Alternativer til Aldi's maskine på onsdag ~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-10-10 08:56

Hej gruppe,

Jeg er på jagt efter en pc til min knægt - og hr kigget en del på:
http://www.aldi.medion.com/md8346/dk/?refPage=aldi

Prismæssigt er det i det segment jeg ønsker at finde noget.

Maskinen skal bruges til at spille spil som f.eks World of Warcaft og FIFA
11 - samt en smule Office pakke til lidt lektier.
Jeg er godt klar over at man ikke får en wild hardcore gamer maskine til de
penge.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Preben

Dato : 03-10-10 09:19

Den 03.10.2010 kl. 09:55 skrev Andreas M. Hansen <nokke99@hotmail.com>:

> [...]
> FIFA 11 - samt en smule Office pakke til lidt lektier.
> Jeg er godt klar over at man ikke får en wild hardcore gamer maskine til

Til den pris får du ikke noget bedre.

--
mvh/Preben

Fra : Gamle

Dato : 03-10-10 14:12

Andreas M. Hansen wrote:
> Hej gruppe,
>
> Jeg er på jagt efter en pc til min knægt - og hr kigget en del på:
> http://www.aldi.medion.com/md8346/dk/?refPage=aldi

En test af denne.
http://www.altomdata.dk/computer_til_lidt_af_hvert

Mvh.
Torben

Fra : John V.

Dato : 03-10-10 23:55

Den 03-10-2010 09:55, Andreas M. Hansen skrev:
> [...]
> FIFA 11 - samt en smule Office pakke til lidt lektier.
> Jeg er godt klar over at man ikke får en wild hardcore gamer maskine

World of Warcraft kræver ikke ret meget af computeren (heller ikke af
grafikkortet), Office gør heller ikke. Jeg ved ikke med FIFA 11.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Henning

Dato : 04-10-10 17:22

On Sun, 3 Oct 2010 09:55:57 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>11 - samt en smule Office pakke til lidt lektier.
>Jeg er godt klar over at man ikke får en wild hardcore gamer maskine til de

Som andre siger - du får ikke noget bedre til prisen. Sæt
stikkontakten i væggen og du er køreklar på 20 minutter. Er du ikke
tilfreds afleverer du maskinen retur inden 30 dage.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-10-10 20:03

Mange tak for alle jeres svar - jeg vil køre forbi Aldi på vejen til arbejde
på onsdag.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik

Dato : 09-10-10 11:46

> [...]
> FIFA 11 - samt en smule Office pakke til lidt lektier.
> Jeg er godt klar over at man ikke får en wild hardcore gamer maskine til

-Har du nu nogle erfaringer med denne pc, du vil dele?
-Er der nogen, der sidder inde med de fulde specifikationer på denne pc?

PS. Er denne pc ikke lidt bagud i forhold til udviklingen?

mvh henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-10 12:01

Henrik skrev:

> -Er der nogen, der sidder inde med de fulde specifikationer på denne pc?

Klik på linket i det indlæg du citerer. Der er adgang til alle de
oplysninger man kan ønske sig.

> PS. Er denne pc ikke lidt bagud i forhold til udviklingen?

3 GHz CPU, 3 Gbyte ram og 1 Tbyte harddisk - nej, det kan man
bestemt ikke sige.

Ligegyldigt hvad man køber, kan det altid fås bedre.

--
Bertel

Fra : Henrik

Dato : 09-10-10 14:56

> Klik på linket i det indlæg du citerer. Der er adgang til alle de
> oplysninger man kan ønske sig.

Listen er overfladisk ja. Vil gerne se det hele...

Hvilket bundkort sidder der i?
Er der 2 drev?
Hvilket mærke er ram'en?
Kan denne pc bruges til optagelse af tv med cinergy c hd pci? Kan den
trække hd kanaler?
Er der ingen windows 7 64 bit med i pakken?

> 3 GHz CPU, 3 Gbyte ram og 1 Tbyte harddisk - nej, det kan man
> bestemt ikke sige.
3 gb ram - er det nok til windows 7?

cpu er low end kunne jeg lige læse mig til. Er Cpu'en ikke en del
langsommere i de her i3,5,7 cpu'er fra intel eller hvad kan i sige om det?

Fra : Kurd

Dato : 09-10-10 16:01

"Henrik" <xxx@xxx.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> trække hd kanaler?
> Er der ingen windows 7 64 bit med i pakken?

Kan du nævnte to pc-mærker (ekskl. Medion), hvor der, hvis maskinen er født
med 32-bit Windows og 3 GB RAM, medfølger en 64-bit Windows?
Kan du nævne to pc-mærker, hvor der i specifikationerne/oplysningerne om
maskinen er angivet, om den kan bruges til optagelse af tv med cinergy c hd
pci?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-10 16:55

Henrik skrev:

> Er der 2 drev?

