Hvad sker der oppe i hovedet på MC'ister
Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-10-10 19:35

Hvad får en MC kører til at køre kl 23 i bulder ravende neger røv sort
nat, med kun pos. lys (og alm baglys)??
Ikke nok med det så ville han også overhale indenom idet jeg var ved at
trække ind. Jeg blev denondehylme noget så forskrækket da jeg opdagede
ham. Blev eftefølgende nød til at følge ham med mit lange lys al den tid
vi skulle samme vej. Så kunne andre da trods alt se ham så længe.
Så er der motorcyklister der ikke forstår bilisternes harme over deres
opførsel. For helvede da osse det er jo på randen til selvmord når man
som MC'ist opfører sig så åndsvagt.
Pyhhh det var rart at få det ud
Forsat god aften (på 2 hjul og med ALT lys tændt).

Fra : Anders Majland

Dato : 06-10-10 20:45

> Hvad får en MC kører til at køre kl 23 i bulder ravende neger røv sort
> nat, med kun pos. lys (og alm baglys)??

Han er nok primært cyklist - de kører jo helst rundt uden lys så bilisterne
ikke så nemt kan ramme dem (eller noget

Men det kunne jo tænkes at han havde en defekt på elnettet. Har prøvet at
stå uden forlygte en vinternat flere hundrede km fra hjemmet ... Men så
ville jeg nok udvise temmelig meget større agtpågivenhed end ham du mødte

Fra : S.B.

Dato : 06-10-10 22:27

> [...]
> stå uden forlygte en vinternat flere hundrede km fra hjemmet ... Men så
> ville jeg nok udvise temmelig meget større agtpågivenhed end ham du mødte

Kunne jo være det var en model med kun 1 nærlys pære, som så var sprunget.
Jeg ville nu nok vælge at køre med lang lys så.

Fra : Kell Petersen

Dato : 07-10-10 15:02

Nu lader det også til at folk/bilister i Ølstykke området er hensynsfulde
bilister.
og tager hensyn,, til de enkelte idioter på Frederikssundvejen....
Men lad os håbe at MCisten har taget ved lære

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-10-10 15:40

Den 07-10-2010 16:01, Kell Petersen skrev:
> [...]
> og tager hensyn,, til de enkelte idioter på Frederikssundvejen....
> Men lad os håbe at MCisten har taget ved lære

Nu kan jeg ikke lige greje hvor du vil hen med Ølstykke og
Frederikssundsvejen, for jeg har da ikke skrevet om hvor det er.
Blot kan du se mit postnr. i mit tag og gætte på at det skete
på Frederikssundsvejen. Det kan så oplyses at det gjorde det
ingenlunde. Det var på 207'eren på skovstrækningen mellem Farum
og Lynge.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-10-10 08:17

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> crashed Echelon writing

> Nu lader det også til at folk/bilister i Ølstykke området er
> hensynsfulde bilister.
> og tager hensyn,, til de enkelte idioter på Frederikssundvejen....
> Men lad os håbe at MCisten har taget ved lære

Der findes undtagelser, og mange af dem.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo :o\)

Dato : 07-10-10 17:46

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse
KLIP

En masse brok

KLIP

Dælme godt man ikke skal skrive en masse brok inde i dk.fritid.bil hver gang
man på sin mc møder en bilist der træder lidt ved siden af........

Vi laver alle fejl eller opfører os dumt en gang imellem, hvis det er ham på
motorcyklen der gør det så er det oftest ham det går ud over, hvis det er
ham i bilen der gør det, ja så er det ofte også ham på motorcyklen det går
ud over !

Og jo jeg kører både bil og mc.

Bo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-10-10 20:01

Den 07-10-2010 18:46, Bo skrev:
> "Andersen [3650]"<FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse
> KLIP
>
> En masse brok

Brok var det nu ikke. Nok nærmere frustration over en MC kører kan være
så ligeglad. Ja det er ham der får de værste skrammer, men der er
fandeme mig der skal leve med billedet på nethinden af en most MC'ist,
som jeg har forårsaget. En oplevelse jeg helst vil undvære.

> KLIP
>
> Dælme godt man ikke skal skrive en masse brok inde i dk.fritid.bil hver gang
> man på sin mc møder en bilist der træder lidt ved siden af........

Der er skam også en masse der får afløb for diverse frustrationer
derinde. (konstellation underordnet)

> [...]
> ham i bilen der gør det, ja så er det ofte også ham på motorcyklen det går

Henviser til min pointe øverst.

> Og jo jeg kører både bil og mc.

Det gør jeg også. Tillykke (derudover cykel, lastbil og gaffeltruck)

> Bo

Andersen [3650]

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-10-10 22:54

Den 07-10-2010 21:01, Andersen [3650] skrev:

> Andersen [3650]
Jammen godt der er så få af dem at det kan overkommes at skrive om det ...

