Mit bud på en kattegård
Fra : ~~Vista~~

Dato : 26-09-10 19:03

Hej Kattefolk

Jeg har lige oprettet en hjemmeside, hvor i kan se mit bud på en kattegård.
til mine to misser Silo og Vista

http://www.123hjemmeside.dk/pinden

I kan se misserne i kattegården under Vista og Silo

Har i nogle gode ideer til aktiviteter til misserne hører jeg gerne fra
jer..

Nogle af jer som ved om sommerfuglebuske er giftige for katte.

Venlig hilsen

René Petersen

Mail virker når ~~ fjernes

Fra : Allan G

Dato : 26-09-10 19:49

"~~Vista~~" <~vista@petersen.mail.dk~> skrev i en meddelelse
> [...]
> jer..
>
> Nogle af jer som ved om sommerfuglebuske er giftige for katte.

Det ser fint ud, og bygget med hegn der ser ud til at holde.
Dækket i toppen, så er du sikker.

Flot flot

Mvh Allan

Fra : ~~Vista~~

Dato : 27-09-10 14:40

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i meddelelsen

> Det ser fint ud, og bygget med hegn der ser ud til at holde.
> Dækket i toppen, så er du sikker.
>
> Flot flot
>
> Mvh Allan

Hej Allan
Takker for roserne, det skulle jo gerne holde mine katte inde, og da jeg bor
på landet skulle det samtidig holde de store landkatte ude.

Mvh René

Fra : Ditte/Simba

Dato : 26-09-10 19:55

~~Vista~~:
> [...]
> til mine to misser Silo og Vista
>
> http://www.123hjemmeside.dk/pinden
>
> I kan se misserne i kattegården under Vista og Silo

Hej

Måtte lige ind og lure. Det ser fantastisk godt ud. Og jeg er vild med,
at I ikke "bare" har lavet en kattegård for katte, men et sted I alle
kan hygge jer sammen.

Godt min kat sover lige nu, ellers ville den sikkert bede om at blive
adopteret.

Hilsen Ditte

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : ~~Vista~~

Dato : 27-09-10 14:50

"Ditte/Simba" <notnotsnot@notnot.not> skrev i meddelelsen
> [...]
> hygge jer sammen.
>
> Godt min kat sover lige nu, ellers ville den sikkert bede om at blive

Hej Ditte

Hele pointen er jo at man kan sidde sammen med kattene, lege med dem og
egentlig også bare sidde og beundre dem.
Jeg takker dig for de fine ord.

Mvh René

ps. Jeg ligger en af de nærmeste dage(weekenden) en fortælling om vores
udflytning til landet fra byen af på hjemmesiden, den vil blandt andet
omhandle mit plejegen for alle katte omkring mig..

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-09-10 21:46

"~~Vista~~" <~vista@petersen.mail.dk~> skrev i meddelelsen
> [...]
> jer..
>
> Nogle af jer som ved om sommerfuglebuske er giftige for katte.

Det er en virkelig flot kattegård du har bygget - tillykke med den.

Vi har haft vores kattegård i ca. 17 år nu. Min mand byggede den også selv i
direkte forlængelse af udestuen, så vores lille hunkat kan gå ind og ud som
det passer hende. Jeg ville ønske, at alle der har katte ville bygge sådan
en. Det er så rart at vide hvor man har dem.

Du kan se et billede af kattegården her.:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=tabby&picnumber=9299

P.S. Jeg medsender lige et link til en side med planter der er giftige for
katte. Det ser ikke ud til at sommerfuglebusken er nævnt.:

http://www.kattens.net/giftige_planter.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ~~Vista~~

Dato : 27-09-10 15:06

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i meddelelsen >

> [...]
>

> P.S. Jeg medsender lige et link til en side med planter der er giftige for
> katte. Det ser ikke ud til at sommerfuglebusken er nævnt.:

Hej Tove

Din kattegård er også meget fin, inden jeg gik igang med min kattegård
sugede jeg nettet tom for billeder som kunne give mig inspiration, og der
har jeg allerede stødt på din kattegård, blandt andet fanldt jeg for at den
skulle være så stor at vi også kunne sidde i den sammen med kattene. Med
hensyn til at kattefolket skulle bygge sådan en gård kan jeg kun være enig.
Jeg vil lige tilføje at min gamle missepige som jeg mistede, ville med
garanti ikke bruge fem sekunder i kattegården hvis jeg ikke lige sad der
sammen hende. Hun var vandt til at gå sammen med mig ude i haven, og gik
ikke mere en 5 meter fra mig.

Giftige planter: Jeg vil bare være 100% sikker med hensyn til
sommerfuglebusken.

Mvh René

Fra : ~~Vista~~

Dato : 01-10-10 22:08

Hejsa

Siden er opdateret med sidste indlæg om at flytte på landet fra byen.

Vælg punktet Fra by til land http://www.123hjemmeside.dk/pinden

Venlig hilsen

René

Fra : Anelise

Dato : 01-10-10 23:02

> Hejsa
>
> Siden er opdateret med sidste indlæg om at flytte på landet fra byen.

> [...]

