Valg af udbyder et dilemna..
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 30-09-10 15:08

Vores bebyggelse har indstalleret Comx fiber. ComX levere TV,internet og IP.
Jeg er tilkoblet 20/20MB og det passer til mine hjemmeservere og al det
andet trafik jeg bruger internettet til.
ComX har ligeledes leveret TV men firmaet har problemer med Viasat
kanalerne som en del beboere gerne vil se. Dem kan vi betale os fra via
en opsat Satelit antenne.
Jeg mangler gode argumenter til Boligforeningens valg af bredbånds
leverandør.. De fleste er ældre mennesker som mest er interesseret i TV.
Internetbrugerne er i undertal.

Der skal stemmes om Yousee som tilbyder næsten de samme Kanaler som ComX
men internettet kun 8/4MB.

For nogen beboere vil det være et stort tilbageskridt. Nogle er endda
tilsluttet mere end 20/20MB.

Nu mangler jeg nogle gode argumenter til mødet for at undgå at Yousee
kommer ind og fjerner ComX udstyret og bygger deres eget og oven i købet
forlanger 48 måneders opsigelse.
ComX har ingen !

Hvem kan hjælpe mig her ? og hvorfor er det nu sådan at Yousee kun kan
tilbyde max 8/4MB i en verden hvor fildeling, video streaming osv er
normalt.. Har nogen et bud på hvad der er årsagen til det. ? 8/4MB

mvh pjl

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-09-10 19:55

On 30-09-2010 16:07, Per Juul Larsen wrote:

> Der skal stemmes om Yousee som tilbyder næsten de samme Kanaler som ComX
> men internettet kun 8/4MB.
>
> mvh pjl

Prøv at forklare beboerne at der er en verden udenfor både tv og
internettet.

Ellers plejer argumenter som billigste pris at vinde gehør.

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-10 21:45

On Thu, 30 Sep 2010 16:07:44 +0200, Per Juul Larsen <juul@larsen.dk>
wrote:

> Der skal stemmes om Yousee som tilbyder næsten de samme Kanaler som ComX
> men internettet kun 8/4MB.

Hvad med i stedet at foreslå Dansk Bredbånd, der både har Viasat-
kanalerne og et udmærket Internet-produkt?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Henning

Dato : 30-09-10 21:53

>Der skal stemmes om Yousee som tilbyder næsten de samme Kanaler som ComX
>men internettet kun 8/4MB.

Glem alt om een leverandør til det hele! Du kan købe 20Mbit internet
til ganske få kroner nu om dage hos en helt tredie spiller, vil folk
have telefoni køber de det hos en fjerde osv. Den samlede pakke er et
levn fra "gamle dage".

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-10 22:11

On Thu, 30 Sep 2010 22:52:49 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> Glem alt om een leverandør til det hele! Du kan købe 20Mbit internet
> til ganske få kroner nu om dage hos en helt tredie spiller

Hvor mener du, man kan få 20/20 'til ganske få kroner'?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Henning

Dato : 30-09-10 22:38

On Thu, 30 Sep 2010 23:11:28 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Hvor mener du, man kan få 20/20 'til ganske få kroner'?

Jeg skriver 20Mbit, ikke 20/20 - ganske få kroner;
http://www.bredbaandindeks.dk/20-29-mbit.php

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-10 00:20

Henning skrev:

> Jeg skriver 20Mbit, ikke 20/20 - ganske få kroner;
> http://www.bredbaandindeks.dk/20-29-mbit.php

For den laveste pris kan jeg næsten få 30/30 hos min udbyder.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-10-10 06:13

On Thu, 30 Sep 2010 23:38:22 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> Jeg skriver 20Mbit, ikke 20/20 - ganske få kroner;

Men OP gjorde netop klart, at det var vigtigt, det er 20/20...

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-10-10 06:51

Henning <no.mail@all.invalid> crashed Echelon writing

> Jeg skriver 20Mbit, ikke 20/20 - ganske få kroner;
> http://www.bredbaandindeks.dk/20-29-mbit.php

Og her lister du båndbredder som har det laveste upload af alle nævnt i
denne tråd.

Hvis du havde lavet sammenligningen med VDSL kunne jeg følge dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-10-10 06:48

Per Juul Larsen <juul@larsen.dk> crashed Echelon writing

> Jeg mangler gode argumenter til Boligforeningens valg af bredbånds
> leverandør.. De fleste er ældre mennesker som mest er interesseret i TV.
> Internetbrugerne er i undertal.

Nu ved vi ikke hvor du bor, men har foreningen overvejet fiber til
lejlighederne? Dermed kan hver beboer selv beslutte hvad de vil have og
hvor meget.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 01-10-10 09:34

Den 01-10-2010 07:48, Bjarke Andersen skrev:
> [...]
>
> Nu ved vi ikke hvor du bor, men har foreningen overvejet fiber til
> lejlighederne? Dermed kan hver beboer selv beslutte hvad de vil have og

Tak for svar..

Vi har købt og betalt fiber via ComX som lige siden har leveret TV,
Telefoni og internet.De gamle Antennestik (TDC) Coax sidder stadig i
lejlighederne.
Der er et overvejende flertal af ældre som kun bruger TV. Af en eller
anden grund foretrækker nogle konservative at skifte til Yousee selv om
kanaludbudet stort set er det samme som ComX. Og her er vi så den lille
flok af glade internetbrugere som nyder godt af et fibenet som kan
transmitere data 20/20 og meget mere til en lille pris..
Yousee starter med at fjerne al ComX udstyret og opgradere deres eget
gamle som stadig er her.
Men internet delen hedder så 8/4 altså en forringelse som de fleste
sikkert er ligeglade med...
Hvad er argumenterne for at beholde vores hurtige Transmissionssystem ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-10 09:45

Per Juul Larsen skrev:

> Hvad er argumenterne for at beholde vores hurtige Transmissionssystem ?