Et fysisk drev.

> Er der ingen windows 7 64 bit med i pakken?

Jo. Der er både en rå Windows 7 32 bit og en rå Windows 7 64 bit
foruden hele det præinstallerede svineri. Og alle nødvendige
drivere er der også på cd.

--
Bertel

Fra : Henrik

Dato : 09-10-10 18:47

> Et fysisk drev.

Jeg mente om der både er et dvd/cd afspiller drev og et dvd/cd brænder.
Det er der nemlig på min MD8818, hvilket jeg godt kan lide.

Fra : emjeppesen

Dato : 09-10-10 19:05

Henrik skrev:

>Jeg mente om der både er et dvd/cd afspiller drev og et dvd/cd brænder.

Det tvivler jeg stærkt på. Det bruger Medion normalt ikke.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-10 21:26

emjeppesen skrev:

> Det tvivler jeg stærkt på. Det bruger Medion normalt ikke.

Nej, ikke mere. Min 2GHz-Medion (så må I selv regne ud hvor
gammel den er) har cd-, dvd-, og floppydrev.

--
Bertel

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 10-10-10 06:16

> [...]
> bestemt ikke sige.
>
> Ligegyldigt hvad man køber, kan det altid fås bedre.

3 GB RAM er ikke specielt meget?

Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-10 13:02

Bjarne S Nielsen skrev:

> 3 GB RAM er ikke specielt meget?

Nej. Det er heller ikke specielt lidt. 1 Gbyte er i øvrigt nok
til langt de flestes behov. Det er hvad jeg har på den maskine
jeg bruger mest.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 10-10-10 13:47

Bertel Lund Hansen skrev:

> 1 Gbyte er i øvrigt nok
>til langt de flestes behov. Det er hvad jeg har på den maskine
>jeg bruger mest.

Har du win7?
Win 7 bruger næsten selv 1 GB

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-10 14:42

emjeppesen skrev:

> Har du win7?

Ikke på denne her. Den kører XP.

> Win 7 bruger næsten selv 1 GB

Jeg har set mange foskellige udsagn om hvad Windows bruger. Mange
af dem overser at der er forskel på at "bruge" = "fylde op med
data" og "bruge" = "reservere". Og noget af den egentlige brug
kan også være hyppigt brugte elementer som ikke nødvendigvis vil
optage hukommelse hvis den skal bruges til noget andet (idet de
så i stedet genhentes fra disk).

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 10-10-10 15:23

Bertel Lund Hansen skrev:

>Ikke på denne her. Den kører XP.

Så kan du ikke sammenligne RAMforbruget.

>Jeg har set mange foskellige udsagn om hvad Windows bruger. Mange
>af dem overser at der er forskel på at "bruge" = "fylde op med
>data" og "bruge" = "reservere"

Det er jeg helt med på, og det er da også lige knap 1 GB, der skal
bruges for at win7 kan køre, men den skal jo gerne kunne lave andet
også og 1 GB RAM er altså for lidt til "almindeligt brug".

>Og noget af den egentlige brug
>kan også være hyppigt brugte elementer som ikke nødvendigvis vil
>optage hukommelse hvis den skal bruges til noget andet (idet de
>så i stedet genhentes fra disk).

Under alle omstændigheder vil jeg nødig køre med 1 RAM. Jeg har 6 GB
og det er meget passende til mit brug.

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Mogens

Dato : 10-10-10 16:01

emjeppesen wrote:

> Under alle omstændigheder vil jeg nødig køre med 1 RAM. Jeg har 6 GB
> og det er meget passende til mit brug.
>
> Hilsen emj

Enig. 1GB er helt til huttibras, og selv XP har gevaldigt gavn af at få
i hvert fald 1GB ekstra smidt i.

Fra : emjeppesen

Dato : 10-10-10 16:29

Mogens skrev:

>Enig. 1GB er helt til huttibras, og selv XP har gevaldigt gavn af at få
>i hvert fald 1GB ekstra smidt i.

MS siger 1 GB til 32-bit og 2 GB til 64-bit
+ lidt mere info

http://kortlink.dk/microsoft/8882

hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-10 17:37

Mogens skrev:

> Enig. 1GB er helt til huttibras, og selv XP har gevaldigt gavn af at få
> i hvert fald 1GB ekstra smidt i.

Jeg kan ikke mærke forskel på 1 og 3 GByte under XP.

--
Bertel

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-10-10 12:35

> -Har du nu nogle erfaringer med denne pc, du vil dele?
> -Er der nogen, der sidder inde med de fulde specifikationer på denne pc?
>
> PS. Er denne pc ikke lidt bagud i forhold til udviklingen?

