Højttalere med god lyd - hvilke skal jeg v~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-10 14:53

Håber det er den rigtige gruppe til PC lydspørgsmål.

Mine Creative Inspire T6200 - 5.1:
http://dk.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=789&product=17987&listby=usage
er desværre gået i udu (boksen med tænd/sluk/volumen virker ikke mere).

Hvad skal jeg vælge i stedet for?
Jeg har egentligt været ganske godt tilfreds med lyden i Inspire
højttalerne, men er lidt ked af de kun har holdt i knapt 1 år
Så det skal nok ikke være sådan nogle igen.

Hvad med sådan nogle her:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=61794
Logitech Z-506 5.1
Er de OK?

Eller er der andre der er bedre (i ca. samme prisleje +/-)?

Jeg skal mest bruge dem mest til at høre musik, når jeg arbejder ved PC'en.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 04-10-10 15:24

On Mon, 4 Oct 2010 15:53:13 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
> [...]
>Logitech Z-506 5.1
>Er de OK?
>Eller er der andre der er bedre (i ca. samme prisleje +/-)?

Jeg ville foretrække Logitech Z4, den har ikke den ubehagelige
basreflekslyd. Den koster omtrent det samme.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-10-10 12:07

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@email.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg ville foretrække Logitech Z4, den har ikke den ubehagelige
> basreflekslyd. Den koster omtrent det samme.

OK, tak for inspark, kunne dog ikke finde modellen nogle steder (er vist
udgået).
Har i stedet bestilt Logitech X-540 (efter at have hørt på dem hos en
bekendt), de spiller fint nok til mig.
http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/234

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 04-10-10 16:53

Hej Per

> Håber det er den rigtige gruppe til PC lydspørgsmål.

Eksperterne sidder i dk.teknik.lyd

Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-10-10 12:08

> Eksperterne sidder i dk.teknik.lyd

OK, det var nu mere bare en "alm. PC lyd" jeg skulle bruge, ikke et PC-HI-FI
anlæg
Men tak for indspark.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 06-10-10 07:07

Hej Per

> OK, det var nu mere bare en "alm. PC lyd" jeg skulle bruge, ikke et
> PC-HI-FI anlæg
> Men tak for indspark.

Du spørger om "god lyd", og det er ikke PC lyd.

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-10 12:50

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Du spørger om "god lyd", og det er ikke PC lyd.

Alt er jo relativt.
Der findes gode og dårlige PC-højttalere, ligesom der også findes gode og
dårlige "alm" højttalere.
Det jeg var ude efter var ganske enkelt bare nogle PC højttalere. som er
bedre end de helt billige.
Jeg skal kun bruge dem til muzak, når jeg sidder ved PC'en og arbejder, ikke
til en HI-FI oplevelse.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ole C

Dato : 06-10-10 14:23

Per Beer Hansen skrev blandt andet:

> Jeg skal kun bruge dem til muzak, når jeg sidder ved PC'en og
> arbejder, ikke til en HI-FI oplevelse.

Så ville disse sikkert være tilstrækkelige:
http://aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_40/OFF02.SHTML
Men der er selvfølgelig ikke så mange højttalere som i det sæt du har
bestilt....

--
vh
Ole C

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-10 17:45

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> Så ville disse sikkert være tilstrækkelige:
> http://aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_40/OFF02.SHTML

Sandsynligvis

> Men der er selvfølgelig ikke så mange højttalere som i det sæt du har
> bestilt....

Nej det' jo det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 06-10-10 19:23

Per Beer Hansen wrote:

> "Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

Nogen som har prøvet Aldi højttalerne? Somme tider har Aldi noget
skrammel, andre gange er det super. Men gider ikke lige have nogle
højttalere stående som man er træt af fra første dag, så hører gerne
andres oplevelser.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-10 19:55

Mogens skrev:

> [...]
> skrammel, andre gange er det super. Men gider ikke lige have nogle
> højttalere stående som man er træt af fra første dag, så hører gerne

Du ved godt at Aldi kører med 30 dages returret? - *også* selv om
man har taget varen i brug.