Puha havde man skullet skrive om.. ja bare de biler jeg mødte på vej
hjem fra arbejde i dag blev man jo ikke færdig.., man i flæng kan da
nævnes at lygteføring efterhånden er en by i Rusland på gennemsnitsbilen...

....Nå de læser nok ikke med her, så jeg skal unlade at brokke mig, det
er trods alt den enkelte der er ansvarlig for sin gøren og laden og ikke
den samlede stand af bilister :-\

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Bo :o\)

Dato : 08-10-10 17:27

> [...]
> (konstellation underordnet)

> Henviser til min pointe øverst.

> Det gør jeg også. Tillykke (derudover cykel, lastbil og gaffeltruck)

Hej

Synes det er nogle gode pointer du kommer med her og de nuancerer din
oprindelige post godt.

Og som J.C.Kløve skriver lige her under, så er det nærmest ufatteligt hvor
mange "fjolser", "fejl" o.s.v. man oplever på én enkelt dag.
Jeg kører 50.000 - 60.000km.om i/på mine køretøjer om året og jeg er holdt
op med at tænke særligt meget over det hver gang jeg ser en "situation", dog
kan jeg godt blive lidt ophidset når jeg føler jeg er i fare på mc eller
cykel ( ja jeg cykler også ) fordi en eller anden har travlt med alt muligt
andet end at føre det køretøj de har sat sig ind i.

Bo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-10-10 22:07

Den 08-10-2010 18:27, Bo skrev:
> Hej
>
> Synes det er nogle gode pointer du kommer med her og de nuancerer din
> oprindelige post godt.
Tak. Jeg prøver bare at forklare at vi andre som kan blive den der fører
"kniven", også kan blive frustreret over at andre laver dumme ting som
man så skal trækkes med resten af livet. Lidt som togføreren der ikke
har en kinamands chance for at undgå idioten der springer ud foran toget
(min fars onkel blev skilt og begyndte at drikke og mistede derved sit
job og oplevelsen af at se sine sønner vokse op, pga han førte et
lokomotiv der tog en idiot af dage)
Folk i madkasser kommer (i snit hvis I tillader mig at bruge det udtryk)
sjældent så meget til skade som MC'ister.

> [...]
> cykel ( ja jeg cykler også ) fordi en eller anden har travlt med alt muligt
> andet end at føre det køretøj de har sat sig ind i.

...... eller op på

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-10-10 02:38

Tror du han ville have en anden trafikmoral hvis han sad bag et rat?
Emnet burde hedde "Hvad sker der oppe i hovedet på trafikanter".
Den dårlige trafikmoral følger ikke køretøjet, men den der fører det.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-10-10 22:09

Den 08-10-2010 10:37, Jesper Pedersen skrev:
> Tror du han ville have en anden trafikmoral hvis han sad bag et rat?
> Emnet burde hedde "Hvad sker der oppe i hovedet på trafikanter".
> Den dårlige trafikmoral følger ikke køretøjet, men den der fører det.
Rigtigt, men han bliver en del mere lirekassemand end en i madkasse der
laver samme stunt og det går galt.
(se iøvrigt mit sidste svar til Bo, for uddybning)

Fra : Pein

Dato : 11-10-10 01:07

On 6 Okt., 20:34, "Andersen [3650]" <FJER...@FJERNindbakke.FJERNdk>
wrote:
> Hvad får en MC kører til at køre kl 23 i bulder ravende neger røv sort
> nat, med kun pos. lys (og alm baglys)??

Pæren var måske sprunget? Måske 20 sekunder før du mødte ham/hende?

> Ikke nok med det så ville han også overhale indenom idet jeg var ved at
> trække ind. Jeg blev denondehylme noget så forskrækket da jeg opdagede
> ham.

Situationen skal jo nok ses, men måske var du sen til at holde til
højre, og han ville gerne forbi, og så kan det være fristende på MC at
overhale højre om i stedet? Måske troede han du ville dreje til
venstre? Måske blinkede du endda til venstre? Det kan være mange
årsager. De færreste lovlige dog, men måske forståelige.

> Blev eftefølgende nød til at følge ham med mit lange lys al den tid
> vi skulle samme vej. Så kunne andre da trods alt se ham så længe.

Altså - han havde normalt baglys på, right?
Så det er kun de der kommer forfra der kunne have svært ved at se ham,
right?
Og dem blænder du så med dit lange lys?????

Den historie hænger da vist ikke sammen, eller har du skrevet det så
det kunne misforståes?

Med sit positionslys ville han da have en fair chance for at blive
set, hvis han kørte "alene" (alene i samme retning) i mørke. Men med
en bil lige i r*ven, endda med langt lys på, så vil han da netop blive
skjult for modkørende, fordi bilens lys ville tage fokus og delvist
blænde.

> Forsat god aften (på 2 hjul og med ALT lys tændt).

Mnjaeh - sjældent det lange lys vil jeg sige.
--
Mvh. Niels
Bandit 1250 SA