Apostrof (') laver vrøvl
Fra : Sonni Jensen

Dato : 27-09-10 12:45

Jeg prøver at gemme en update:

echo $sql_hest = "UPDATE `nv_heste` SET
`horse_id`='$_POST[regnr]',
`navn`='$_POST[navn]',
`kon`='$_POST[kon]',
WHERE regnr='$_GET[regnr]'";

Men i 'navn' er der apostrof f.eks. Gill's Girl.

Jeg får alle oplysningrne fra en FORM.

hvordan kan jeg opbygge mine sætning til at forhindre disse fejl.

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 27-09-10 14:14

Den 27-09-2010, skrev Sonni Jensen:
> [...]
>
> Jeg får alle oplysningrne fra en FORM.
>
> hvordan kan jeg opbygge mine sætning til at forhindre disse fejl.

Det der er en invitation til injektion.
Du skriver ikke, hvilket interface du bruger - antager mysql.

http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-real-escape-string.php

$regnr = mysql_real_escape_string( stripslashes( $_POST[ 'regnr']));
tilsvarende for andre variable
$sql_hest = "UPDATE nv_heste SET horse_id='$regnr', navn='$navn',
kon='$kon' WHERE regnr='$regnr'";

Er der lidt rod med $_GET[] og $_POST[]?

Det sikrer dig ikke mod injektion, men er mindre modtageligt end at
bruge variablene direkte.
"Det rigtige" (i PHP, IMHO) er at bruge prepared statements - og du
skal så bruge et andet interface, f.eks. mysqli

http://dk2.php.net/manual/en/book.mysqli.php

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Henrik Glensbo

Dato : 27-09-10 14:24

prøv med " istedet for apostrof de steder du bruger apostrof

hilsen
Henrik