Det giver en højere salgspris på lejlighederne/husene.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-10-10 10:10

> Yousee starter med at fjerne al ComX udstyret og opgradere deres eget
> gamle som stadig er her.
> Men internet delen hedder så 8/4 altså en forringelse som de fleste

Hvorfor hedder internet delen 8/4 og ikke 50/5? Skyldes det Yousees kabling
i jeres ejendom eller andet steds?

Men jeg kan fortælle dig at der er andre som står værre til. Her har man
Yousee i bygningen, alle deler den samme store pakke grundet Yousee har
lavet serieforbindelse af coax kablerne, og man kan ikke få YouSee
bredbånd.

Fiberen til ejendommen blev i øvrigt nedstemt. Her deler ejendommen så en
15/15 VDSL linje, hvis beboeren ønsker det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Thrane

Dato : 06-10-10 21:34

Den 30-09-2010 16:07, Per Juul Larsen skrev:
> [...]
> ComX har ligeledes leveret TV men firmaet har problemer med Viasat
> kanalerne som en del beboere gerne vil se. Dem kan vi betale os fra via

Mærkeligt vi får leveret 7 viasatkanaler som dvb-t via kabel fra COMX.
Så det kan lade sig gøre.

mvh
Michael

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 09-10-10 07:56

Den 06-10-2010 22:34, Michael Thrane skrev:

> Mærkeligt vi får leveret 7 viasatkanaler som dvb-t via kabel fra COMX.
> Så det kan lade sig gøre.
>
> mvh
> Michael
vi blev tilsluttet ComX på et tidspunkt hvor Viasat var en naturlig del
af deres Kanal tilbud. ComX kom i konflikt med Viasat og vi måtte hente
kanalerne ned via Parabol...
For et år siden satte Viasat prisen oo til 100kr for en kanalpakke på 8
kanaler.. Før ca. 40kr..
Det sagde vi nej til... men alle kanaler kan distrubueres nu via Comx
lysleder til en større pris ganske vist..
Resultatet i øvrigt blev ComX som leverandør af al internet Tv og
bredbånd... især pga Yousee meget lange opsigelsesperiode på 60 måneder
mod ComX 3 mdr..
så for min part et godt resultat.. for andre derimod nedslående, - da
Yousee TV er et must.. forstå det hvem som kan..

tak for dit svar.

mvh pjl

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-10-10 12:44

On 1 Okt., 10:34, Per Juul Larsen <j...@larsen.dk> wrote:

> Vi har købt og betalt fiber via ComX som lige siden har leveret TV,
> Telefoni og internet.

Kan du sige noget om hvordan løsningen teknisk leveres?

Du siger kun fibernet.

Har i fiber ind i lejlighederne med en fiberbox, eller har såkaldt PDS/
RJ45 udtag og et antennestik?

>De gamle Antennestik (TDC) Coax sidder stadig i
> lejlighederne.

> Yousee starter med at fjerne al ComX udstyret og opgradere deres eget
> gamle som stadig er her.

Hvorfor skulle i dog give Yousee lov til at fjerne jeres installerede
udstyr, det lyder lidt mærkeligt!

Normalt plejer internet og antenne være delt fra hinanden hos Comx...

Altså i burde sagtens få internet, IPtv og telefoni hos comx, selvom i
måske skulle leje coax/tv kablingen til Yousee levering.

> Hvad er argumenterne for at beholde vores hurtige Transmissionssystem ?

Ja det er da selvfølgelig at få de gode leveringsbetingelser fra begge
parter...

I kan jo også vælge at sige at Yousee må levere på de gamle
antennestik, og så kan folk i lejlighederne selv bestemme...

Men ofte har udbyderne mest interresse i at der kun er 1 tvudbyder, da
det ofte kan give en bedre pris på abonnementet.

Yousee er selvfølgelig interreseret i at levere både internet, tv
osv.. Det kan de også gøre ved det gamle antenneanlæg hvis der bliver
sat nye forstærkere osv op, men det er ikke en lige så stor udgift som
at trække nye kabler osv.

Det lyder lidt som om du er lidt på røven med det tekniske og lytter
lidt for meget til hvad udbyderne prøver at fortælle jer. Men altid
godt lige at få det afklaret på nettet.

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 09-10-10 09:55

Den 07-10-2010 20:44, Bjarke Hansen skrev:

> [...]
>
> Det lyder lidt som om du er lidt på røven med det tekniske og lytter
> lidt for meget til hvad udbyderne prøver at fortælle jer. Men altid

Vi har stadig vores gamle indstallation fra TDC. Og Elektronikken
intakt. Yousee tilbød at opgradere udstyret og levere Tv på de kabler
der stadig er i lejligheden. I tilbudet fremgik det at internetdelen kun
kunne yde 8/4. Det tolker jeg som en begrænsning på Yousees løsning med
at levere det hele på vores gamle (Coax/kobbekabler).
Udbyderne kan pakke deres løsninger ind i tekniske termer der er sort
snak for os over de 70 så de har nemt ved at køre rundt med beboere der
kun er interesseret i TV. Så det har du ret i.. Teknikken bag er rimelig
uinteressant og uforståelig.

Nu blev det ComX vi valgte og argumentet var 60 måneder som Yousee bandt
os til. Der var kun en eller to kanaler forskel, og prisen var ca. 13
dyrere hos Yousee alt i alt... valget var let.
tak for dit svar..
mvh pjl