--
Bertel

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 07-10-10 02:02

Den 06-10-2010 13:50, Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> bedre end de helt billige.
> Jeg skal kun bruge dem til muzak, når jeg sidder ved PC'en og arbejder,

Prøv at glemme den inddeling i "god lyd" og "PC-lyd".

Den "gode lyd" hos mig er udelukkende "PC-lyd", fordi en 2 år gammel
Samsung bærbar er satellitmodtager, medieafspiller, DVD-afspiller og
harddiskoptager. Den er tilsluttet et anlæg, som jeg er tilfreds med.

Du kan sætte fantastiske højttalere (via forstærker) til en PC, og du
kan bruge nogle små simple højttalere til køkkenradioen osv.
Eller omvendt.

Nogle af de små kompakte højttalersystemer lyder ganske behageligt uden
den helt store lyd. Det er bare svært at se på dem, før man har hørt dem.

Bjarne

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-10 11:00

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nogle af de små kompakte højttalersystemer lyder ganske behageligt uden
> den helt store lyd. Det er bare svært at se på dem, før man har hørt dem.

Jamen det var jo lige dét, der var min pointe.
Derfor jeg spurgte her, men fandt så i mellemtiden et sæt hos en bekendt,
som lyder ganske glimrende til mit brug, derfor valgte jeg dem.
Har også modtaget dem og de spiller faktiskt bedre end dem jeg havde før, så
jeg er tilfreds.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-10-10 08:40

Den 07-10-2010 12:00, Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> bekendt, som lyder ganske glimrende til mit brug, derfor valgte jeg dem.
> Har også modtaget dem og de spiller faktiskt bedre end dem jeg havde

Hvad er så din anbefaling nu?

Jeg overvejer nemlig små højttalere til min "Beatles-radio", dvs.
internetradioen i køkkenet.
Forøvrigt den første virkelige nyskabelse siden opfindelse af
bredbånds-FM-radioer.
(Hvad skal man med DAB, når alle danske radiostationer (næsten) lyder ens?)

Bjarne

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-10 13:17

> Hvad er så din anbefaling nu?

Jeg kan jo kun tale for mig selv og der er lyden god nok til mit
baggrunds-muzak.

> Jeg overvejer nemlig små højttalere til min "Beatles-radio", dvs.
> internetradioen i køkkenet.

Hvis du har plads i køkkenet, så synes jeg du skulle prøve at lytte til dem.
Men der er jo en sub + 4 satelitter + 1 center, så de fylder måske for meget
til et køkkenbord?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : John V.

Dato : 04-10-10 21:31

Den 04-10-2010 15:53, Per Beer Hansen skrev:
> [...]
>
> Eller er der andre der er bedre (i ca. samme prisleje +/-)?
>
> Jeg skal mest bruge dem mest til at høre musik, når jeg arbejder ved

Af en eller anden grund tror mange PC-ejere at der SKAL stå
computerhøjtalere på deres tilsluttede lydspredere.

Man kan tilslutte stort set et hvilket som helst stereoanlæg, enten et
eksisterende eller et købt til formålet, eneste krav er en LINE-ind på
stereoanlægget, vil man kunne optage direkte fra stereoen, skal der så
også være en LINE-out. På dyrere anlæg og dyre lydkort, kan man også
bruge optiske kabler til overførsel.

Grunden til "PC-højtalere" får strøm, er fordi de har en lille billig
forstærker indbygget, det er den eneste forskel fra det almindelige
stereoanlæg.
I øvrigt findes der kabler, beregnet til at slutte en computer til et
stereoanlæg, også kvalitetskabler.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-10-10 12:10

"John V." <taform@c.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stereoanlæg.
> I øvrigt findes der kabler, beregnet til at slutte en computer til et

Tak for input.
Jeg er ikke på jagt efter noget fancy HI-FI arrangement, bare lidt muzak til
baggrunden når der arbejdes.
Har i dag bestilt Logitech X-540:
http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/234
efter at have hørt dem hos en bekendt, de lever fint op til mine ønsker.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-10-10 23:00

> [...]

