Windows 7 og Diskettedrev
Fra : Viktor Andersen

Dato : 26-09-10 20:27

Hjælp mig lige engang tak.

Stifinderen i min Windows 7 kan ikke finde mit diskettedrev (drev A),

hvorimod enhedshåndteringen godt kan og fortæller, at enheden virker
korrekt.

Bios'en kan også godt finde den.

Hvad gør jeg for at kunne læse mine snart forældede disketter med word
filer? (Tidligere back ups)?

Hilsen
Viktor

Fra : Kbh.

Dato : 27-09-10 02:27

On 26 Sep., 21:26, "Viktor Andersen" <virgila...@sol.dk> wrote:
> [...]
> korrekt.
>
> Bios'en kan også godt finde den.
>
> Hvad gør jeg for at kunne læse mine snart forældede disketter med word

Købte et USB diskdrev hos: http://www.olsens-it.dk/shop/eksternt-usb-floppy-5064p.html
Fungerer perfekt under Win7.
V.h.
Kbh.

Fra : Viktor Andersen

Dato : 04-10-10 20:28

Hej,

Det tror jeg, jeg vil prøve. Tak for tipset.

Viktor

Fra : Ole C

Dato : 27-09-10 11:06

Viktor Andersen skrev blandt andet:

> Stifinderen i min Windows 7 kan ikke finde mit diskettedrev (drev A),

Måske et kompatibilitetsproblem mellem lige netop dit floppy-drev og Windows
7?
Men srt nok er der ifølge Google mange med det modsatte problem - altså at
der vises et floppy-drev som ikke er der.

> hvorimod enhedshåndteringen godt kan og fortæller, at enheden virker
> korrekt.

Og det er ikke de-aktiveret?

> Bios'en kan også godt finde den.

Godt.

> Hvad gør jeg for at kunne læse mine snart forældede disketter med word
> filer? (Tidligere back ups)?

Du kan heller ikke se drevet inde fra Word, når du vælger "Åbn..."?

Så vidt jeg kan læse mig til her:
http://www.sevenforums.com/hardware-devices/53995-how-do-i-enable-my-floppy-drive.html
- har man i Windows 7 en mulighed for at skjule tomme drev i mappen
Computer.
Prøv at tjekke det.

I Windows 7 kan man vel også vælge "Fejlsikker tilstand" ?
Prøv om drevet kan ses der.

Den nemmeste løsning: find en ven med et fungerende floppy-drev og kopier
filerne over på en USB-stick
Og så var det nok på tide at finde et andet medie til backup....

--
vh
Ole C

Fra : cykelsmeden

Dato : 27-09-10 16:27

Den 26-09-2010 21:26, Viktor Andersen skrev:
> [...]
> korrekt.
>
> Bios'en kan også godt finde den.
>
> Hvad gør jeg for at kunne læse mine snart forældede disketter med word
må være et lokalt problem.

har lige installeret drivere på min W7 fra diskette!
- (min w7 er 32 bit. måske et 64bit-problem?)

//finn