Ny Stationær PC
Fra : Jesper Johnsen

Dato : 27-09-10 08:23

Hej

Jeg har bestemt mig for at jeg skal have mig en stationær PC igen.
Jeg vil bruge den til at spille på, men alt behøver ikke at stå på
maks for at gøre mig glad.

Her er nogle af de stumper jeg kigger på:
Kabinet: http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=139046 (skal
kunne stå i min ikea reol)
CPU: i5 760 (ca. 1400 kr)
GFX: 5770 radeon 1GB (ca. 1200 kr.)

Hvad med motherboard, Ram, og HD?
Hvilke mærker er gode idag, og er der nogle modeller der er specielt
gode?
Forestiller mig ca 700kr for MB og 700 til RAM (2x2GB).
og en lille HD på 500GB, har en NAS til musik og billeder, så mit
plads behov er ikke voldsomt.

Det skal siges at jeg har en skærm der kører 1280x1024 som jeg vil
beholde, og opløsningen kommer aldrig over 1600x1050 selv om jeg køber
en ny skærm på et tidspunkt.

mit samlede budget, ligger på max 6000.- for HW, så der er ikke plads
til meget der er state-of-the-art.

Nogle der har et link til Windows 7 som er billig ( er blevet for
gammel til pirat SW)

Hilsen
Jesper Johnsen

Fra : Henning

Dato : 27-09-10 16:16

>mit samlede budget, ligger på max 6000.- for HW, så der er ikke plads
>til meget der er state-of-the-art.
>
>Nogle der har et link til Windows 7 som er billig ( er blevet for
>gammel til pirat SW)

Det klassiske svar - køb en færdig pc i Aldi, sæt evt. et bedre
grafikkort i, så er du kørende med dit budget

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 27-09-10 09:29

> Det klassiske svar - køb en færdig pc i Aldi, sæt evt. et bedre
> grafikkort i, så er du kørende med dit budget

Aldi kan tit lave en PC til en god pris.
Men tvivler på at jeg kan finde en i5/i7, + grafikkort til under
6000,-

Og der er lige det krav at den ikke må være mere end 33x33x40 (HxBxD)
Så det hele skal flyttes over i et andet kabinet.

Hilsen
Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-10 21:54

Jesper Johnsen skrev:

> Aldi kan tit lave en PC til en god pris.
> Men tvivler på at jeg kan finde en i5/i7, + grafikkort til under
> 6000,-

Den sidste jeg købte for 5'000 kr., har 1 Tbyte hd og 4 Gbyte ram
og er udstyret med en Intel Core i5 CPU.

> Og der er lige det krav at den ikke må være mere end 33x33x40 (HxBxD)

Den er så 35*18*39.

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-10 19:10

Jesper Johnsen skrev den 27-09-2010 16:23:
> Nogle der har et link til Windows 7 som er billig ( er blevet for
> gammel til pirat SW)

En engelsk Win 7 kan måske fås billigere hos amazon.co.uk end i DK.
Forskellen mellem dansk og engelsk MOMS skal lægges oven i prisen og
porto, som vist er ca. 6£. Jeg kan sælge en engelsk Home Premium Full
Version lidt billigere, hvis det har nogen interesse.

Det skulle i øvrigt kunne lade sig gøre at lave en nyinstallation med en
opgraderingsversion.

Fra : Pico

Dato : 27-09-10 22:37

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> En engelsk Win 7 kan måske fås billigere hos amazon.co.uk end i DK.
> Forskellen mellem dansk og engelsk MOMS skal lægges oven i prisen og

Køber man inden for EU skal der kun betales den moms som de har i det land
man køber fra.

--
MVH
Pico

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 27-09-10 23:53

On 27 Sep., 20:10, Jens Jensen <a...@a.invalid> wrote:

> [...]
> Version lidt billigere, hvis det har nogen interesse.
>
> Det skulle i øvrigt kunne lade sig gøre at lave en nyinstallation med en

Hvad betyder det i pris?

Fra : Henning

Dato : 28-09-10 08:20

On Mon, 27 Sep 2010 22:52:46 -0700 (PDT), Jesper Johnsen
<ing.jsjohnsen@gmail.com> wrote:

>Hvad betyder det i pris?

Så kan du lige så godt stjæle den helt! Opgradering kræver du har en
lovlig version at opgradere fra. Det kan måske lade sig gøre uden
dette, men som jeg skriver - så kan du lige så godt sjæle den helt!

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 27-09-10 23:57

> Køber man inden for EU skal der kun betales den moms som de har i det land
> man køber fra.

Jeg mener at reglerne er som følger:
Det er den butik man anvender der har ansvaret for at momsen er
rigtig.
Og sælger butikken for et beløb større end en eller anden grænse er
det det land køberne kommer fra der bestemmer moms satsen.
Men det vigtige er at det er butikken der skal sørge for at moms
satsen er rigtig.

Jesper

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 28-09-10 09:30

> Så kan du lige så godt stjæle den helt! Opgradering kræver du har en
> lovlig version at opgradere fra. Det kan måske lade sig gøre uden
> dette, men som jeg skriver - så kan du lige så godt sjæle den helt!

Er det OK at opgradere fra en XP??

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-09-10 21:03

Jesper Johnsen skrev den 28-09-2010 17:30:
> Er det OK at opgradere fra en XP??

Ja, se under "Before you buy" på dene side:
http://www.microsoft.com/windows/buy/windows-7-home-premium-upgrade.aspx

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-09-10 19:17

Jesper Johnsen wrote:

> [...]
> det land køberne kommer fra der bestemmer moms satsen. Men det vigtige
> er at det er butikken der skal sørge for at moms satsen er rigtig.

Korrekt, 300.000 er det vist som er grænsen. Men de fleste lande har
momssatser omkring 20% så der er ikke ret meget sparet på den konto
(bøger er en anden sag, her er momssatsen 0% i visse lande).

--
Jesper Lund