"For gammel" til lille kørekort?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-10-10 13:13

Hej gruppe :)

Min kæreste har netop fået erhvervet sig et MC kørekort, i en alder af 34år.

Køretimerne foregik de første par gange på stor MC, men da hun ikke
følte sig tryg ved at køre på den blev den skiftet ud med en Suki GN250,
som hun så tog de resterende køretimer, køreteknik og praktisk køreprøve på.

Jeg mener jo så at have hørt engang i landet for længe siden, at hvis
man fravælger stor MC til køretimer og køreprøve, så ryger man ind under
2-års reglen for lille kørekort.
På det midlertidige kørekort var også påført et L, som vi antog stod for
"lille"

Men da hun så modtog det rigtige plastikkort, er gyldighedsdatoerne sat
i feltet for stor MC.

Har jeg så misforstået noget om 2-års reglen, eller har
"kørekortstrykkeriet", begået en fejl ved at give hende stort kørekort?

/Robert

Fra : Jan A Jensen

Dato : 01-10-10 13:31

> [...]
>
> Har jeg så misforstået noget om 2-års reglen, eller har
> "kørekortstrykkeriet", begået en fejl ved at give hende stort kørekort?

når hun har taget køreprøven på "lille"mc så må hun ikke køre "stor" før der
er gået 2 år.

men om der står noget på kortet herom mener jeg ikke. jeg tror kun at man
kikke på dato ud for mc bag på kortet
og så står resten nok kun i politiets EDB..... For når de 2 år er gået så
mener jeg ikke at man får et nyt kørekort tilsendt.

Vh. Jan Jensen

Fra : Johnny Hansen

Dato : 01-10-10 13:53

"Robert Eriksen" <roe@denlilleinvalidesol.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men da hun så modtog det rigtige plastikkort, er gyldighedsdatoerne sat i

Min kone har også fået `lille`kort da hun fik sit - men i hendes er der
stemplet på lille mc felt..
efter 2 år skal man selv betale for at få et nyt kort med stempel i stor mc
felt hvis det ønskes..
har hørt at man ikke rigtig kan finde ud af vores regler hvis man skal
fremvise kortet i syden derfor kunne det være
smart at få det lavet om når tid er..
Det slipper i så for

johnny

Fra : Andersen [3650]

Dato : 01-10-10 19:47

Johnny Hansen har bragt dette til verden:
> [...]
> har hørt at man ikke rigtig kan finde ud af vores regler hvis man skal
> fremvise kortet i syden derfor kunne det være

Kunne det ikke være der står en kode nederst.
På mit står f.eks 100 som betyder jeg ikke har til sidevogn.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-10-10 03:20

On 1 Okt., 14:12, Robert Eriksen <r...@denlilleinvalidesol.invalid>
wrote:
> [...]
>
> Har jeg så misforstået noget om 2-års reglen, eller har
> "kørekortstrykkeriet", begået en fejl ved at give hende stort kørekort?

Du har ikke misforstået noget. Hun har kun det lille kort. At det så
er stemplet i det store er en fejl.
Enten er fejlen sket ved at kørelærer eller sagkyndige har noteret
hende for stort kort ved køreprøven, eller også er det sket under
fremstillingen.
Men ring og hør hvad hun står registreret til.