Valg af MC motor
Fra : Jan

Dato : 01-10-10 10:28

Hejsa,

Jeg overvejer at bygge en lille bil men med en MC motor som drivkraften.
Det jeg søger er en 4 cylinder+, 1000ccm+ og kardantræk uden det skal være
alt for dyrt.

Hvis nogen kunne pege mig i den rigtige retning ville jeg være glad.

Venlig hilsen

Jan

Fra : Hekto

Dato : 01-10-10 06:10

On Oct 1, 11:28 am, "Jan" <j...@inventio.it> wrote:
> [...]
> alt for dyrt.
>
> Hvis nogen kunne pege mig i den rigtige retning ville jeg være glad.

Med de specifikationer ... hvorfor kan det så ikke bare være en BIL-
motor?

Havde det været noget spændende som man kunne proppe en V2 ... Ducati,
Moto GuZZi, Hånda, Skruzuki-motor i, så ville det da blive en
anderledes bil!

--

/Hekto

Fra : Armand

Dato : 03-10-10 22:50

Den 01-10-2010 14:09, Hekto skrev:

> [...]
>
> Havde det været noget spændende som man kunne proppe en V2 ... Ducati,
> Moto GuZZi, Hånda, Skruzuki-motor i, så ville det da blive en

Tjaeh - Nu hælder Fiat jo atter en twin i 500'eren, så det forbliver
ikke så entydigt som hidtil!

--
Armand.

Fra : Kai Agerschou

Dato : 01-10-10 17:17

?Se hamher: http://www.youtube.com/watch?v=4OSFUC3-ars

Venlig hilsen
Kai

Fra : p.jarnbak

Dato : 01-10-10 20:03

On 01-10-2010 11:28, Jan wrote:
> [...]
> være alt for dyrt.
>
> Hvis nogen kunne pege mig i den rigtige retning ville jeg være glad.

Du kan få en gammel bmw k100 for ca 1000eur i tyskerland.Køb nyere end
1986; da de er lavet til blyfri.Alle reservedele kan købes originalt og
er generelt biligere end til jap cykler.
M.v.h. Palle.

Fra : LasseNC

Dato : 01-10-10 15:56

On 1 Okt., 21:02, "p.jarnbak" <jarn...@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> 1986; da de er lavet til blyfri.Alle reservedele kan købes originalt og
> er generelt biligere end til jap cykler.

Til den pris må det næsten være billigere bare at få en bilmotor hos
en ophugger?

Fra : p.jarnbak

Dato : 03-10-10 21:46

On 01-10-2010 23:55, LasseNC wrote:

> Til den pris må det næsten være billigere bare at få en bilmotor hos
> en ophugger?
Ja,men her for du alt det elektriske m.generator ,kølesystem og alt til
benzininsprøjtningen + kobling og kardantræk.Der er jo også bremserne
man kan bruge og instrumenterne.Men ja det er billigere at købe en bil
motor men du skal faktisk have en hel bil for at få det hele med.
Venligst Palle.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-10-10 20:00

> Jeg overvejer at bygge en lille bil men med en MC motor som drivkraften.
> Det jeg søger er en 4 cylinder+, 1000ccm+ og kardantræk uden det skal være
> alt for dyrt.

Hvis du dropper kravene til kardan stiger mulighederne meget. Søg evt på
youtube efter ombyggede smart fortwo 450 (søg blot på smart og suzuki) og de
vil finde flere 1000/1300 GSX'er ombygninger.

Og så faldt jeg over den som kit: http://www.smartuki.com

Kunne være sjovt at komme med i en dansk synshal ...

Fra : Jan

Dato : 11-10-10 07:29

Hej alle,

Tak for jeres svar.