Fra ASP til PHP
Fra : John Sarby

Dato : 02-10-10 13:24

Hej.
Er der en venlig sjæl der gider hjælpe mig?
Jeg skal til at programmere i PHP i stedet for ASP.
Hvilket program skal have fat i så jeg kan skrive mine koder, og
hvor findes det.
I ASP hedder det
Visual Studio
MVH
John

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 02-10-10 15:09

Den 02-10-2010 14:23, John Sarby skrev:
> [...]
> Jeg skal til at programmere i PHP i stedet for ASP.
> Hvilket program skal have fat i så jeg kan skrive mine koder, og

Du kan skrive php med hvilken som helst teksteditor, da php kun er
tekstfiler.

F.ex.
notepad
notepad++
ultraedit
og mange andre.
Forskellen mellem de forskellige editorer kan være syntaxfremhævning
automatisk indrykning, revisionsstyring og understøttelse af ssh/ftp, så
man kan arbejde med filerne på webserverne uden at skulle bruge andre
programmer til at up og downloade.

Leif

Fra : \"@

Dato : 02-10-10 19:37

Den 02-10-2010 16:08, Leif Neland skrev:
> [...]
Er selv rimeligt begejstret for Netbeans, der også kan bruges til Java,
som den oprindeligt er udviklet til, hvis du skulle få brug for det en dag.

Har en funktion indbygget, der automatisk opdaterer filerne på nettet
(via ftp), hver gang man gemmer filen. Smart hvis man har brug for det?

http://netbeans.org/features/php/index.html

Mikael

PS: Der findes mange editorer (programmer) også til ASP. Visual Studio
er bare et af dem

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-10 21:12

John Sarby skrev:

> Er der en venlig sjæl der gider hjælpe mig?
> Jeg skal til at programmere i PHP i stedet for ASP.
> Hvilket program skal have fat i så jeg kan skrive mine koder, og hvor findes det.

Hvis Visual Studio laver noget automatik, tror jeg ikke du finder
noget tilsvarende.

Af 'almindelige' editorer findes der et hav af gratis og billige
programmer. Selv bruger jeg mest MED men har også EditpadLit og
HTML-kit samt JCreator.

Til CSS-delen er den gratis TopstyleLite dejlig som opslagsværk.
Jeg bruger ikke dens editorfunktioner.

MED:
http://www.med-editor.com/indexus.html

EditpadLite
http://www.download.dk/index.asp?Kat=htmltools&subkat=tekst&prog=7460&program=EditPad%20Lite

HTML-kit
http://www.htmlkit.com/

JCreator:
http://download.cnet.com/JCreator-LE/3000-2212_4-10044893.html

TopstyleLite:
http://topstyle.en.softonic.com/

--
Bertel

Fra : scootergrisen

Dato : 03-10-10 01:59

Eftersom PHP filer er ren tekst så kan du bruge alle tekst redigerings
programmer.
Jeg bruger selv Notepad++ : http://notepad-plus-plus.org/
Plugins til notepad++ : http://sourceforge.net/apps/mediawiki/notepad-plus/index.php?title=Plugin_Central
Jeg bruger autosave og explorer plugins.

Fra : Hogo Blokk

Dato : 05-10-10 23:27

"John Sarby" <info@playtimevideo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg skal til at programmere i PHP i stedet for ASP.
> Hvilket program skal have fat i så jeg kan skrive mine koder, og

Må jeg anbefale Microsofts ExpressionWeb 4 til den lidt mere
professionelle php udvikler. Den koster ca. 1000,-
men er vel billigere end Visual Studio.
se http://www.microsoft.com/expression/products/Web_Overview.aspx
--
Hilsen Hugo

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-10 11:09

John Sarby wrote:

> Er der en venlig sjæl der gider hjælpe mig?
> Jeg skal til at programmere i PHP i stedet for ASP.
> Hvilket program skal have fat i så jeg kan skrive mine koder, og
> hvor findes det.

Jeg er meget glad for Komodo IDE. Det findes i en gratis lightudgave:

http://www.activestate.com/komodo-edit