Døde hunde
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-10 10:49

Vores golden på 5 er stadig i bedste vigør og heldigvis for det, da.

Men - en dag må vi jo hjælpe den på dens sidste rejse for enden af dyrlægens
nål.

Hvad gør man så med den. Tager man den med hjem og begraver den i haven. Får
den brændt og begraver urnen i haven eller skal man bare lade den gå med de
andre på Daka ?

Kaninerne, fuglene og kattene ligge alle i haven, så burde hunden jo også
gøre det.

/karsten

Fra : Anelise

Dato : 05-10-10 11:31

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> med de andre på Daka ?
>
> Kaninerne, fuglene og kattene ligge alle i haven, så burde hunden jo også

hej Karsten
et trist, men meget relevant emne at tage op.
Jeg har til dato måttet sige farvel til 3 af mine labradorhunde, og da jeg
har en ret dårlig ryg, har det været umuligt for mig at grave et
tilstrækkeligt stort hul i haven. Derfor har jeg fået kremeret mine hunde og
har nedsat urnen i haven.
Jeg er helt klar over, at hunden er ligeglad med, om den efter døden ryger
til destruktion, men jeg selv har haft det godt med at vide, hvor i haven de
ligger. Jeg har lagt en strandsten på stedet, men har iøvrigt ikke indrettet
et egentlig gravsted til dem bortset fra, at jeg omkring min gule Mollys
sten har lagt en række gule krokusløg.
Vi hundeejere er sikkert lige så forskellige som vores hunde og finder hver
især ud af den rette måde for lige netop os.
Jeg håber på mange gode år for din golden og for mine egne to labber.

venlig hilsen
Anelise

Fra : jopa

Dato : 05-10-10 12:00

Efter mange tanker skrev Karsten Madsen:

> Hvad gør man så med den. Tager man den med hjem
> og begraver den i haven. Får den brændt og
> begraver urnen i haven eller skal man bare lade
> den gå med de andre på Daka ?

Jeg har et lille stykke skov hvor der ligger lidt
hunde.

Det koster vist også at få dem lavet til foder

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-10 16:06

> [...]
> med de andre på Daka ?
>
> Kaninerne, fuglene og kattene ligge alle i haven, så burde hunden jo også

Man lader Daka få dem.... Ellers skulle der, i vores gamle have ligge intet
mindre end 3 Stk Sct Bernhards, 1 Hovawart, 1 Schæfer, samt et par katte
eller tre.. Det ville være lige rigeligt med efterbyrder til en ny ejer....
Dem der havde samme hus før os, var også hundefolk, Så skulle alle de dyr
der havde boet der, fra 1948 til 2004 have lagt i en relativt lille have...
Det ville jo blive en hel kirkegård...

Så slagte affald, er OK at begrave på grunden... Det forsvinder da. Men hele
dyr, syntes jeg ikke rigtigt om, at andre skulle kunne komme til at grave op
igen... Så altså hellere sørge for de får et liv, medens de lever... Og lad
dem så dø, og kun blive i vores egen erindring, når den tid kommer.

M.V.H....Benny..

Fra : B. Sørensen

Dato : 05-10-10 16:18

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i meddelelsen
> [...]
> gøre det.
>
> /karsten
>"I nogle kommuner er det lovligt at begrave sin hund i haven, men det
>forudsætter, at man ikke bor ovenpå en vandåre. Over det døde dyr eller
>dens kiste skal der være mindst 1,3 meter jord. Er der tale om en urne,
>skal der være mindst 1 meter jord over urnen. Det er vigtigt at overholde
>disse regler. Dette skal ske af hensyn til at forbipasserende dyr ikke må
>kunne grave dem op. Dette kunne f.eks. være en byræv eller en anden hund. "
citat fra
http://www.netdyredoktor.dk/sw845.asp

/B. Sørensen

Fra : Pwh

Dato : 05-10-10 20:19

Karsten Madsen, skrev:
> [...]
>
> Hvad gør man så med den. Tager man den med hjem og begraver den i
> haven. Får den brændt og begraver urnen i haven eller skal man bare

Det var da en morbid tankegang du har der ????
Din køter er 5 år gammel, bliver nok over dobblet så gammel,
så i mine øjne et besynderligt spørgsmål.

Men tilbage til spørgsmålet.
Fik aflivet min Tyson (8 år) her i maj pgr kræft.
Jeg var med ham hele vejen, ret så fredeligt, han sov bare ind på 20-30 sekunder,
jeg snøftede lidt bagefter og blev losset ud af bagvejen hos dyrelægen.
Jeg efterlod ham til kremering, han var en død ting, ikke Tyson mere,
så hvad skulle jeg bruge ham til.
Rent økonomisk så dækker sygeforsikringen som regel den slags,
mener det kostede ca 1300kr for det hele.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-10 22:22

> Det var da en morbid tankegang du har der ????
> Din køter er 5 år gammel, bliver nok over dobblet så gammel,
> så i mine øjne et besynderligt spørgsmål.

Det er altid rart at være forberedt.

Tak til jer for svarene - jeg fik da andres syn på døde dyr

/karsten

Fra : Mjav

Dato : 06-10-10 08:21

"Karsten Madsen" <6 pa drosselvej i danmark> skrev i meddelelsen
> Vores golden pa 5 er stadig i bedste vigor og heldigvis for det, da.
>
> Men - en dag ma vi jo hjalpe den pa dens sidste rejse for enden af
> dyrlagens nal.
>
> Hvad gor man sa med den. Tager man den med hjem og begraver den i haven.
> Far den brandt og begraver urnen i haven eller skal man bare lade den ga
> med de andre pa Daka ?
>
> Kaninerne, fuglene og kattene ligge alle i haven, sa burde hunden jo ogsa
> gore det.
>
> /karsten

Jeg har 4 hunde pa henholdsvis 11, 10, 10 og 5 ar
Sa jeg er selvfolgelig selv begyndt at tanke over hvad der skal ske, nar den
dag kommer.

Jeg vil HELT sikkert have mine kremeret og derefter nedsat deres urne i
haven.
De har alle deres ynglingspladser i haven og pa vores grund, sa de skal
begraves der.
Jeg har dog ogsa en grund pa 2½ tdr.... kan godt se det er lidt svart i en
lille have, men en urne vil der dog altid vare plads til.

Fra : Hm

Dato : 09-10-10 20:53

> [...]
> med de andre på Daka ?
>
> Kaninerne, fuglene og kattene ligge alle i haven, så burde hunden jo også

Hej Karsten

Jeg begravede en lille hund i haven, det samme skete med Slørhalen "Sofie"

Mine to Schæferhunde betalte jeg for at få brændt, jeg kunne ikke lide
tanken om det skulle blive til sæbe.

Hanne/ som bekendt både er pivet og sart

Fra : P.N.

Dato : 19-10-10 14:33

> [...]
> med de andre på Daka ?
>
> Kaninerne, fuglene og kattene ligge alle i haven, så burde hunden jo også

Kære Karsten i vores kommune må man ikke begrave sin hund, her skal der
ansøges om tilladelse fra "miljø og teknik" oppe på kommunen.