>er desværre gået i udu (boksen med tænd/sluk/volumen virker ikke mere).

Hvis du har et stereoanlæg med en fri indgang, så brug det i stedet. Det
giver en langt bedre lyd.

Selv med et on-board lydkort lyder det bedre med stereoanlægget.

Fly

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-10-10 12:11

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Hvis du har et stereoanlæg med en fri indgang, så brug det i stedet. Det
> giver en langt bedre lyd.

Det har jeg, det står dog i den anden ende af stuen.

> Selv med et on-board lydkort lyder det bedre med stereoanlægget.

Jeps, men det skulle blot være noget muzak til baggrunden, når der skulle
tastes løs på maskinen.
Har i dag bestilt Logitech X-540, de spiller fint nok til mit brug.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-10-10 17:06

On Tue, 5 Oct 2010 13:11:23 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jeps, men det skulle blot være noget muzak til baggrunden, når der skulle
>tastes løs på maskinen.
>Har i dag bestilt Logitech X-540, de spiller fint nok til mit brug.

TIl det brug har jeg faktisk købt en gammel brugt Onkyo reciever og
bruge nogle gamle Samsung højttalere fra et for længst dødt
"steroeanlæg".
Så har jeg også radio, hvis jeg hellere vil høre det.

Fly

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-10 17:46

> TIl det brug har jeg faktisk købt en gammel brugt Onkyo reciever og
> bruge nogle gamle Samsung højttalere fra et for længst dødt
> "steroeanlæg".

Mit skrivebord er ikke så stort så det gør noget, så småt er godt

> Så har jeg også radio, hvis jeg hellere vil høre det.

Det hører jeg så stort set aldrig (kun når jeg kører bil).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Martinsen

Dato : 05-10-10 23:13

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> [...]
>
> Eller er der andre der er bedre (i ca. samme prisleje +/-)?
>
> Jeg skal mest bruge dem mest til at høre musik, når jeg arbejder ved

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/bw_mm-1_hojttalersystem.htm

Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-10-10 12:51

"Peter Martinsen" <petermartinsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/bw_mm-1_hojttalersystem.htm

Uha ja, de spiller sikkert ganske fint, men er nok lige en tand over mit
budget, samt måske en anelse overkill til mit brug

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Heine Svendsen

Dato : 07-10-10 09:01

Den 04-10-10 15:53, Per Beer Hansen skrev:
> [...]
>
> Eller er der andre der er bedre (i ca. samme prisleje +/-)?
>
> Jeg skal mest bruge dem mest til at høre musik, når jeg

En af mine kunder, en blind lydtekniker, har fantastisk gode
ører, og han synes at disse modeller lyder utroligt godt i
forhold til pris:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=25679&type=0

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=25688&type=0

http://www.shg.dk/Hoejttaler/Creative-Gigaworks-T3-2.1-2115893.html

men det er jo kun 2.0 og 2.1 systemer....

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-10 11:01

"Heine Svendsen" <hs@SletdettEindigo2.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.shg.dk/Hoejttaler/Creative-Gigaworks-T3-2.1-2115893.html
>
> men det er jo kun 2.0 og 2.1 systemer....

Det kunne sagtens have været muligheder for mig, men har købt nu.
Men tak for input.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-10 14:41

Heine Svendsen skrev:

> En af mine kunder, en blind lydtekniker, har fantastisk gode
> ører, og han synes at disse modeller lyder utroligt godt i
> [...]

Jeg købte i blinde (no pun intended) et sæt på din anbefaling -
og det har jeg ikke fortrudt. De lyder fænomenalt godt.

--
Bertel