Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Flytning af realkreditlån fra en ejendom t~
Fra : Lovmand

Dato : 24-09-10 13:27

Hej

Jeg og min familie bor i et rækkehus som vi købte for 6 år siden. For
2½ år siden omlagde vi lånet fra 4% fastforrentet til X5 fra
Totalkredit (5 årig rentetilpasning). Vi høvlede en god slat af
restgælden.

Nu er vi imidlertid kommet i tanke om at sælge, men det bliver til en
overkurs på 105-106, hvilket jo er træls.

X5 lån er inkonventerbare, men fik af vide af banken at det var
teoretisk muligt at flytte realkreditlånet med til en ny bolig, hvis
bare værdien var tilsvarende.

Efter nærmere granskning har banken dog vendt tilbage og fortalt os,at
det ikke længre er muligt efter den digitale tinglysning er trådt i
kraft.

Kan det være rigtigt at den digitale tinglysning forhindre dette. I
min optik skal Totalkredit jo blot have pant i en ny ejendom, men
lånebeløbet er det samme.

vh Henrik

Fra : Jet

Dato : 24-09-10 15:31

On 24 Sep., 22:26, Lovmand <j...@damsgaard-lovmand.dk> wrote:
> [...]
>
> Kan det være rigtigt at den digitale tinglysning forhindre dette. I
> min optik skal Totalkredit jo blot have pant i en ny ejendom, men

Jeg ville spørge det rigtige sted nemlig hos Danmarks domstole afd.
digitale tinglysning
man skal tro på hvad en bank siger. Hvis banken kan få mere i gebyr på
"deres måde" gør de det

/jet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-09-10 01:17

Lovmand skrev::

> [...]
>
> Efter nærmere granskning har banken dog vendt tilbage og fortalt os,at
> det ikke længre er muligt efter den digitale tinglysning er trådt i

Lad mig starte med at sige, at det er længe siden jeg har
haft med kreditforeningslån at gøre. Men mit bud er, at
banken har sagt forkert først og ikke vil indrømme det, men
i stedet skyder skylden på tinglysningen. Det er jo så
dejligt nemt.

Kreditforeningslån har efter min viden traditionelt adskilt
sig fra almindelige lån ved, at de altid følger pantet og
ikke personen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet