Hvem ejer fiberen?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-09-10 21:13

Hej alle

Jeg har fået fiber lagt ind af Profiber og har et 6-måneders
aftale med dem. Fint nok. Det kører som det skal.

Men jeg så at en anden fyr har 100 Mbit billigere end mine 15
Mbit, men han har en anden udbyder.

Nu vil jeg gerne vide om jeg kan lave aftale med en vilkårlig
udbyder når de 6 måneder er gået, eller om Profiber ejer fiberen
og kan bestemme at det kun er dem der må levere.

Jeg har skrevet til dem for et par dage siden, og det kan da også
godt ske at de vil svare, men de har åbenbart ikke travlt med
det.

--
Bertel

Fra : --

Dato : 25-09-10 13:49

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:8e1q9696k8m8eic5g2rceuif6iikqbu8t5@news.dotsrc.org...
> [...]
>
> Jeg har skrevet til dem for et par dage siden, og det kan da også
> godt ske at de vil svare, men de har åbenbart ikke travlt med

Et spørgsmål af den karakter har de formentlig ikke travlt med at svare på

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-09-10 19:06

On Fri, 24 Sep 2010 22:12:54 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> Nu vil jeg gerne vide om jeg kan lave aftale med en vilkårlig
> udbyder når de 6 måneder er gået, eller om Profiber ejer fiberen
> og kan bestemme at det kun er dem der må levere.

Profiber er et samarbejde mellem Østjysk Energi, Tre-For og NRGi.
Fiberen ejes af det elselskab, hvis område man bor i, og Profiber er
på den måde bare leverandør af indholdet (Internet-forbindelse, IPTV
og telefoni).

Profiber er i øvrigt lagt ind i Waoo, og produkterne vil blive
standardiseret.

Elselskabet kan vælge at lade andre end Profiber/Waoo levere indhold,
men mig bekendt, er der ingen af dem, der gør det (længere), og de der
*har* gjort det, har opsagt disse aftaler og vil i stedet tilbyde
Waoo-produkter.

Hvor bor du selv, om hvem bruger 'den anden'?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-10 20:03

Asbjorn Hojmark skrev:

> Hvor bor du selv, om hvem bruger 'den anden'?

Jeg bor i Horsens, og den anden har en aftale med Jay.net:
100/100 Mbit til 279,- om måneden.

Jeg har i øvrigt skrevet til Jay.net og spurgt.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-09-10 20:41

On Sun, 26 Sep 2010 21:03:17 +0200, Bertel Lund Hansen

> Jeg bor i Horsens, og den anden har en aftale med Jay.net:

Er du sikker på, I begge kører på fiber fra energiselskabet?
Det tror jeg ikke.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Henning

Dato : 26-09-10 21:21

On Sun, 26 Sep 2010 21:03:17 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg bor i Horsens, og den anden har en aftale med Jay.net:
>100/100 Mbit til 279,- om måneden.

100/100 til 279,-? Det må så være forbrugsafregnet - troede kun de
tilbød 100/10 til 279,-?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-10 21:40

Bertel Lund Hansen skrev:

[om fiberen jeg har fået lagt ind]

Jeg har nu fået svar fra både Waoo og Jay.net - modstridende
svar:

   Jay.net
   Det er korrekt, at vi pt. levere en 100/10 forbindelse til
    279,- pr. måned. Desværre kan vi ikke levere til Profibers
    område, netop af de samme årsager som du nævner.
    El-selskaberne er gået sammen i eget leverandør net, og har
    besluttet at der er lukket land for alle andre.

Waoo
    Jeg beklager hvis du oplever problemer med signalet har du
    haft kontakt til support ?
    Fiberen du har fået monteret er Nrgi's ejendel, da du
    tilmeldte dig har du samtidig bundet dig, til at aktivt
    abonnement i 6 måneder.
    Hvis du ønsker at modtage internet fra en anden leverandør,
    samtidig med at du har fiber er helt op til dig vi blokerer
    ikke for noget.

PS. Jeg har ikke haft problemer, og det skrev jeg også til dem.
Jeg anførte blot at den medfølgende router var noget skidt, men
at jeg havde routere nok.

Jeg formoder at Jay.net's svar er det rigtige.
..
--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-09-10 22:00

On Mon, 27 Sep 2010 22:39:52 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> Jeg har nu fået svar fra både Waoo og Jay.net - modstridende
> svar:

Faktisk er de ikke modstridende...

> Jay.net

.... siger, at de ikke kan levere på NRGis fiber.

> Waoo

.... siger, at de ikke forhindrer dig i at have en anden udbyder (men
det bliver i så fald på et andet medie end NRGis fiber).

> Jeg formoder at Jay.net's svar er det rigtige.

Ja, det er som jeg først skrev: Hos elselskaberne kan man i dag kun få
Waoo.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-09-10 22:29

Asbjorn Hojmark skrev:

> Faktisk er de ikke modstridende...

Okay, Waoo's svar var blot uklart formuleret.

--
Bertel