Hej Rene
flot kattegård I har lavet til kattene, og huset til Kaptajnen og Matrosen
er også rigtig fint.
Jeg er vild med Kaptajnen, har altid godt kunnet lide disse trefarvede
katte, og har selv haft en af slagsen ved navn Rasmis.
Du kan se mine katte i mit album i kattegruppen:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1482&folder=1366&limit_start=0&limit_user=15

venlig hilsen, Anelise.

Fra : Ragna

Dato : 02-10-10 08:46

Vista skrev:
>Hejsa
>
> Siden er opdateret med sidste indlæg om at flytte på landet fra byen.

> [...]

Hej René!
Her ser man et par sande dyrevenner! I har virkelig gjort en stor
dyreværnsindsats - og en supergod gerning over for Kaptajnen og Matrosen. De
ser glade og veltilfredse ud i deres hyggelige hus.
Jeg er sikker på, at I også har sørget for neutralisering af de to udekatte,
så huset ikke snart bliver fyldt med nye killinger.
Hvor er det en flot kattegård, I har lavet! Her kan både katte og mennesker
nyde udelivet.

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : ~~Vista~~

Dato : 03-10-10 06:45

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> udekatte, så huset ikke snart bliver fyldt med nye killinger.
> Hvor er det en flot kattegård, I har lavet! Her kan både katte og

Hej Ragna

Har nu aldrig tænk på det som en dyreværnsindsats, det er store ord syntes
jeg. Kaptajnen skal til dyrlægen og tjekkes, vaccineres og neutraliseres.
Matrosen skal ikke neutraliseres, men selvfølgelig tjekkes og vaccineres da
han gerne må være the King i dette område.

Livet er altså lidt barsk her på landet for den type af misser, og hvis han
skal overleve kampen om territoriet skal han have alle mulighederne for det.

Mvh René

http://www.123hjemmeside.dk/pinden

Fra : Anelise

Dato : 03-10-10 11:39

> [...]
>
> Livet er altså lidt barsk her på landet for den type af misser, og hvis
> han skal overleve kampen om territoriet skal han have alle mulighederne

hej Rene
hvis Matrosen ikke bliver kastreret, kan han jo om få måneder bedække alle
uneutraliserede hunkatte i lokalområdet med en masse uønskede killinger til
følge.
Jeg har altid haft neutraliserede hankatte og hunkatte. Der hvor jeg boede
før, var mine katte ude/indekatte, og den eneste "han"kat jeg havde var
Gråmis. Han styrede hele området, og jeg har endda set ham jage naboens kat
fra min have helt ind i nabokattens egen have, så han klarede sig fint som
neutraliseret hankat.

mvh Anelise.

Fra : Ragna

Dato : 03-10-10 18:01

René skrev:
> Matrosen skal ikke neutraliseres, men selvfølgelig tjekkes og vaccineres
> da han gerne må være the King i dette område.

Hej René!

Ligesom Anelise vil jeg også anbefale jer at få Matrosen kastreret, ikke
bare på grund af alle de killinger, han kan blive far til, men for hans egen
skyld.
En ukastreret hankat lever et hårdt - og i mange tilfælde kort - liv på
grund af kampen om damemissernes gunst, hvillket vil medføre en del
udgifter til dyrlæge efter voldsomme slagsmål.
En af vores naboer på vores "gamle" vej havde som de fleste andre dengang en
ukastreret hankat, der tit kom hjem med diverse skrammer og sår, som tit
blev til behandlingskrævende bylder, men en skønne dag kom Valde hjem med
bugen revet så meget op, at tarmene kunne skimtes. Så blev han både opereret
og kastreret, hvorefter han levede et langt, fredeligt og harmonisk liv uden
konflikter med andre fritløbende hanner.
Jeg er sikker på, at I allerede er så glade for den lille Matros, at I
ønsker det bedst mulige liv for ham, og det får han desværre ikke som fertil
fritløber.

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : ~~Vista~~

Dato : 04-10-10 19:33

> [...]
> Jeg er sikker på, at I allerede er så glade for den lille Matros, at I
> ønsker det bedst mulige liv for ham, og det får han desværre ikke som

Hej Ragna og Annelise

Jeg har lige snakket med min dyrlæge idag, og han deler jeres udsagn, så de
bliver begge neutraliseret, takker for jeres input.

Hygge herfra

Mvh René
http://www.123hjemmeside.dk/pinden

Fra : Ragna

Dato : 04-10-10 19:42

René skrev:
>Hej Ragna og Annelise

>Jeg har lige snakket med min dyrlæge idag, og han deler jeres udsagn, så de
>bliver begge neutraliseret, takker for jeres input.

>Hygge herfra

Hej René!

Det glæder mig utroligt at høre! I vil bestemt ikke fortryde det.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-10-10 20:27

> [...]

Er fuldkommen enig med Anelise og Ragna. Det er både den bedste og måske
også i den sidste ende den billigste løsning. Fertile hankatte kommer jo
meget nemt op at slås, så på den måde bliver du sikkert sparet for mange
dyrlægeregninger.

Fra : ~~Vista~~

Dato : 03-10-10 06:29

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> katte, og har selv haft en af slagsen ved navn Rasmis.
> Du kan se mine katte i mit album i kattegruppen:

Hej Anelise

Det er da nogle skønne store misser du har. Der er også noget helt specielt
over de trefarvede misser.

Mange tak for kommentarerne om kattegården og "annekset".

Mvh René

http://www.123hjemmeside.dk/pinden