hvilken stationær skal jeg vælge?
Fra : allan

Dato : 03-10-10 13:54

Hej.

Min søn skal bruge en stationør pc.

Han spiller meget CS online.
Dette er absolut nødvendigt at det
bare kører og ikke hakker.

Har set på to maskiner.

Hvilken er bedst?

http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_40/OFF01.SHTML (3800 kr)

Eller denne

Processor : AMD Dual Core X2 4850+
? RAM : 2048 MB
? Harddisk : 160GB
? Optisk : 20X DVD-RW Dual Layer Brænder
? Grafik : GeForce gt220 1024MB
? Bundkort : ECS 7050M-M
? Strømforsyning : 500 W
Prisen er 3000 kr for denne pc.

PS hvor stor er strømforsyningen i Aldi's Pc?

--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.95 Beta 3
Web @ http://www.newsleecher.com/?usenet
------------------- ----- ---- -- -

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-10 14:20

allan skrev:

> Min søn skal bruge en stationør pc.

> Han spiller meget CS online.
> Dette er absolut nødvendigt at det
> bare kører og ikke hakker.

> Har set på to maskiner.

> Hvilken er bedst?

Det kan jeg ikke sige fordi jeg ikke har forstand på grafikkort.

> http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_40/OFF01.SHTML (3800 kr)

Men jeg ville købe den. I kan bytte den inden for 30 dage -
*uanset* om I har taget den i brug. Det er en suveræn service som
Aldi tilbyder. Jeg har benyttet den en gang, og jeg blev blot
bedt om at skrive en kort forklaring på årsagen.

> Eller denne

> ? RAM : 2048 MB
> ? Harddisk : 160GB

Der kan den i hvert fald ikke være med.

> PS hvor stor er strømforsyningen i Aldi's Pc?

Jeg har købt fem pc'er ved Aldi. Ingen af dem har haft problemer
med strømforsyningen. Jeg har stadig de sidste fire.

--
Bertel

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 03-10-10 20:43

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> Jeg har købt fem pc'er ved Aldi. Ingen af dem har haft problemer
> med strømforsyningen. Jeg har stadig de sidste fire.

Også her på matriklen har Aldi været leverandør af tre Medion-maskiner til
stor tilfredshed for brugerne.
Ingen bøvl. Og priserne ligger i et leje, der ikke behøver at ødelægge
nattesøvnen.
Magasinet "Alt om Data" bringer ofte anmeldelser af Medion-maskiner.
Konklusionerne
er næsten altid positive uden overdrivelser. Gode og solide
"all-round-maskiner".

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-10-10 21:42

On Sun, 3 Oct 2010 21:43:00 +0200, Hans-Jørgen wrote:

> Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

Jeg har samme erfaring

> [...]
> nattesøvnen.
> [...] Gode og solide "all-round-maskiner".

Jeg er helt enig, også med svarene i tråden:

og tidligere. Jeg sidder ved min 3. stationære medionmaskine og er
tilfreds, i øvrigt også med min netbook derfra. Det er no-nonsence, men
appellerer ikke umiddelbart til folk der går op i at konfigurere selv. Der
er indbygget gendannelse på et lille drev, men den bliver ødelagt ved ny
partionering.

Hvis man accepterer opsætningen, er man i gang på 5 minutter, og det kører
bare med fin ydelse. Der er få irritationer, som let lader sig udrydde
* bull guard security på tidsbegrænset lincens, som bare skal ud
* MS office og/eller works på tidsbegrænset lincens, også ud

Bertel har tidligere været inde på at der på skiven også er en ren windåze
- måske også med der rigtige drivere? Så kan man jo sætte den op som man
vil, hvis man gider, jeg gider ikke.

--
pl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-10 22:00

Peter Loumann skrev:

> tilfreds, i øvrigt også med min netbook derfra. Det er no-nonsence, men
> appellerer ikke umiddelbart til folk der går op i at konfigurere selv.

Forkert.

> Bertel har tidligere været inde på at der på skiven også er en ren windåze
> - måske også med der rigtige drivere?

Drivere til både XP og Vista på mine ikke-nyeste pc'er. Til den
sidste er der kun drivere til Windows 7 (men de vil muligvis også
virke under Vista).

> Så kan man jo sætte den op som man vil, hvis man gider, jeg gider ikke.

Jeg gider, og jeg gør det hver gang.

--
Bertel

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 03-10-10 22:58

"Peter Loumann" <pedalo@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> On Sun, 3 Oct 2010 21:43:00 +0200, Peter Loumann skreve:
>
> Det er no-nonsence, men
> appellerer ikke umiddelbart til folk der går op i at konfigurere selv. >
..

> --
> pl

Her i huset køber vi computers for at bruge dem til en række specifikke
opgaver,
og ikke så meget for at lave diverse opsætninger. Til gengæld har jeg stor
respekt
for de mennesker, der går bagom og i virkeligheden finder ofte meget fikse
løsninger
på opståede problemer.
Og så skal lige hviske: Jeg kan sandelig også godt lide at kigge mig omkring
inde i "kassen" -
men det er ikke lige dér, jeg "formøbler" flest timer. Det er helt rart at
vide lidt om, hvad der
foregår - og hvordan "det virker".

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-10-10 14:41

> PS hvor stor er strømforsyningen i Aldi's Pc?

Nu overvejer jeg selv denne maskine til junior, og har derfor studeret den
nærmere - jeg mener bestemt at jeg på et tysj site har set at dener på 360
Watt.

mvh

Andreas M. Hansen