plet der
kører rundt på gulvet. Nogle fanges af den i et par minutter første gang de
ser den, og så er de fuldstændig ligeglade i flere måneder.

Min søsters store huskat ignorerer den fuldstændig, mens den ene af mine
aby'er (Pegasus) nu og da kan overtales til lige at bruge 15-20 sekunder på
at rende efter den (undtagen hvis den er på loftet, for der er den meget
mere interessant). Den anden af mine aby'er (Kanel) er næsten altid dybt
fascineret af den, og kan under ingen omstændigheder tåle at den løber ind
mellem hans forben og placerer sig på hans mave - så springer han en meter
op i luften og laver flere vendinger. Når pletten så kommer ned på
gulvtæppet, kan han sagtens tage 10 omgange rundt om sig selv og hen af
gulvet med fuld fart.

Jeg har en gang placeret pletten på næseryggen af den indifferente kat. Han
gjorde sig så skeløjet, at det må have gjort ondt i øjnene. En gang lod jeg
Kanel jage pletten rundt i stuen, og så stod Pegasus selvfølgelig i vejen.
Kanel løb UNDER ham i fuld fart. Pegasus løftede lige maven et sekund, og så
lidt fortørnet ud. Og jeg havde svært ved at blive siddende på stolen, fordi
jeg gik i krampe af grin.

Er der andre, der har nogen idé om hvorfor den røde plet er så interessant?
Der er jo hverken lyd eller lugt eller noget at røre ved.

MVH Allan F

Fra : Heidi

Dato : 11-10-10 19:34

<klip> Er der andre, der har nogen idé om hvorfor den røde plet er så
interessant?
> Der er jo hverken lyd eller lugt eller noget at røre ved.
</klip>

Niks, men mine katte er også totalt pjattede med dem, bare de hører den
rasler (der er en lille kæde i, tror det er tænkt som en nøglering) kommer
de drønende og er totalt oppe og køre :o

Man må endelig ikke lyse dem i øjnene, huske det :)

Venlig hilsen
Heidi

http://choco.dk onlinesalg af chokolade til fordel for vores kattehjem
http://tullebo.dk (Vordingborg kattehjem for killinger)