Flytning af f.eks. TListBox
Fra : Kurt G

Dato : 02-10-10 17:53

Når jeg ser på de events, der er under f.eks. TListBox, er der flere, som
angår noget med "OnDrag".
Jeg får så den tanke, om man i programmeringen kan give mulighed for at
flytte med selve listboxen under prgramkørslen.

Kan ma det og i givet tilfælde hvordan?

Mvh Kurt

Fra : cykelsmeden

Dato : 03-10-10 20:06

Den 02-10-2010 18:52, Kurt G skrev:
> noget med "OnDrag".
> Jeg får så den tanke, om man i programmeringen kan give mulighed for at
> flytte med selve listboxen under prgramkørslen.

onDrag/Drop går på data, altså elementer i listen.

> Kan ma det og i givet tilfælde hvordan?
Ikke med listens events/metoder. Du kan programmere dig ud af det, med
lidt bøvl.

finn

Fra : Kurt G

Dato : 04-10-10 08:42

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> onDrag/Drop går på data, altså elementer i listen.

> Ikke med listens events/metoder. Du kan programmere dig ud af det, med
> lidt bøvl.
>
> finn

Tak for svaret, Finn.
Vil det sige, at man med musen kan tage ved indholdet og flytte de op/ned i
listen?

Mvh Kurt

Fra : cykelsmeden

Dato : 04-10-10 12:58

Den 04-10-2010 09:41, Kurt G skrev:
> Tak for svaret, Finn.
> Vil det sige, at man med musen kan tage ved indholdet og flytte de op/ned i
> listen?
Nu er det nogen år siden jeg havde strøm på programmeringsmaskinen
Men Drag/Drop går principielt på ind og ud af listen, eks. et navn fra
et regneark kan trækkes ind i listen og droppes eller omvendt. Det er
programmeringen af de 2 events, som bestemmer eksakt hvad der skal ske
som eks listbox.additem = etellerandet (svjh!

Sorteringen/rækkefølgen af listen vil afhænge af hvad og hvordan listen
har sine data. (SQL, dataliste, memory osv)

finn

Fra : Kurt G

Dato : 04-10-10 16:09

> [...]
>
> Sorteringen/rækkefølgen af listen vil afhænge af hvad og hvordan listen
> har sine data. (SQL, dataliste, memory osv)

Tak, Finn
Så fik jeg lidt begreb om det; det havde jeg helt misforstået!

Mvh Kurt