Jeg købte maskinen, og har sat den ind på knægtens værelse - og han er
meget godt tilfreds indtil videre.
De havde også den foregående maskine i butikken - som jo selvfølgelig var
mere kraftig med i5 (eller var det i7 ?) processoren - og så med 4 Gb RAM.
Grafikkortet var dog det samme, og disken ligeså - så jeg vurderede at
processoren og 1 Gb RAM ikke var værd at bruge 1700 kr mere for.
Maskinen er jo ikke nogen hard core gaming maskine - dertil er grafikkortet
ikke kraftigt nok - men det er en ganske OK all-round maskine.
Processoren er efter min mening sjældent flaskehalsen med de OS'er og
applikationer som folk normalt bruger.

Maskinen efterlader et OK indtryk, det eneste negative jeg har at bemærke er
at tastatur og mus føles som noget gevaldigt bras - men de to ting koster jo
ikke alverden.
Maskinen har desuden et kraftigt blåt lys i det meste af frontpanelet -
dette virker lidt poppet efter min (51 årige...) smag - men knægten (14 år)
klager ikke.
En ting som ligeledes gav mig en aha-oplevelse, var at der ikke er en rigtig
Bios som man kan rode i...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-10 13:06

Andreas M. Hansen skrev:

> Maskinen efterlader et OK indtryk, det eneste negative jeg har at bemærke er
> at tastatur og mus føles som noget gevaldigt bras - men de to ting koster jo
> ikke alverden.

Jeg sidder med mit oldnordiske tastatut fra en af de første pc'er
jeg fik. Jeg har ikke fundet noget bedre. Det sidste til min
nyeste pc med meget flade taster er noget decideret bras.Jeg
rammer ved siden af hele tiden.

> En ting som ligeledes gav mig en aha-oplevelse, var at der ikke er en rigtig
> Bios som man kan rode i...

Det er der nu nok. Det er der i hvert fald i den jeg købte for en
måned siden. Men moderne pc'er bliver sat op så de skjuler
opstartsmeddelelserne og viser en reklame i stedet for.

Prøv at tampe [Delete ] når du har tændt den. Man ved aldrig
hvornår tastaturet aflæses, så jeg sidder og trykker i en
uendelighed hver gang jeg skal se i BIOS.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 09-10-10 15:29

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det sidste til min
>nyeste pc med meget flade taster er noget decideret bras.

Med min seneste Medion fulgte der et super tastatur, men det var også
en stationær til 15.000 kr.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-10-10 16:41

> [...]
> hvornår tastaturet aflæses, så jeg sidder og trykker i en
> uendelighed hver gang jeg skal se i BIOS.

Sandelig! - der er en rigtig god gammeldags AMI Bios, når bare man holder
<Del> nede under Power-Up
Mange tak for tippet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-10 16:57

Andreas M. Hansen skrev:

> Sandelig! - der er en rigtig god gammeldags AMI Bios, når bare man holder
> <Del> nede under Power-Up

Du kan også slå reklamen fra og få den sorte skærm med
meddelelser.

--
Bertel

Fra : cykelsmeden

Dato : 09-10-10 19:27

Den 09-10-2010 17:40, Andreas M. Hansen skrev:
> Sandelig! - der er en rigtig god gammeldags AMI Bios, når bare man
> holder <Del> nede under Power-Up

det er altid rart når nogen finder en NY feature

//finn

Fra : Henrik

Dato : 09-10-10 14:58

Den 09-10-2010 13:34, Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> år) klager ikke.
> En ting som ligeledes gav mig en aha-oplevelse, var at der ikke er en

Kan det blå lys slukkes?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-10 16:57

Henrik skrev:

> Kan det blå lys slukkes?

En skævbider kan udrette mirakler hvad det angår.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 09-10-10 15:27

Andreas M. Hansen skrev:

>Maskinen har desuden et kraftigt blåt lys i det meste af frontpanelet -
>dette virker lidt poppet efter min (51 årige...) smag

Det kan du bare slukke med den drejeknap, der sidder på tastaturet.
....eller du kan skifte til rød eller lilla )

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-10-10 15:37

> Det kan du bare slukke med den drejeknap, der sidder på tastaturet.
> ...eller du kan skifte til rød eller lilla )

Hmmm - har lige kigget, og der er altså ingen drejeknapper på vores
tastatur...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : emjeppesen

Dato : 09-10-10 16:23

Andreas M. Hansen skrev:

>Hmmm - har lige kigget, og der er altså ingen drejeknapper på vores
>tastatur...

øøøøøøøHHHHH.
Kan du heller ikke skifte farve?
Prøv at konsultere din brugsanvisning

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-10-10 16:39

> øøøøøøøHHHHH.
> Kan du heller ikke skifte farve?
> Prøv at konsultere din brugsanvisning

Har jeg gjort - den siger intet om lysshowet...

mvh

Andreas M. Hansen